Definitia exclusivismului: Ferrari 575 Zagato
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Yoshi Hayashi, un celebru colectionar japonez (foto), a cerut casei Zagato sa creeze o caroserie speciala pentru un 575M Maranello, model pe care Hayashi il avea deja printre exponatele din colectia sa. Cererea sa era insa una mai speciala: colectionarul voia ca noua caroserie sa fie construita pe cat posibil in stilul faimoasei 250GTZ berlinetta.
Aceasta provocare a reprezentat, pentru Zagato, un nou capitol din indelungata sa traditie in crearea unor caroserii exclusive construite pe baza unor modele Ferrari. Pana si constructorul de la Maranello s-a aratat incantat de aceasta veste, avand in vedere ca in acest mod se puteau celebra cei 50 de ani de la lansarea lui 250 GTZ. Modelul in discutie a reprezentat prima incercare de carosare pe care Zagato a operat-o pe baza modelului Ferrari 250 si ramane si astazi printre cele mai admirate masini din istorie.
Noul 575GTZ prinde perfect liniile valorosului 250GTZ, care la vremea sa a starnit multe discutii cu privire la pozitia partii frontale foarte joase, a carei explicatie tinea de domeniul aerodinamicii.
Pe noul model se pot recunoaste, de asemenea, aripile posterioare imense, partea din spate sau acoperisul “umflat”, toate elemente definitorii pentru vechiul 575GTZ. Nuanta folosita este insa alta, cenusiul metalic fiind mult mai subtil decat alb-albastrul pe care Galluzzi (proprietarul care a comandat 250GTZ-ul) l-a dorit pentru modelul sau.Noul 575GTZ nu este doar un tribut adus celor de la Ferrari, ci si unul adus masinilor sport italiene care de-a lungul anilor au construit adevarate mituri in jurul lor. Ferrari 575GTZ va fi prezentat in premiera publicului la Concursul de Eleganta Villa d’Este, care va avea loc la Cernobbio (Italia) in weekendul viitor.
Adauga un comentariu
Cele mai recente stiri
-
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță că a fost semnat contractul pentru construcția lotului 2 al Drumului Expres Arad-Oradea. Cei aproape 40 de kilometri vor trebui finalizați în 24 de luni. (13.09)
-
Markus Schaefer, directorul tehnic al celor de la Mercedes-Benz, a dezmințit zvonurile potrivit cărora viitoarele modele din Stuttgart vor fi echipate cu motoare BMW. (13.09)
-
Potrivit unor noi informații apărute în presă, marca chineză GAC va construi două modele electrice în Austria. Unul dintre modelele care vor fi produse în această țară va fi un SUV electric. (12.09)
-
Stellantis schimbă macazul: va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030
-
Prima imagine cu noul Mercedes-Benz Clasa C Electric: autonomie de 800 km
-
Euro 7 mai face o victimă: Audi va retrage motorul său cu 5 cilindri în 2027
-
Skoda prezintă noul concept Vision O. Prefigurează viitoarea generație Octavia
-
PREMIERĂ: Am văzut pe viu noua generație Renault Clio. 5 lucruri esențiale
Comentarii (0)