Geely investeşte 11 miliarde de dolari în tehnologie, cercetare şi dezvoltare pentru Volvo

De Mircea Meșter
Publicat Luni, 09.04.2012
Chinezii de la Geely - proprietarii Volvo - au intenţii serioase în ceea ce priveşte marca suedeză: 11 miliarde de dolari investiţi cu scopul de a dubla vânzările Volvo până în 2020.

Veşti bune pentru Volvo şi pentru fanii mărcii suedeze. Li Shufu, preşedintele companiei chineze Geely, proprietarul Volvo, a declarat într-un interviu acordat publicaţiei germane Wirtschaft Woche că marca suedeză va primi o injecţie financiară de 11 miliarde de dolari în următoarea perioadă, scopul final fiind acela de a afişa vânzări duble pentru Volvo în următorii 10 ani.

Cele 11 miliarde de dolari vor fi investite în special în China, acolo unde Volvo îşi va deschide o uzină nouă şi centre noi de Cercetare şi Dezvoltare. Evident, restul lumii va beneficia la rândul său de aportul noilor tehnologii dezvoltate de centrele asiatice ale mărcii, acestea urmând să facă parte din dotările tuturor modelelor vândute de marca suedeză la nivel mondial.

Conform declaraţiilor lui Li Shufu, investiţia are în vedere creşterea de patru ori a vânzărilor Volvo în China în următorii trei ani, Volvo urmând să crească de la 50.000 de maşini vândute în cursul anului trecut la nu mai puţin de 200.000 de maşini vândute în 2014.

via | Autoblog | Wirtschaft Woche

Taguri: , Geely, Volvo

Comentarii (14)

  • Opinie
    Ar fi putut investi 0,5 miliarde si sa fi cumparat SAAB. Insa atunci nu stiu cum ar fi pozitionat brandurile. Cert e ca Li Shufu & Co vor sa faca din Volvo un brand puternic in toata lumea.
    11 2
  • Salut, Bethu!
    Normal ca asa ar fi trebuit sa procedeze...Iar daca i-ar fi pus laolalta pe Volvo si SAAB, sigur ar fi stiut suedezii din ambele tabere cum sa colaboreze, dar evident ca nimeni din cadrul concurentei n-ar fi dorit un Geely Group si mai puternic...Las-o asa, ca merge asa :D
    9 11
  • AndreiRN
    Profitabilitate
    Chinezi si-au investi bani de pe jucarii in Volvo si vor investi mai departe in sisteme de productie in China si de asamblare in Suedia si alte locati mondiale mai aproape de piata de desfacere.
    Au capital si nu se grabesc.
    Vor sa mentina marca Volvo un pic sub grupul premium dar sa dubleze productia si asta fa fi o challange.
    Va veni si ziua cand vor pune mana si pe stampila SAAB dar la un pret mai redus si pt modele hibride sau electrice 100%.
    5 3
  • volvo
    ce veste tare caci dupa ce conduci un volvo cam l-ai alege in locul unui audi
    6 3
  • cum adica geely investeste?
    (Reuters) - Swedish carmaker Volvo (VOLVb.ST), owned by China's Zhejiang Geely Holding Group Co Ltd, plans to spend $11 billion (6 billion pounds) on developing new products and boosting its manufacturing footprint in the next few years, a company spokesman said on Thursday.

    Volvo, text text text text, plans to spend.
    3 1
  • Bethurbazal & SaabCuantic
    Bethurbazal, SaabCuantic, uitati ca constructorii auto trebuie si sa investeasca in cercetare si dezvoltare, altfel in scurt timp devin depasiti.

    Ce ar obtine daca ar cumpara SAAB, care se afla cel mult la acelasi nivel tehnologic ca si Volvo ?

    Vorba ceea, din doua babe batrane nu faci o fata frumoasa
    8 0
  • @Cyrus
    Trebuie să fie valabilă una dintre următoarele două ipoteze: ori te înşeli grav în necunoştinţă de cauză, ori vrei dinadins să fii maliţios pe gratis! Volvo şi SAAB depăşite tehnologic?! Putem admite realitatea din teren, anume că, la SAAB, penuria financiară cronică l-a ţinut captiv în oarece tehno-stagnare de vreo 2-3 ani încoace, dar, dacă te duci la orice dealer Volvo şi SAAB şi îi ceri broşuri de prezentare a modelelor, vei constata indubitabil că te va zăpăci avalanşa de sisteme şi parasisteme tehnologice şi electronice înşirate în cărţuliile acelea. Chiar dacă au trecut 6 ani de la lansare, AeroX deţine o particularitate care nu se remarcă la prea multe alte concepte actuale: touch screen. Dar de! Geniile Mânăriilor n-au vrut nici arşi să-i sprijine pe suedezi ca să-l producă în serie, gândindu-se astfel: “Cum adică? Să luăm ochii lumii cu un micro-Star Trek şi nu cu camionetele noastre care rivalizează cu autobuzele la dimensiuni şi care te fac conservă la testele de siguranţă? Nici măcar la capătul lumii nu putem accepta asemenea obrăznicie! Las’ să vindem Holden Commodore, care este atât de rezistent încât, dacă intri in zid cu doar 60 MPH, îţi schimbi instantaneu statutul geometric: din 3D devii 2D”. Sau crede-mă că am păşit în nenumărate service-uri auto în viaţa mea şi n-am observat nici măcar în curte, în stand-by, darămite pe rampă, un singur Volvo sau SAAB. Ba unii mecanici auto îţi dau replici spirituale: “Ce să caute aici dacă nu le cumpără mai nimeni?”…Mă rog, sigur eşti vreun “muscle-man” amorezat până peste cap de “germane”, care sunt “avansate înainte”, indiscutabil, însă cam prea înainte în comparaţie cu mulţi “fani” ai acestora…
    3 9
  • AndreiRN
    Plan de lucru
    Brosuri colorate frumos.
    Saab nu mai exista technologic aparte de GM de acum cativa ani.
    Saab exista doar ca emblema mondial recunoscuta ca masina bizara si ff scumpa.
    Chinezi au luat Volvo ca sa faca si ei un pas legal in lumea auto mondiala si a investi inseamna a nu plati impozit anual asa ca chiar daca ai pierderi este bine sa investesti.
    Va fi un test mare pt chinezi urmatori 3 ani pt a demonstra publicului ca Volvo nu e chinezarie oarecare ci una care merita banii.
    La inceput vor incarca masina cu tot felul de jucari electronice si colorate pt a atrage tineretul dar va mentine un pret ridicat.
    In faza a doua vor produce un numar dublu si vor scadea pretul sa dea impresia de ieftenire.
    Multi vor pune botul.
    5 4
  • Mircea
    Investitii
    Chinezii nu prea au stiut ce inseamna criza si se pare ca au si ales bine in ce marca sa investeasca. Daca Volvo facea masini de 2 lei asa cum cred unii "meseriasi" cu siguranta nu prezenta interes pentru nimeni. Pentru o companie care se credea de mult falimentara, Volvo a produs si vandut masini destul de bune. Din pacate, pretul ridicat al pieselor originale este destul de mare si pretul deocamdata e pe masura. Insa si calitatea isi spune cuvantul. Cei care au condus Volvo stiu si ce inseamna. Cei care au luat Volvo pana acum trebuie sa fie fericiti, cine vrea unul bun sa se grabeasca, pentru ca nu se stie in viitor ce se va intampla.
    1 2
  • AndreiRN
    Istoric
    Volvo ca si Saab au fost firme de guvern care zeci de ani au produs o masina buna dar cu bani din bugetul statului cand fondurile de vanzare erau sub cheltuieli.
    Guvernul Suedez sa trezit la realitate si le-a pus la vanzare.
    Ford a cumparat Volvo si GM a luat in carca Saab.
    Ford a facut ceva schimbari incercand sa faca firma profitabila dar fara succes.
    Cand a venit criza bancara Ford a vandut Volvo la chinezi cu o pierdere enorma pe care au acoperito cetateni SUA.
    Chinezi nu lucreaza in pierdere niciodata.
    Se uita la proiecte cu termen lung dar in acelasi timp nu arunca banii pe fereastra.
    Prin Volvo au pasit in randul jucatorilor auto legali ca ei de fapt produc o mare parte din componentele la VW, Audi, BMW, MBZ, Ford, GM, ........
    Acum au ocazia sa produca ceva de calitate asamblat in Europa si cu technologie avansata.
    Computerul la care mai toti scriem este Made in China.
    Asta nu inseamna ca fac calitate proasta ci doar ca este Made in China si asamblat in Suedia.
    Este adevarat ca de 20 de ani Volvo a tot facut reclama multa despre calitatea lor dar .......... cimitirele de masini sunt pline de Volvo de 10 - 15 ani si toti mecanici se bucura de profitul pe care Volvo le aduce.
    Este mai mult poleiala decat realitatea.
    2 2
  • Hm...
    Ar trebui să ţinem seama de o vorbă de duh din bătrâni: "Lucrurile cu adevărat valoroase n-au nevoie de prezentare" (sau de reclamă). Chiar dacă m-am smiorcăit şi eu de câteva ori pe marginea privării SAAB-ului de marketing-ul adecvat, mai ales după 2000 încoace, într-un fel, paradoxal, mă bucur că cele două brave etichete suedeze nu prea apar în mass-media şi nici nu maschează blocurile cu cearceafuri lăbărţate...Eu, unul, prefer să mă înfiinţez direct la showroom, ca să constat pe viu ce şi cum...Pe mine n-ai cum să mă convingi vreodată cu un simplu "Wow!" pe monitor...Deci, probabil că Geely va aloca o parte considerabilă din suma vehiculată pentru strategii de piaţă, dar, deşi, în mod preliminar, am gratulat V40, când va păşi şi pe tărâm mioritic, şo pe ea la test! Doar după aceea laudele mele vor căpăta noimă... (*)
    0 5
  • Mircea
    @AndreiRN
    Esti sigur ca ai vazut cimitirele de masini pline de Volvo ? Ai vazut asta cum ai vazut pe piesele de Volvo ca scrie Made in China ?
    Esti foarte amuzant si simpatic. Trebuie sa te lasam sa scrii stupizenii in continuare ca sa avem si noi cu ce ne amuza.
    Stii de ce in Suedia mor cei mai putini oameni in accidente auto ? Pentru ca cimitirele auto sunt pline de Volvo desteptule. Si pentru ca au cei mai putini fraieri si cocalari la 100.000 locuitori.
    0 0
  • AndreiRN
    Raspuns
    @Mircea
    1. Da, vrei poze? Amuzant este ca nu le lipseste nici macar o piesa. Putini sunt cei ce fac efortul de a repara un Volvo.
    2. Am vazut si eu si tu si nu numai pe piese ci si pe ambalaj pt ca nu toate piesele au marcata originea. Doar ca eu sunt onest si tu nu.
    3. Mersi. Ai ghicit cu simpatic vad.
    4. Ma bucur ca pot aduce un zambet pe fatza cititorilor mei dar ma bucur si mai mult ca trezesc la unii neuroni adormiti sau atrofiati.
    5. Am fost in Suedia de 2 ori si unul din motive este pt ca nu conduc asa de multi si apoi sunt foarte disciplinati si ordonati de fel. Foarte putine Volvo se vand in Suedia.

    @cuantic
    Volvo nu mai este firma Suedeza de cativa zeci de ani buni. In prag de faliment au luat-o americani sub protectie si in prag de criza au luato chinezi sa sparga si ei piata auto mondiala.
    Suedezi sunt doar cu surubelnita.
    2 0
  • Mircea
    @AndreiRN
    Daca ai fost in Suedia ca in SUA e clar.
    Statistic vorbind in SUA se vand anual peste 50.000 de Volvo, iar a doua piata este Suedia tot cu peste 50.000 de Volvo, urmeaza UK, China, Germania si Belgia.
    Tu te-ai dus in Suedia tot in vagauni ? Pai de asta nu vezi tu Volvo pe strazile lor mai Andrei.
    Am trecut prin Suedia de vreo 6 ori si am vazut destule Volvo pe strazi.
    Somn usor si inainte sa-ti mai dai cu parerea mai citeste, ca iar vorbesti prostii. Si daca vrei sa aburesti pe cineva du-te la gradinita ca aia mici te cred.
    Avand in vedere ca esti detul de limitat ma opresc aici in discutiile cu tine. Oricum Volvo nu va vinde in functie de cum vrei tu si visezi, de asta in ultimii doi ani a avut crestere la vanzari. Ca sa compenseze masinile din cimitire. Uite aici viitoarele masini din cimitire: http://www.automarket.ro/stiri/atentie-la-ce-masina-sh-cumparati-germania-52-dintre-masinile-de-pe-43856.html
    Cei mai tari germanii astia. Noroc ca exista romani care sa-i scape de jafuri.
    0 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru