Revolutia diesel
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Ultimul studiu al companiei JD Power arata ca vanzarile motoarelor diesel de vor dubla la nivel mondial pana in 2015. Astfel, totalul modelelor echipate cu motoare diesel va trece de la 15 milioane de unitati in 2005 la nu mai putin de 29 de milioane in 2015.
Revolutia va avea loc in principal in Statele Unite, unde vanzarile modelelor pe motorina vor creste de trei ori in urmatorii 10 ani, trecand de la 3.2% cota de piata la 10% in 2015. Se pare ca americanii vad motorizarile diesel ca cea mai eficace solutie imediata din pucntul de vedere al protejarii mediului si al costurilor de utilizare. Astfel, diesel-ul are un avantaj major in fata celorlalte solutii cu care se afla in concurenta directa, explica raportul Serviciului de Prognoza Auto al celor de la JD Power. “Statele Unite si Canada sunt pietele unde potentialul vanzarilor modelelor echipate cu motoare diesel este enorm”, afirma Alastair Bedwell, senior manager la JD Power Automotive Forecasting. Motivele sunt clare: cresterea pretului petrolului si presiunile asupra reglementarilor motoarelor pe benzina.
India si Coreea de Sud si China raman pietele-cheie pentru dezvoltarea vanzarilor diesel. In schimb, dezvoltarea acestui aspect in Japonia va ramane blocata: “Aceasta tehnologie este respinsa de consumatorii japonezi in ciuda eforturilor constructorilor niponi”, afirma Bedwell. In Japonia, particulele emise de motoarele diesel sunt considerate extrem de periculoase, fiind privite ca principala cauza responsabila de dezvoltarea problemelor pulmonare.
In Europa, dezvoltarea diesel va fi limitata in partea occidentala, unde pietele sunt in pragul saturatiei. In partea de est cresterea va fi insa vizibila in urmatorii 10 ani: “Partea motoarelor diesel va creste pana la 60% din totalul vanzarilor masinilor noi in anii care urmeaza”, estimeaza JD Power, care considera totusi ca normele Euro 6 vor anula o parte din avantajele fiscale de care beneficiaza modelele motorizate diesel.
“Volkswagen va ramane principalul constructor de motoare pe motorina, urmat de Ford”, concluzioneaza JD Power, care subliniaza insa cresterea rapida a ofertei diesel din partea celor de la Toyota.
In total, cota de piata a motoarelor pe motorina va trece, la nivel mondial, de la 18% in 2005 la 26% in 2015.Adauga un comentariu
Cele mai recente stiri
-
Producătorul chinez de mașini electrice Xpeng a început oficial producția de vehicule electrice în Europa. Xpeng s-a asociat cu producătorul austriac Magna Steyr pentru a începe producția locală a modelelor electrice G6 și G9. (16.09)
-
Noul Geely EX5, SUV-ul electric al mărcii chineze, este acum disponibil și în România. Modelul electric este disponibil într-o singură configurație și propune un preț de pornire de 42.990 euro. (16.09)
-
Formula 1 a dezvăluit oficial etapele care vor avea curse de sprint în sezonul 2026. Pentru prima dată, vor fi curse de sprint în Canada, Țările de Jos și Singapore. (16.09)
-
Euro 7 mai face o victimă: Audi va retrage motorul său cu 5 cilindri în 2027
-
Înlocuitorul lui Ford Focus va fi un SUV compact: lansare în 2027
-
Stellantis schimbă macazul: va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030
-
Italienii prezintă un nou concept creat la cererea Volkswagen
-
Renault Megane electric, eclipsat de noile 4 și 5. Francezii schimbă strategia
Comentarii (0)