Daimler: "Nu puteam sa sustinem Smart fara Renault-Nissan"
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Dieter Zetsche, presedintele Daimler, sustine ca parteneriatul incheiat ieri cu alianta Renault-Nissan a facut un mare bine gamei subcompacte reprezentate de marca Smart. Conform presedintelui Consiliului de Administratie Daimler, compania germana nu isi permitea finantarea individuala a proiectului Smart, colaborarea cu franco-japonezii asigurand practic viitorul gamei marcii.
"Prin noua colaborare am rezolvat viitorul Smart, care in alte conditii ar fi fost pus sub semnul intrebarii. Mai mult, in prima faza ne gandeam sa continuam sa cautam un partener pentru a dezvolta o serie de motoare cu patru cilindri, insa faptul ca am semnat cu Renault-Nissan a rezolvat practic problema", spune Dieter Zetche.
Germanul a anuntat de asemenea in conferinta de presa de ieri faptul ca Daimler va avea grija sa mentina "cu picioarele pe pamant" colaborarea cu Renault-Nissan, fara a risca astfel sa reediteze erorile care au dus la ruperea fostei aliante Daimler-Chrysler.
"Spre deosebire de ceea ce s-a intamplat cu Chrysler, in colaborarea cu Renault si Nissan ne vom concentra mai degraba pe economia costurilor si pe proiectele de dezvoltare a masinilor decat pe controlul entitatilor din acest proiect. Relatia cu Chrysler a fost o casatorie perfecta, insa nu s-a terminat in rai. De aceasta data incepem pe pamant si vom ramane cu picioarele pe pamant", declara Zetsche.
In 1998, in momentul in care Daimler a cumparat Chrysler, Dieter Zetsche era directorul de vanzari al Daimler-Benz AG. Presedintele din acel moment, Jurgen Schrempp, a supervizat cumpararea celui de-al treilea producator american ca volum intr-o afacere care la un moment dat a incercat sa absoarba si Mitsubishi. Afacerea s-a dovedit insa un esec: in cei noua ani care au urmat, DaimlerChrysler a pierdut 12.6 miliarde de dolari din valoarea de piata, valoarea grupului BMW dublandu-se in aceeasi perioada.
via | Automotive News (inreg.)
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Producătorul chinez a fost lovit de o nouă rechemare în service. De data aceasta este vorba de aproximativ 90.000 de vehicule plug-in hybrid care au probleme la baterie. (29.11)
-
Bugatti a construit cel de-al 40-lea și ultimul exemplar Bolide. Ultimul exemplar al acestui model a fost livrat către un client care a plătit 4 milioane de euro pentru mașină. (28.11)
-
Skoda a anunțat oficial atingerea bornei de 100.000 de unități ale modelului electric Elroq construite la uzina de la Mlada Boleslav. (28.11)
-
În premieră, vânzările de mașini plug-in hybrid le-au depăsit pe cele diesel în Europa

-
O nouă rechemare pentru BYD: aproximativ 90.000 de vehicule afectate de probleme la baterie

-
CATL construiește o fabrică de baterii de 4.1 miliarde de euro în Spania

-
Audi A6 și Q5 primesc un motor V6 diesel nou: poate fi alimentat cu biocombustibil

-
Prețuri noul Mercedes-Benz GLC electric în România: start de la 67.800 de euro




Comentarii (4)