Piata auto a crescut in 2006
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Anul 2006 a adus o crestere de 18% pe piata auto romaneasca, dar si schimbari de registru, marcile de import fiind mai comercializate fata de cele autohtone.
Sfarsitul anului aduce cu el intocmirea bilanturilor finale in economie. Piata auto este unul din segmentele economiei romanesti care a reusit o crestere spectaculoasa in 2006. Cifrele de vanzari arata ca in primele unsprezece luni ale anului s-a inregistrat o crestere de 18% a vanzarilor comparativ cu aceeasi perioada a anului 2005.
Numarul exact de unitati vandute de la inceputul anului pana la sfarsitul lui noiembrie este de 233.187. Pe prima pozitie a vanzarilor se situeaza modelul autohton Logan cu peste 88 de mii de unitati vandute. Logan detine o cota de piata de circa 37%, in scadere cu cinci procente fata de 2005. O crestere neasteptata a inregistrat Daewoo care a vandut cu 14% mai mult fata de anul precedent ajungand la o cota de piata de circa 8%.
Principala schimbare in comparatie cu 2005 a fost cresterea vanzarilor la automobilele de import, al caror numar a depasit pe cel al masinilor autohtone. Renault Clio a fost pentru a doua luna la rand cel mai bine vandut model de import, ajungand la totalul de 11.921 de unitati. Desi Renault continua sa fie principala marca straina vanduta in Romania, o crestere semnificativa au inregistrat-o cei de la Skoda si de la Volkswagen.
O analiza a situatie intalnite in 2006 arata ca principala cauza a cresterii pietei auto a fost succesul marcilor de import. Judecand mai adanc putem spune ca evolutia pietii aduce cu ea unele schimbari de registru, marca Renault pierzand teren in fata celor de la Skoda si Volkswagen.
Numarul exact de unitati vandute de la inceputul anului pana la sfarsitul lui noiembrie este de 233.187. Pe prima pozitie a vanzarilor se situeaza modelul autohton Logan cu peste 88 de mii de unitati vandute. Logan detine o cota de piata de circa 37%, in scadere cu cinci procente fata de 2005. O crestere neasteptata a inregistrat Daewoo care a vandut cu 14% mai mult fata de anul precedent ajungand la o cota de piata de circa 8%.
Principala schimbare in comparatie cu 2005 a fost cresterea vanzarilor la automobilele de import, al caror numar a depasit pe cel al masinilor autohtone. Renault Clio a fost pentru a doua luna la rand cel mai bine vandut model de import, ajungand la totalul de 11.921 de unitati. Desi Renault continua sa fie principala marca straina vanduta in Romania, o crestere semnificativa au inregistrat-o cei de la Skoda si de la Volkswagen.
O analiza a situatie intalnite in 2006 arata ca principala cauza a cresterii pietei auto a fost succesul marcilor de import. Judecand mai adanc putem spune ca evolutia pietii aduce cu ea unele schimbari de registru, marca Renault pierzand teren in fata celor de la Skoda si Volkswagen.
Adauga un comentariu
Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
Ultimele stiri din Intern
-
Constructorul bavarez de automobile anunță prețurile pentru noul i4 Gran Coupe facelift, aferente pieței din România. Modelul cu zero emisii pornește de la 50.159 de euro, cu TVA inclus. (29.04)
-
Noul Mini Aceman, primul model exclusiv electric al mărcii britanice, poate fi comandat în România. Prețurile încept de la 33.737 de euro, cu TVA inclus, fără programul Rabla. (29.04)
-
Renault a dezvăluit prețurile noului Captur facelift pentru piața din România. Crossover-ul compact pornește de la 19.450 de euro în țara noastră. (24.04)
- Noul Cupra Formentor facelift: design revizuit și motor nou de 333 CP
- Formula E prezintă noul monopost pentru sezonul 2025: mai rapid decât un monopost de Formula 1
- Acesta este noul Ferrari 12Cilindri: succesorul lui 812 are un motor V12 pur
- Am văzut pe viu noul Renault Symbioz: 5 lucruri esențiale
- Noul Cupra Leon facelift: design revizuit al părții frontale și ecran central nou de 12.9 inch
Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru
Comentarii (0)