Piata auto a crescut in 2006
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Anul 2006 a adus o crestere de 18% pe piata auto romaneasca, dar si schimbari de registru, marcile de import fiind mai comercializate fata de cele autohtone.
Sfarsitul anului aduce cu el intocmirea bilanturilor finale in economie. Piata auto este unul din segmentele economiei romanesti care a reusit o crestere spectaculoasa in 2006. Cifrele de vanzari arata ca in primele unsprezece luni ale anului s-a inregistrat o crestere de 18% a vanzarilor comparativ cu aceeasi perioada a anului 2005.
Numarul exact de unitati vandute de la inceputul anului pana la sfarsitul lui noiembrie este de 233.187. Pe prima pozitie a vanzarilor se situeaza modelul autohton Logan cu peste 88 de mii de unitati vandute. Logan detine o cota de piata de circa 37%, in scadere cu cinci procente fata de 2005. O crestere neasteptata a inregistrat Daewoo care a vandut cu 14% mai mult fata de anul precedent ajungand la o cota de piata de circa 8%.
Principala schimbare in comparatie cu 2005 a fost cresterea vanzarilor la automobilele de import, al caror numar a depasit pe cel al masinilor autohtone. Renault Clio a fost pentru a doua luna la rand cel mai bine vandut model de import, ajungand la totalul de 11.921 de unitati. Desi Renault continua sa fie principala marca straina vanduta in Romania, o crestere semnificativa au inregistrat-o cei de la Skoda si de la Volkswagen.
O analiza a situatie intalnite in 2006 arata ca principala cauza a cresterii pietei auto a fost succesul marcilor de import. Judecand mai adanc putem spune ca evolutia pietii aduce cu ea unele schimbari de registru, marca Renault pierzand teren in fata celor de la Skoda si Volkswagen.
Numarul exact de unitati vandute de la inceputul anului pana la sfarsitul lui noiembrie este de 233.187. Pe prima pozitie a vanzarilor se situeaza modelul autohton Logan cu peste 88 de mii de unitati vandute. Logan detine o cota de piata de circa 37%, in scadere cu cinci procente fata de 2005. O crestere neasteptata a inregistrat Daewoo care a vandut cu 14% mai mult fata de anul precedent ajungand la o cota de piata de circa 8%.
Principala schimbare in comparatie cu 2005 a fost cresterea vanzarilor la automobilele de import, al caror numar a depasit pe cel al masinilor autohtone. Renault Clio a fost pentru a doua luna la rand cel mai bine vandut model de import, ajungand la totalul de 11.921 de unitati. Desi Renault continua sa fie principala marca straina vanduta in Romania, o crestere semnificativa au inregistrat-o cei de la Skoda si de la Volkswagen.
O analiza a situatie intalnite in 2006 arata ca principala cauza a cresterii pietei auto a fost succesul marcilor de import. Judecand mai adanc putem spune ca evolutia pietii aduce cu ea unele schimbari de registru, marca Renault pierzand teren in fata celor de la Skoda si Volkswagen.
Adauga un comentariu
Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
Ultimele stiri din Intern
-
În data de 14 iunie, România va fi gazda turneului BMW Golf Cup, o competiție dedicată amatorilor, cu o tradiție de peste 40 de ani. Un exemplar i4 va fi oferit ca premiu celui care va realiza primul "hole-in-one" al turneului. (12.06)
-
BMW Seria 7 primește pe piața noastră o nouă culoare. Noua nuanță se numește Desert Sand Uni și poate fi comandată în România la un preț de peste 7000 euro. (10.06)
-
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat redeschiderea parțială a circulației pe Transalpina. Circulația va fi deschisă doar pe porțiunea dintre Rânca și Curpăt. (06.06)
-
Amenințare directă
-
Prima imagine cu noua generație Audi Q3. Data lansării a fost confirmată
-
Noi imagini cu viitorul BMW iX3: autonomie de 800 km
-
Noul Audi Q5, disponibil acum și în versiuni cu motor hibrid plug-in
-
Noi imagini cu viitorul Mercedes-Benz GLC electric: lansarea, la Salonul Auto din Munchen
Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru
Comentarii (0)