Piata auto europeana a crescut cu 3.2%
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Piata auto din Europa a crescut in perioada ianuarie-martie 2006 cu 3.2% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut. Explicatia este, partial, foarte simpla: in primele trei luni ale acestui an au existat mai multe zile de munca decat in perioada ianuarie-martie a anului 2005. Iata clasamentul la nivel european:
1. Grupul Volkswagen 312.046 unitati vandute (+9.6%)
2. PSA (Peugeot/Citroen) 220.497 unitati vandute (+0.9%)
3. Grupul Ford 205.774 unitati vandute (-1.3%)
4. General Motors 191.925 unitati vandute (+1.7%)
5. Grupul Renault 145.372 unitati vandute (-4.8%)
6. Grupul Fiat 123.481 unitati vandute (+19.6%)
7. Grupul Toyota 101.774 unitati vandute (+7.3%)
8.
9. Grupul BMW 95.101 unitati vandute (+10.1%)
10. Nissan 35.606 unitati vandute (-17.6%)
Asa cum se poate constata, cei mai in forma constructori sunt Fiat (gratie demarajului in forta a lui Grande Punto), Grupul VW, Mercedes si BMW. Si totusi, constructorul italian mai are mult pana sa se considere cel mai tare din parcare. Asta pentru ca, pe de o parte, Grande Punto este singurul model care a tras in sus cifrele italienilor, iar pe de alta am asistat la numeroase demaraje de acest gen ale modelelor Fiat care dupa o anumita perioada s-au stins lamentabil (vezi Bravo si Brava).
Volkswagen isi confirma pozitia, insa in conditiile absentei unor modele noi cresterea germanilor pare limitata. Revenire de forma pentru Mercedes si BMW, ultimii reusind sa creasca desi Seria 3 a avut dificultati in a depasi performantele de piata a generatiei anterioare.
Rezultate corecte pentru Toyota, care dupa cativa ani de crestere euforica incepe sa isi arate limitele. GM si PSA se misca pe loc, francezii de la Peugeot fiind pusi in fata unei situatii ingrate: aceea de a incerca sa se apropie macar de cifrele lui 206 prin noul 207.Pe de alta parte, Renault a scazut vizibil, vina apartinand cuplului Megane-Scenic, gaura neputand fi astupata nici macar de un Clio III primit bine de public. Nissan se afla in cadere libera, Micra si Primera fiind modele deja batrane in timp ce Note nu reuseste sa isi arate adevarata valoare.
Adauga un comentariu
Cele mai recente stiri
-
Mazda a prezentat oficial conceptul Arata în cadrul Salonului Auto de la Beijing. Acesta anunță un viitor SUV electric creat special pentru piața din China. (25.04)
-
Chinezii de la BYD au confirmat oficial numele primului său pick-up electrificat. Acesta se va numi Shark și va fi un viitor rival pentru modele ca Toyota Hilux și Volkswagen Amarok. (25.04)
-
Am călătorit în Spania, la Malaga, pentru a conduce noua generație Dacia Duster. În acest articol îți spunem cum se simte de la volan versiunea Hybrid, cu ai săi 140 de cai putere. Ți-am pregătit și un video cuprinzător, pentru a admira în detaliu cel mai nou SUV de la Mioveni. (25.04)
- Prețuri Renault Captur facelift în România: start de la 19.450 de euro
- Însetat de putere: noul Shelby Super Snake este un Mustang cu 830 de cai putere
- Noul Mercedes-AMG GT 63 S E Performance, cel mai rapid AMG din istorie
- Imagini noi cu viitoarele Cupra Leon și Formentor facelift
- Acesta este noul Opel Grandland: versiunea electrică oferă până la 700 de km autonomie
Comentarii (0)