Porsche nu a vrut sa preia VW!
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Anul acesta am urmarit cu atentie strategia prin care Porsche a urmarit o eventuala preluare a grupului VW. Porsche, cel mai mare actionar al grupului german, si-a marit participatia de la 27% pana la 30%. Conform legii germane, create special pentru VW, detinerea unui pachet de 30% din actiunile VW obliga la inaintarea unei oferte de preluare integrala.
Porsche a respectat in linii mari aceasta prevedere si a inaintat o oferta de preluare integrala a grupului VW, doar ca pretul oferit de Porsche pentru actiunile celorlalti participanti in cadrul grupului s-a situat mult sub valoarea lor pe piata.
In aceasta ecutie a intrat si Comisia Europeana care a avertizat statul german ca legea este neeuropeana si a somat Germania sa o elimine. In aceste conditii, Porsche asteapta solutionarea problemei, care ar putea duce la disparitia obligabilitatii de a depune o noua oferta de preluare. Astfel, putem spune ca Porsche nu a intentionat sa preia integral grupul VW.
Intrebarea logica este de ce producatorul german de masini sport si-a marit participatia pana la 30%.
Unii analisti sustin ca Porsche a vrut cu adevarat sa preia grupul VW, dar a vrut sa o faca la un pret foarte mic, altii sustin ca a fost vorba de o miscare de intimidare orchestrata de boss-ul Wendelin Wiedeking.Un lucru este cert, Germania isi va schimba legislatia cu privire la VW, iar Porsche va avea mana libera sa nu oferteze pentru o achizitie integrala. In plus, Porsche detine controlul asupra grupului, datorita situatiei din Consiliul de Administratie, unde are doi membri, si datorita pachetului de 30% dintre actiunile grupului german.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Potrivit spuselor unui oficial DS, modelul electric N°8 ar putea primi în viitor versiuni cu motoare termice. Etalonul mărcii franceze a fost conceput inițial ca fiind un model exclusiv electric. (16.06)
-
Luca de Meo, cel care a condus în ultimii cinci ani grupul Renault, și-a anunțat demisia. Potrivit presei din Franța, de Meo va conduce grupul Kering, care activează în industria luxului. (16.06)
-
Alfa Romeo și Maserati au ajuns la un acord prin care cele două mărci italiene vor dezvolta împreună viitoare modele. Decizia a fost luată pentru a reduce din costurile de producție. (13.06)
-
Amenințare directă
-
Noi imagini cu viitorul BMW iX3: autonomie de 800 km
-
Prima imagine cu noua generație Audi Q3. Data lansării a fost confirmată
-
Noul Audi Q5, disponibil acum și în versiuni cu motor hibrid plug-in
-
Noi imagini cu viitorul Mercedes-Benz GLC electric: lansarea, la Salonul Auto din Munchen
Comentarii (1)