Kinetic offroad

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 07.10.2008
Ford a lansat Kuga in Romania cu gandul de a se "bate" cu contracandidati de renume cum ar fi Nissan Qashqai, Toyota Rav4 si Volkswagen Tiguan. Crossoverul a dat dovada de un comportament rutier dinamic si de capacitati offroad.

Ford ataca piata SUV-urilor compacte cu un crossover, Kuga. Acest model a fost lansat pe piata din Europa Centrala si de Est acum trei luni.

Exemplarul testat de noi este echipat cu un motor tdci de 2.0 litri, care dezvolta 136 cai putere si 320 NM. Transmisia este asigurata de o cutie de viteze manuala cu sase trepte, etajata astfel incat acesta poate realiza sprint-ul de la 0 la 100 km/h in doar 10.6 secunde.

Kuga are design-ul inspirat de fratele din clasa medie, Focus, dar si de conceptual Iosis-X. Cum design-ul este un lucru interpretabil, pot spune ca acest model are un aspect robust, care respecta filozofia de design a celor de la Ford, Kinetic.

Fiind un crossover cu tractiune integrala, am dorit sa observam comportamentul suspensiei si transmisiei pe drumuri de calitate inferioara si pe suprafete de rulare alunecoase. Ford Kuga are o suspensie rigida, extrem de placuta, lasand o impresie buna privind tinuta de drum, fara a fi prea rigida pentru gropile de pe drumurile din Romania. Suspensia si directia lui Kuga ofera un raspuns prompt, chiar si la un stil dinamic de condus.

Ruliul caroseriei a fost redus de inginerii Ford la minim.

Normal, nu am pierdut din vedere in niciun moment faptul ca un Kuga nu poate sfida legile fizicii si ca este totusi mai greu cu aproape un sfert de tona decat un Focus. Element care, pe langa inaltimea ridicata, indeamna la calm. Insa avand in vedere aspectul exterior si setarile suspensiei, putem spune ca Ford Kuga are o oarecare valenta sportiva. Interiorul este destul de spatios, putand gazdui cinci adulti, cu mentiunea ca locurile din spate pot deveni incomode pentru persoanele cu inaltimea mai mare de 1.85 metri. Plafonul panoramic din sticla creeaza o senzatie placuta de spatiu, mai ales pentru pasagerii din spate. Singurul inconvenient notabil pe care l-am observat la interiorul modelului testat a fost lipsa reglajelor electrice pentru scaunul pasager – cel al soferului fiind reglabil electric.

Insonorizarea este reusita, motorul facandu-se auzit abia la 4000 turatii, un element interesant avand in vedere ca am avut de a face cu un diesel. Sunetul la relanti este aproape insesizabil cu geamul inchis. Mai mult, cei care vor sa acopere orice sunet pot apela cu incredere la sistemul audio care le asigura cu desavarsire doleantele.

Clasicele gropi din eternul asfalt prost romanesc nu ne-au pus nici un fel de problema cu acest model. In ciuda stilului dinamic de condus practicat, masina ne-a lasat impresia ca pluteste peste gropi. Asteptam cu interes lansarea lui Kuga 2.5 Turbo, echipata cu un motor de 2.5 litri turbo, cu cinci cilindri, care dezvolta 197 cai putere.

De asemenea, se preconizeaza lansarea unei versiuni echipate cu un motor turbodiesel de 2.2 litri care dezvolta 175 CP. Automarket a avut in test motorul diesel TDCi de 2.0 litri. Propulsorul incepe sa isi arate coltii incepand cu 1500 rpm. Din acest moment, acul turometrului incepe sa urce vertiginos in primele patru trepte. Acesta se plafoneaza insa in trepta a sasea, la 3000 rpm. Viteza maxima anuntata de Ford pentru Kuga 2.0 tdci este de 180 km/h.

Masina ajunge rapid la viteze de croaziera aflate cu putin peste limitele legale, urcarea in km/h realizandu-se apoi putin mai lent. Puntea Haldex care asigura tractiunea integrala isi face treaba ireprosabil, mentinand aderenta in orice situatie intalnita. Cuplul motor este impartit 50/50 intre punti.

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru