Jurnal de Geneva: prima zi de Salon (Galerie foto 2)

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 07.03.2007
A trecut cea mai grea zi de presa. Au fost 10 ore in care constructorii si-au incordat toti muschii.

Nu mai are stralucirea de altadata. Nu este doar parerea mea, vine din cateva discutii pe care le-am avut cu diferite persoane, oficiali si jurnalisti, prezenti la Geneva. S-a terminat cu spectacolele de lansare, constructorii preferand acum sa isi folosesca banii construind sisteme si pachete tehnice care sa ia ochii la stand. Este Salonul Auto de la Geneva, singurul eveniment auto major anual din Europa. Celelalte, Frankfurt si Paris, se organizeaza alternativ, fiecare in cate un an.

Ziua a inceput la standul Volkswagen, unde am vazut Golf Variant si noul Passat Blue Motion. Ei sunt de obicei primii (deh, nemti), incepand treaba la ora 7:45. Dupa asta au urmat lansarile de la standul Audi, fratii din Grupul VW, care au spart peretii din imensul Palexpo cu A5, cu S5 si cu un R8 in forma maxima si asezat in mijlocul standului, ca o adevarata vedeta.

Desi pornesti la drum in prima zi de presa cu gandul de a lua la rand conferintele de presa, dupa a doua (maxim a treia) pierzi sirul si ajungi aleator la standuri. Lucru usurat de insisi marii constructori, care isi lasa dezvelite premierele mondiale inca dinaintea lansarilor oficiale.

In aceste conditii am avut parte de un episod amuzant la standul Hyundai, unde am ajuns cu echipa de filmare de la Roata de Rezerva in dreptul conceptului GarMag si al noului i30, le-am admirat, dupa care ne pregateam sa tragem cateva cadre. Ei bine, ghinion! Coreenii se pregateau de conferinta de presa, astfel ca au acoperit cu cearsafuri modelele respective. Natural si logic. Partea buna e ca apucasem sa prind cateva fotografii cu noile modele inainte de aceasta intamplare.

Ce-am mai vazut interesant in prima zi la Geneva? Un stand Ferrari in care trona un monopost 2007, un stand Bugatti cu eternul Veyron in prim-plan, un Skoda Fabia reincarcat cu fata de Roomster si cu plafon de Mini, Altea FR-ul Piez Descalzos al Shakirei, conceptul dement de la Opel, noul Chevy Camaro si nervosul Corsa OPC, primul motor diesel boxer construit de Subaru si Mustangul prestat de Giugiaro. Am trecut peste Renault, Nissan, Toyota, Honda, Suzuki, Fiat, ALfa , Lancia, Kia si Lexus, la care ma voi intoarce maine cu atentie (va pregatesc un nou set de poze de la Salon) si am ajuns la Ford, ca sa vad noul Mondeo.

Masina misto, apropo.

Stiti care e avantajul faptului ca scrii despre masini? Faptul ca ai ocazia sa ajungi la Geneva. Stiti care e marele dezavantaj? Faptul ca in nebunia de Salon din Elvetia nu apuci sa savurezi nicio masina. Este paradoxal, insa e destul de frustrant sa treci printre Aston Martin si Jaguar in viteza pentru a ajunge la o conferinta la care nu vezi nimic din cauza faptului ca acolo sunt stransi cel putin jumatate din jurnalistii auto ai lumii.

Inca ceva...Citeam prin comentariile voastre de la prima galerie foto de ieri ca ar fi bine sa fotografiez intreaga masina din mai multe unghiuri. Asa este. Din pacate, in dementa de acolo, in care pana apesi pe declansator iti trec prin fata cinci japonezi, patruzeci de chinezi si cativa europeni, o fotografie curata, care ne arata doar masina, e deja arta.

Dar despre acestea, despre fetele de care te lovesti in Salon fie ca vrei, fie ca nu vrei si despre alte cateva lucruri interesante va voi povesti maine, cand vine a doua zi de Salon. Acum, la somn. La ora 7 vom fi din nou pe baricade.

Comentarii (15)

  • bogdan
    Ce fete!!!!!
    Da cum de au ajuns acolo asemenea trophy la un asemenea salon, is naspa rau, pacat de masini, sa vina domni aia in Romanica noastra sa ia niste exemplare :))
    0 0
  • Ce fete!!!!! :))
    de cand am ajuns la prima poza cu fata ma gandeam sa las un comentariu,dar am vazut ca deja mi-a luat-o bogdan inainte.masinile sunt tari,deci nu cred ca niste fete frumoase ar distrage atentia prea mult...
    0 0
  • cedrik
    tipe
    aia in negru nu e un shemale cumva?
    0 0
  • SEAT
    Este Leon Cupra Piez Descalzos, nu Altea FR (de altfel se vede foarte bine ce scrie pe placuta in fotografiile din prima parte), dar.....e greu.
    0 0
  • Adrian
    Super articol
    Super articol...de nota 10. Tineti-o tot asa ;)
    0 0
  • Monica J
    Felicitari
    pentru o tratare umana si amuzanta si reala a salonului de la geneva.

    deci, inca o data, felicitari
    0 0
  • amatori...^
    mai bine nu puneati pozele cu uratele alea .... sau doar alea au putut sa va zambeasca?.....
    0 0
  • bine ca v-ati comportat si ati scris normal.limbajul prea elevat, plictiseste.felicitari
    0 0
  • OF
    Ei cu-ale lor, noi cu-ale noastre....
    0 0
  • azi-maine
    peste vreo 20 de ani o sa radem de ce modele am vazut aici,asa ca o sa astept.
    0 0
  • ermmm....
    cuprins de paranoia generala, intreb si eu: nu sunt cam multe poze cu masinile grupului Peugeot/Citroen? Si stim bine cine are interese pentru promovarea Citroen-urilor in special...
    0 0
  • meerat
    vlade
    te-ai gasit si tu sa comentezi! n-ai ce faci szau asa. Ti-ai mai pus un comentariu in care iti dadeai cu parerea despre redactori, sau nu stiu ce. Frate tu chiar nu ai ce sa faci?! In plus, mai spui si tampenii cat tine de mari. Oricum HABAR N-AI! Site-ul e foarte bun si stirile is tari.
    0 0
  • ai dreptate
    mie mi-a atras atentia chestia asta... am vrut sa vad daca sunt singurul sau nu. Stirile nu stiu cum sunt pentru ca dupa un timp m-am plictisit si nu am mai citit. Adica ma multumesc cu titlul, pentru ca in corp nu aflu mai nimic interesant. Cat despre redactori, da, ma deranjeaza atunci cand botesc dulcele grai. Dar asta e problema revistelor auto romanesti care au impresia ca trebuie sa fi in primul rand mecanic auto ca sa te califici ca redactor...
    0 0
  • by me
    articolul e f bun,dar unele poze lasa de dorit,citesc fiecare articol si sunt f multumit de stiri.sa revin la poze,cred ca ar trebui sa renuntati la pozele care ce au prim plan doar nishte sigle imense ale unei firme.nu ajuta cu nimic(parerea mea)
    0 0
  • shadow
    amatori
    fratilor sunteti amatori in tot... crede-ti ca pe me ma intereseaza strambele alea sau sa vad mare cat toata poza numele masinii??????? .....nu mai zic nimic
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru