Feedback

Olanda va folosi GPS-ul pentru calculul taxei de drum

De Catalin Dinu
Publicat Joi, 08.05.2008
Olanda va deveni prima tara din Europa in care taxa de drum se calculeaza individual pentru fiecare automobil.

Esential

2011 este anul in care se va inaugura noul sistem de calculare a taxei de drum.

Guvernul olandez pregateste un sistem nou de calculare a taxei de drum cu ajutorul GPS-ului, acesta urmand sa inlocuiasca vechea metoda de percepere a taxei, care ii dezavantaja pe cei care folosesc masina mai putin. Noile valori ale taxei de drum vor fi evaluate incepand din 2011 pentru fiecare autovehicul in parte in functie anumiti factori: tipul vehiculului, nivelul de exploatare, orele la care se afla in trafic, lungimea si importanta traseului pe care circula, perioada de functionare si de congestionare a traficului si impactul automobilului asupra mediului.

Automobilele din Olanda vor fi capabile sa transmita prin reteaua de telefonie mobila datele inregistrate de GPS catre sistemele autoritatilor care vor calcula automat taxa de drum. Acest sistem nou va reusi sa perceapa taxa de drum intr-o proportie destul de precisa de la cei care utilizeaza intens sistemul rutier din Olanda. Astfel, cei care calatoresc cu o motocicleta prin provincie la ora trei dimineata vor fi taxati cu mult mai putin decat cei care se plimba cu un SUV prin mijlocul orasului la ore de varf. Din pacate, din cauza dificultatii de a instala echipamentul electronic pe motociclete, detinatorii acestui tip de vehicul vor continua sa plateasca taxa de drum calculata prin vechea schema, pana la gasirea unei solutii acceptate de ambele parti.

Noile valori ale taxei de drum sunt inca necunoscute dar se vor incadra in actualele limite, pentru a nu avea un impact major asupra populatiei. Sistemul va fi pus in aplicare incepand cu 2011 si va fi implementat initial pe camioanele comerciale, urmand ca pana in 2016 sa se regaseasca pe toate autovehiculele.

Pana in anul 2011, guvernul olandez va pune la o serie de incercari tehnologia si infrastructura noului sistem pentru a evita posibilele erori atunci cand va fi pus in functiune noul mod de percepere a taxei de drum. Metoda este de asemenea modificata si optimizata pentru o utilizare si pe teritoriul Regatului Unit, care studiaza posibila aplicare al aceluiasi sistem.

Via | Motor Authority

Comentarii (3)

  • noname00
    nu prea imi place
    Nu este o idee prea buna aceasta metoda de calculare a taxei de drum, pentru ca daca stiu pe unde mergi si cati Km ai parcurs apare o problema - stiu si viteza exacta pe care o ai ... ceea ce nu este frumos.
    0 0
  • giulai
    666
    si mai ramane sa ne tatueze pe ceafa cu cod de bare sau implant de cip.Trebuie sa ne identifice si pe noi mai usor " in trafic" ca sa stie guvernul ce face fiecare individ in parte. O sa vedeti ca la asta se ajunge treptat. Din 2016 cu GPS si din "2050" cu implant de cip in corpul uman.
    0 0
  • mumbo jumbo
    alte idei...
    Studiu de caz : doua masini identice, pe acelasi traseu ; ambele la 100km/h ; una in viteza a patra la 4000 rpm , iar a doua in viteza a cincea la 2000 rpm ; tema : care din ele emite mai multe noxe? Sa-i intrebam pe olandezi, oare ce raspuns au pregatit?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru