PREVIEW F1: Imola, acasa la Ferrari
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Dupa trei Mari Premii in care francezii de la Renault au dominat categoric inceputul de an, Formula 1 revine in Europa pentru a-si incepe aventura pe "Batranul Continent". Debutul va avea loc in acest weekend la Imola, dupa care vor urma Nurburgring si Spania, toate in doar patru saptamani. Circuitul "Enzo e Dino Ferrari" (care, fie vorba intre noi, se gaseste mai aproape de sediul central al celor de la Red Bull decat de acela al scuderiei Ferrari, are o lungime de 4.933 km si este unul relativ complex, pe toate lungimea sa regasindu-se o multime de combinatii de zone rapide si lente.
Bineinteles, in momentul in care vorbim de circuitul de la Imola, nu putem sa nu aducem vorba de trecutul sau tragic, in principal de cursa din anul 1994. Atunci, pe langa debutantul Barrichello (care a iesit spectaculos de pe pista la volanul Jordan-ului sau), intrecerea s-a incheiat tragic pentru Roland Ratzenberger, care a decedat in calificari in urma unui impact cu barierele de protectie de pe vechiul circuit.
Intrecerea a continuat, desi unele echipe s-au opus acestei solutii. Dupa un start plin de peripetii, cand cativa piloti au ramas tintuiti pe grila in momentul aprinderii luminilor verzi, s-a produs evenimentul care avea sa indolieze intreaga Formula 1: un Michael Schumacher aflat la conducerea cursei era oprit de steagurile rosii in momentul in care Ayrton Senna izbea violent parapetul in virajul Tamburello...In sezonul urmator, circuitul a suferit cateva modificari esentiale, aparitia a doua sicane avand rolul de a limita vitezele foarte mari la Imola. "Enzo e Dino Ferrari" este renumit pentru vibratoarele dure de pe marginile pistei, care trebuie atacate violent pentru otinerea unui timp bun.
Anul trecut, Kimi Raikkonen pornea din pole position, victoria revenindu-i insa lui Fernando Alonso, care peste cateva luni era incoronat campion mondial. Se pare ca etapa din acest an va fi animata de revenirea celor de la Ferrari, echipa ai carei membri s-au intrecut in declaratii in timpul testelor din aceasta pauza de 3 saptamani.
Oricum, cei de la Renault raman favoriti, echipe pe care se poate miza fiind insa si McLaren sau chiar Honda.Ramane de vazut daca cei de la Ferrari isi vor bucura zecile de mii de fani care vor fi inevitabil prezenti in tribunele de la Imola sau daca cei de la Renault isi vor continua galopul de sanatate pe care l-au inceput inca din prima cursa a anului. Primele indicii despre cum vor merge lucrurile le vom avea maine, dupa calificari.
MP AL STATULUI SAN MARINO
Cursa: duminica, 23.04, ora 15:00
Calificari: sambata, 22.04, ora 15:00
Numar de tururi: 62
Lungimea Circuitului: 4.933 km
Distanta totala: 305.609 km.
Recordul circuitului: M. Schumacher (2004): 1.20:411
Adauga un comentariu
Cele mai recente stiri
-
Cei de la Carwow au aliniat la start 3 modele exotice cu motoare V12. Află în clipul de mai sus care dintre cele 3 modele este cel mai rapid în linie dreaptă: Aston Martin Vanquish, Ferrari 812 Superfast sau Bentley Continental GT? (21.12)
-
Rimac a lansat o ediție specială pentru modelul de performanță Nevera R. Noua ediție se numește Founder’s Edition și este limitată la numai 10 exemplare. (20.12)
-
Ferrari a confirmat oficial data lansării noului său monopost de Formula 1 pentru sezonul 2026. Noua mașină de concurs va fi pilotată de Charles Leclerc și Lewis Hamilton. (20.12)
-
Topul celor mai fiabile mărci auto în 2025: japonezii ocupă primele 4 locuri

-
Noua Dacia Logan facelift poate fi comandată în România: start de la 15.000 de euro

-
Mercedes-Benz a construit cel mai luxos Unimog pentru a sărbători 80 de ani

-
Geely lansează primul său SUV plug-in hybrid în România: start de la 37.000 euro

-
Revoluția electrică




Comentarii (0)