Dacia si-a revenit in vanzari

De Robert Gherghe
Publicat Miercuri, 16.05.2007
Luna aprilie a fost una foarte buna pentru principalul producator autohton. Vanzarile au crescut atat in tara cat si in strainatate.

Vanzarile de automobile si vehicule comerciale usoare (LCV) ale Dacia au crescut in primele patru luni ale anului cu 0,7%, ajungand la 63.826 de unitati, anunta Mediafax.

Vanzarile de automobile ale companiei au urcat in aceasta perioada cu 3,3%. Numarul de vehicule comerciale vandute a coborat pentru aceeasi perioada cu 33%, la 2.988, de la 4.460 unitati vandute in urma cu un an.

Dacia a comercializat in aprilie 17.151 de automobile, in crestere cu 9,1%, de la 15.725 de unitati in urma cu un an. Vanzarile consemnate de Dacia in Europa au crescut cu 60% in luna aprilie, ca urmare a succesului consemnat de Logan MCV.

Comentarii (14)

  • Logic
    Cum sa nu isi revina, cand se tine taxa de prima inmatriculare. Sa scoata taxa de tot, cred ca ar da faliment Dacia, asta e realitatea este un concurent sub limita cu firmele mari, un proiect facut de francezii ca sa se imbogateasca pe banii nostri, o masina net inferioara.
    0 0
  • nu conteaza
    in momentul de fata logan este masina cel mai ieftin de intretinut
    0 0
  • Dumitru
    Pentru Aha
    Din enumerarea asta de cuvinte pe care mata o numesti "logica" eu nu am retinut decat ca esti teribil de frustrat si trist...

    Nu vad cum se pot imbogati francezii pe banii nostri daca masina este net inferioara (cui?) si, prin urmare, nu se vinde.

    Poate dezvolti putin argumentatia si ne explici de ce cresc vanzarile Logan in Europa, acolo unde Dacia nu e protejata de nici o taxa si, in plus, e in competitie directa cu firmele mari...
    0 0
  • hardsoft21
    O parere, inca o parere si inca o parere .....
    Nu pot sa consider comentariul realizat de LOGIC ca ceva "logic". Cred ca este mai curand parerea unui neavizat.
    Dar cum in democratie este permis orice atunci sa-l credem si pe LOGIC ca are si el ceva de spus. Vorba proverbului: "... spune si tu IOANE ceva ca esti om ..."
    Sunt posesorul unui Logan 1,5DCI - Diesel si trebuie sa recunosc ca sunt multumit de el ( la banii pe care ii face - 9000 E ). Am avut mai multe variante dar am optat pt LOGAN.
    Prima varianta era OPEL ASTRA II - dar diferenta era de peste 3600 euro pentru dotari echivalente.
    A doua varianta era SKODA 1.9 TDI - dar diferenta era tot pe 6000-6300 E pentru dotari echivalente ( vor exista guri care o sa spuna ca avea motorul mai mare, dar eu nu am nevoie de motor de vapor sau de avion. Eu doresc o masina cu un consum rezonabil in oras si cu care sa ma pot deplasa cand am nevoie )
    Si uite asa am ajuns sa aleg masina LOGAN ( pe care destul de multa lume o blameaza ) pentru ca are un pret ieftin, e buna si pot sa-mi rezolv treaba cu ea.
    Pt consumul mediu de 5,6-5,9 l/100km si la banii dati eu sunt multumit de ce masina am.
    Poate peste 5-6 ani imi voi cumpara si eu o masina din "ALEA" cum viseaza LOGIC - care sa aibe motorul pe capaota sau in portbagaj, dar pana atunci ma folosesc de batrana Dacie care acum se numeste LOGAN.

    P.S. "Pentru Aha" nu astepta in zadar comentarii si argumente de la LOGIC. Atat il duce mintea si nu poate mai mult
    Cum era chestia aia: "Unde nu e nici Dumnezeu nu cere" ? Cred ca in cazul lui LOGIC cam asa stau lucrurile. Dar asta este doar o parere personala.

    Va urez o zi buna
    0 0
  • o parere buna
    La fel am si eu varianta preference 1.5DCI sunt foarte multumit,neaparat am vrut nou si diesel.Sa vorbeasca cine are nu din auzite la coltul strazi.
    0 0
  • marius
    ha
    hai sa ne dam mare ca avem logan.foarte bine.sa-l conduceti sanatosi.omul acele spunea ca taxa de inmatriculare ajuta dacia.si asta asa e.ce sariti repede cu gura pe el?
    0 0
  • Pt Logic
    in primul rand cei care se imbogatesc sunt altii si nu dacia (au shi ei partea lor dar nu e cat se crede)iar exportul masiv e o dovada, iar in al doi-lea rand pt cei care considera slab loganul ...sa-si aduca aminte ca e facuta sa fie la cel mai bun raport calitate pret pt o tara cu resurse limitate ca romania....asadar , daca nu va convine logan luatzi-va orice altceva si nu mai comentati in necunostintza de cauza...shi Logic, prezinta-mi un posesor de logan nemultumit de masina lui (cu exceptzia celor care se incadreaza in media de cadere de 0,79%-ganditi-va ca VW are rata de cadere de 1,8%)
    0 0
  • nu cred
    Cifrele sunt globale si vizeaza toate produsele dacia.
    Intretinerea Logan-ului urmeaza incet-incet politica renault: vinzi mai ieftin, te costa pe parcurs mai mult.
    La ora actuala, autoturismele opel, chevrolet sau toyota sunt mai ieftin de intretinut decat Loganul.
    No comment...
    0 0
  • Gica Z
    Logic
    Primul comentariu de mai sus este foarte LOGIC. Masina este slaba calitativ si se vinde bine datorita starii de semi-monopol creata de Guvernul nostru mult iubit (a se citi mafiot).

    Intreaga legislatie fiscala in domeniul auto este discriminatorie (inclusiv programul de innoire al parcului auto). "Sustinerea economiei nationale" este doar un pretext pentru toate aceste masuri. Monopolul aduce doar profit banesc pentru cine il detine (si pt cine il sustine in schimbul spagii), dar este dezastruos pentru economie pe termen lung.

    Ma mir ca pe unii va bucura situatia. Cred ca e din cauza ca va aduce aminte de tinerete :)
    0 0
  • Dumitru
    Pentru Gica Z
    Daca masina este slaba calitativ astept sa ne argumentezi:
    - de ce in Europa vanzarile sunt in crestere.
    - de ce constructori precum Hyundai, Toyota, Volkswagen, Fiat si GM intentioneaza sa produca un model similar.

    Explica-ne de ce companile de mai sus si-ar pune problema sa dea o riposta unui produs "slab calitativ".

    Nu inteleg ce vrei sa spui prin semi-monopol, cand pe piata din Romania 65% din vanzari sunt reprezentate de masinile de import.
    0 0
  • Gica Z
    pt Dumitru
    1) Dupa cum scrie si in articol, vanzarile au crescut datorita lansarii noului model Logan MCV. E absolut firesc ca un producator sa realizeze mai multe vanzari atunci cand are mai multe produse. Oricum, cu toata aceasta crestere, vanzarile Logan-ului in tarile cele mai dezvoltate sunt infime in comparatie cu majoritatea producatorilor europeni.

    2a) Toyota, VW si restul nu intentioneaza sa produca un model similar, ci la un pret similar. N-au spus niciodata ca vor sa tinteasca nivelul de calitate al Logan-ului.
    2b) Toate modelele "similare" Loganului sunt destinate tarilor semi-dezvoltate si sub-dezvoltate. Scopul sunt banii, modelele ieftine aduc mai mult profit decat cele scumpe (asta e valabil pt toti producatorii) si e firesc deoarece si le permite mai multa lume.
    2c) Cand o sa se vanda oficial primul Logan in USA atunci vorbim de calitate. Stii alt motiv decat nivelul scazut al calitatii pentru care Renault nu se vinde in USA?

    3) Poate e 65% cum zici tu, dar cat ar fi daca s-ar renunta la toate masurile fiscale aberante (taxa de prima inmatriculare, impozitul urias, programul de innoire al parcului auto)? Diferenta care rezulta sunt vanzari determinate artificial, prin masuri care nu caracterizeaza o piata libera; sunt masuri antidemoctatice. Si nu uita sa incluzi in calcul si piata second-hand.
    0 0
  • prudentul
    din nou Gica "contra" Z
    De obicei ma marginesc sa postez un comentariu strict legat de stire. Gica Z a mai avut in trecut scapari de logica, asa ca iarasi trebuie sa ma iau (amical) de el. Cred ca nu cunoaste sensul cuvantului "monopol". Monopolul auto a luat sfarsit din ianuarie 1990, odata cu primii romani care si-au putut aduce o masina de dincolo. Astazi, cand poti cumpara tot ce vrei de pe lumea asta, numai bani sa fie, cum mai poate sustine aberatia cu monopolul? Sau, ma rog, semi-monopolul, dupa cum se exprima. Cine detine monopolul automobilelor din Romania, domnu' Gica Z? Spaga? Dovezi, ceva? Nu?

    Stai jos, Gica. Nota 4.
    0 0
  • prudentul
    omul asta este inepuizabil
    Raspunsuri pt Gica Z:

    1)Ai dreptate dar te contrazici singur. Pe de o parte spui ca " E absolut firesc ca un producator sa realizeze mai multe vanzari atunci cand are mai multe produse" dar apoi sustii ca "vanzarile Logan-ului in tarile cele mai dezvoltate sunt infime in comparatie cu majoritatea producatorilor europeni". Pai e si normal ca Renault (de pilda), sau VW, care au "n" modele sa vanda mai mult decat Dacia care are berlina si MCV-ul (si, mai inspre toamna, si furgonul). Scuza-ma ca insist, nu crezi ca esti cam confuz?

    2c)Nu zau, testul suprem al calitatii e dat de vanzarea in USA? Uite ca Loganul se vinde, mult-putin, in Germania, tara calitatii, tara care a creat automobilul si motorul cu combustie interna. Aici nu mai e vorba de calitate? Ai idee ce efort logistic presupune crearea de catre Dacia a retelei de dealeri, showroom-uri, personal, piese de schimb, etc. la capatul celalalt al lumii? Si asta pentru o marca de care americanii nici n-au auzit. E sinucidere economica pura. Peugeot si Renault au fost prezenti pe piata americana si n-au rezistat. Sa inteleg ca Peugeot nu e o marca buna, decenta? Vezi tu, oricat de curios ar parea, in afaceri nu castiga INTOTDEAUNA calitatea. Rolls-Royce, Maybach si altii o duc bine, dar Jaguar, de exemplu, sta rau de tot la vanzari. N-o sa spui ca masinile Jaguar sunt niste jafuri, nu? Asa ca ai picat si la testul asta.

    3)Masuri fiscale aberante? Unele sunt. Dar in Danemarca taxele pe masini sunt uriase (te rog sa nu-mi replici despre salariul de acolo). In Londra platesti zdravan sa intri cu troaca in centru.
    Programul de innoire iarasi e aberant? Poate alocarea cotelor pe constructori nu e cea care trebuie, dar nu programul in sine e problema. Piata libera nu inseamna haos, ci inseamna reglementari. Problema la noi e ca acestea sunt uneori incorecte sau aberante sau discriminatorii. Dar nu antidemocratice. Serios, te rog nu ma considera adversarul tau, dar cred ca vrei sa comunici o idee si-ti iese altceva. Reciteste inainte de a posta.
    0 0
  • Dumitru
    Gica, Gica...
    Nu mai revin asupra argumentelor tale numerotate atat de constiincios, de la 1 la 3, cu subpuncte - "Prudentul" a facut-o deja si, daca esti un tip sincer cu tine insuti, iti vei da seama ca are dreptate.

    Mi-a atras insa atentia observatia ta referitoare la piata americana. Asa ca da-mi voie sa iti pun o intrebare: ai idee care este nivelul actual de calitate al masinilor americane?

    Si in final, pentru ca nu am absolut nimic cu tine, te rog sa nu mai fii atat de patimas.. Iti plac masinile germane? Foarte bine! Insa poate nu strica sa respiri adanc inainte de a da cu piatra...

    Eu iti doresc succes!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru