Daimler: "Nu puteam sa sustinem Smart fara Renault-Nissan"
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Dieter Zetsche, presedintele Daimler, sustine ca parteneriatul incheiat ieri cu alianta Renault-Nissan a facut un mare bine gamei subcompacte reprezentate de marca Smart. Conform presedintelui Consiliului de Administratie Daimler, compania germana nu isi permitea finantarea individuala a proiectului Smart, colaborarea cu franco-japonezii asigurand practic viitorul gamei marcii.
"Prin noua colaborare am rezolvat viitorul Smart, care in alte conditii ar fi fost pus sub semnul intrebarii. Mai mult, in prima faza ne gandeam sa continuam sa cautam un partener pentru a dezvolta o serie de motoare cu patru cilindri, insa faptul ca am semnat cu Renault-Nissan a rezolvat practic problema", spune Dieter Zetche.
Germanul a anuntat de asemenea in conferinta de presa de ieri faptul ca Daimler va avea grija sa mentina "cu picioarele pe pamant" colaborarea cu Renault-Nissan, fara a risca astfel sa reediteze erorile care au dus la ruperea fostei aliante Daimler-Chrysler.
"Spre deosebire de ceea ce s-a intamplat cu Chrysler, in colaborarea cu Renault si Nissan ne vom concentra mai degraba pe economia costurilor si pe proiectele de dezvoltare a masinilor decat pe controlul entitatilor din acest proiect.
Relatia cu Chrysler a fost o casatorie perfecta, insa nu s-a terminat in rai. De aceasta data incepem pe pamant si vom ramane cu picioarele pe pamant", declara Zetsche.In 1998, in momentul in care Daimler a cumparat Chrysler, Dieter Zetsche era directorul de vanzari al Daimler-Benz AG. Presedintele din acel moment, Jurgen Schrempp, a supervizat cumpararea celui de-al treilea producator american ca volum intr-o afacere care la un moment dat a incercat sa absoarba si Mitsubishi. Afacerea s-a dovedit insa un esec: in cei noua ani care au urmat, DaimlerChrysler a pierdut 12.6 miliarde de dolari din valoarea de piata, valoarea grupului BMW dublandu-se in aceeasi perioada.
via | Automotive News (inreg.)
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Viitorul BMW M3 va primi și un motor pe benzină pe lângă versiunea electrică deja confirmată. Specificațiile nu au fost încă dezvăluite. (01.05)
-
Pentru a marca cele cinci decenii împlinite de modelul Polo, Volkswagen tocmai a prezentat o grafică specială inspirată de ediția Polo Harlequin din anii '90. (01.05)
-
Oliver Blume, CEO-ul Porsche, a lăsat de înțeles că marca germană de mașini de performanță ar putea să oprească vânzările de modele electrice pe piața din China. Vânzările Porsche din această țară au scăzut cu peste 40% în primul trimestru din 2025. (30.04)
-
Volkswagen va lansa modele noi cu motoare termice pe post de generator
-
Noul Citroen C5 Aircross: SUV cu motorizări hibride PHEV și versiuni electrice
-
Renault deschide comenzile pentru Austral facelift în România: start de la 31.000 euro
-
Universal apreciat
-
Chinezii lansează o marcă nouă de pick-up-uri. Va ajunge și în Europa
Comentarii (4)