Cutremurul japonez a scăzut numărul nuanţelor de caroserie
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Cutremurul care a afectat Japonia nu are efecte doar asupra pieselor şi subansamblelor produse de furnizorii japonezi ai mărcilor auto din întreaga lume, ci şi asupra unui aspect aparent mai puţin important, dar foarte bine văzut de clienţi în momentul cumpărării unei maşini: culoarea exterioară a caroseriei.
Astfel, clienţii care îşi doresc nuanţe precum Blu Maserati pe Fiat Bravo, Misano Red pe Audi RS3 sau Gri metalizat pe Peugeot 508 ar putea fi invitaţi să-şi aleagă alte culori după ce compania Merck a închis activitatea fabricii din Onahama, singura din lume în care era produs Xirallic, un pigment care îi acordă vopselei efectul metalizat.
Dacă mulţi dintre producătorii auto s-au reorientat, căutând alternative asemănătoare, unii constructori au rămas cu ochii în soare după ce Xirallic a devenit un compus mai scump la vedere decât platina. Astfel, Audi acuza "pierderea" temporară a nu mai puţin de 11 nuanţe din paleta proprie, cele mai notabile fiind Misano Red şi Daytona Grey de pe RS3, adică cele mai căutate culori ale modelului care de-abia şi-a început cariera de piaţă. Un alt constructor afectat este Daihatsu, 15% dintre exemplarele Terios şi Sirion vândute de compania japoneză fiind acum în pană de culoare.
Printre celelalte mari nume afectate de pana de Xirallic se numără Chrysler, BMW, Ford, GM, Toyota şi Grupul Volkswagen.Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Compania suedeză anunță că producția europeană a viitorului model Polestar 7 va avea loc la uzina Volvo Cars din Kosice, Slovacia. Debutul noului model este programat pentru anul 2028. (03.07)
-
După mai bine de 30 de ani, numele HF Integrale revine la viață. Lancia a confirmat că numele va fi folosit pentru versiunile de performanță Delta și Gamma. (02.07)
-
Grupul Stellantis avertizează că ar putea fi forțat să închidă mai multe fabrici în Europa din cauza amenzilor pentru depășirea emisiilor de CO2. Atât Stellantis, cât și alți producători, riscă amenzi de până la 2.5 miliarde euro. (02.07)
-
Miza pe putere: viitorul motor Toyota cu 4 cilindri poate să depășească 600 CP
-
Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz formează o alianță pentru dezvoltarea de sisteme software
-
Mercedes-AMG recunoaște: clienții nu au rezonat cu motorul de 2.0 litri electrificat
-
Primele imagini cu noua generație Mazda CX-5. Data lansării, confirmată
-
Nissan lansează noua generație a sistemului hibrid e-Power în Europa
Comentarii (3)