Piata auto second-hand din tarile est-europene
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Un studiu efectuat pe piata auto de masini second-hand din Europa Centrala si de Est arata ca cumparatorii opteaza in general pentru un model hatchback, cu motor pe benzina, de culoare argintie sau gri, la un pret mai mic de 6.000 de euro.
Cele mai cerute marci sunt Skoda, Renault, Ford, Opel si Peugeot. Pe langa tendintele generale din regiune, exista diferente de la o tara la alta, referitoare la marca sau culoarea masinii, potrivit unui studiu realizat de dealerul de masini de ocazie AAA Auto in Cehia, Slovacia, Ungaria si Romania, informeaza Mediafax.
Analiza arata ca in Ungaria cel mai populara marca este Suzuki, produsa local, iar, in mod similar, in Romania marcile Skoda, Renault, Ford, Opel si Peugeot sunt depasite de Dacia, in ceea ce priveste volumul vanzarilor.
In acelasi fel, preferintele pentru o anumita culoare difera de la tara la tara. In Cehia si Slovacia, culoarea rosie este la moda, pe langa argintiu, insa in Ungaria rosul nu este foarte popular, fiind foarte cautata culoarea neagra.
Polonezilor si romanilor le place albastrul, a doua optiune dupa argintiu sau gri in topul popularitatii.Analiza a scos in evidenta diferente intre statele est-europene si in ceea ce priveste vechimea masinilor. In Romania, unde existenta taxei de prima inmatriculare favorizeaza importurile de masini mai noi, 34% dintre clienti au cumparat masini cu o vechime de pana la trei ani, pe cand in Polonia si Cehia ponderea este de 18%, in Ungaria de 16% iar in Cehia de 12%.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Ford a avut cele mai multe rechemări în anul 2023, adică 37. Din cauza acestora, compania americană a ajuns să piardă peste 25 de milioane de dolari pe zi. (27.07)
-
Porsche a anunțat că va păstra motorul V8 pentru Cayenne și după 2030. Astfel, SUV-ul de lux va fi oferit în versiuni cu motoare termice, hibride și electrice pentru mai mult timp. (26.07)
-
Carlos Tavares, șeful Stellantis, a amenințat cu desființarea mai multor mărci din cadrul grupului multinațional, dacă acestea nu sunt profitabile. Printre mărcile cu risc mare de a fi desființate se numără Maserati, Lancia și DS. (26.07)
-
FOTOSPION: Primele imagini cu viitoarea generație BMW X5. Versiuni cu motoare termice și electrice
-
FOTOSPION: Primele imagini cu noul BMW Seria 7 facelift. Ar putea fi lansat în 2026
-
Am găsit deșertul Sahara din România alături de Hyundai Tucson facelift
-
FOTOSPION: Primele imagini cu viitorul Renault Austral facelift. Lansare în 2025
-
Koenigsegg Gemera renunță la motorul în 3 cilindri
Comentarii (1)