GM se scufunda
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Desi deficitul anuntat de boss-ul GM, Rick Wagoner, pentru anul 2005 se cifra in jurul sumei de 8.5 miliarde de dolari, rezultatele finale publicate ne arata ca spirala caderii grupului american se adanceste tot mai mult. Astfel, cifra pe care toata lumea o credea enorma este de fapt abisala, GM iesind in pierdere cu nu mai putin de 10.6 miliarde de dolari in 2005. Cu doua miliarde mai mult decat prevedea Wagoner!
Presedintele GM a incercat sa motiveze aceasta “mica” diferenta prin trei costuri suplimentare: cele legate de compensatiile datorate angajatilor concediati de la filialele GM, prin datoriile acumulate de societatea de credit GMAC (de care GM va scapa acum mai greu, avand in vedere situatia in care se afla) si prin falimentul furnizorului si filialei Delphi. In aceste conditii, nevoia de capital este prea mare pentru ca vanzarea actiunilor pe care GM le are la Subaru si Suzuki sa ajunga pentru reintrarea pe linia de plutire. Analistii condamna politica lui Wagoner si ii cer plecarea, amenintand ca daca se continua pe aceasta linie, GM s-ar putea sa aiba probleme vecine cu falimentul.
Interesant este faptul ca situatia financiara a grupului nu se regaseste in proiectele pe care GM le are in desfasurare. In ultima perioada s-a investit masiv in design, scopul fiind remodelarea portofoliului de marca astfel incat modelele sa devina mult mai atractive decat ale concurentei. Sa speram ca aceasta este solutia pentru probleme si ca GM va avea timpul necesar pentru a-si pune in aplicare planurile care se dezvolta sub creionul unor designeri auto celebri, cum sunt Ed Welburn sau Anne Asensio.
Adauga un comentariu
Cele mai recente stiri
-
Bugatti a publicat recent un teaser, sugerând lansarea unui nou hypercar. Acesta va fi dezvăluit pe 7 august. Totodată, producătorul francez a declarat că pregătește și un nou program de personalizare. (05.08)
-
Mercedes-Benz Clasa G a atins borna de 600.000 de exemplare produse la 46 de ani de la debutul modelului de teren. Exemplarul care a atins această bornă este versiunea pur electrică și a fost produsă în Austria. (05.08)
-
Prin intermediul unui "MY2025", Mazda susține că a rezolvat sincopele SUV-ului CX-60. Noi am testat un exemplar pentru a vedea dacă niponii chiar au îmbunătățit rețeta, sau doar au montat-o într-o farfurie mai atrăgătoare care să îți distragă atenția. Avem pentru tine și un video. (05.08)
-
Honda Civic a primit un facelift: modificări estetice discrete
-
Porsche confirmă lansarea unui nou SUV pe benzină în 2028
-
Cupra, record de vânzări în prima jumătate a anului 2025. Formentor rămâne vedeta
-
OFICIAL: Honda Prelude revine după 24 de ani. Versiunea de serie va fi prezentată în septembrie
-
Uraganul din Garching
Comentarii (0)