Stil pentru familie

De Dragoș Băltățeanu
Publicat Joi, 08.02.2007
Noul model Citroen cu sapte locuri ofera un look fresh interesant plus o latura practica extrem de dezvoltata.
Cel mai nou monovolum din familia Citroen a venit si in Romania. Prezentat la Salonul de la Paris, modelul C4 Picasso nu este un inlocuitor al deja cunoscutei Xsara Picasso. Xsara Picasso ramane in oferta ca monovolum de buget. C4 Picasso se alatura astfel familiei C4 fiind un monovolum compact cu design atractiv. Liniile rotunjite atrag atentia din primul moment. Impresioneaza in primul rand parbrizul de o deschidere ampla ce se intinde pana aproape de capetele ocupantilor locurilor din fata. Daca se opteaza si pentru palfonul de sticla efectul obtinut este impresionant.

Silueta este inalta si oarecum masiva, C4 Picasso fiind o masina destul de mare pentru un monovolum compact. De fapt, C4 Picasso este cu doar 2 cm mai scurt in lungime decat fratele mai mare Citroen C8. Dintre monovolumele compacte cu care concureaza (Renault Grand Scenic, Opel Zafira, Mazda 5) este probabil cel mai spatios. Dupa ce ne obisnuim cu marimea exterioara, accesam interiorul. Habitaclul este aerisit cu comenzi plasate strategic pentru a nu ocupa prea mult loc. Daca consola centrala este dominata doar de displayul digital care tine loc de plansa de bord, comenzile climatizarii sunt plasate in stanga volanului. Doar Renault Espace a mai folosit acest sistem, si necesita un pic de obisnuinta. Surprinde apoi lipsa unghiurilor moarte in ceea ce priveste vizibilitatea. Suprafata vitrata mare precum si montantii A foarte subtiri isi arata astfel utilitatea.
Parbrizul extrem de inalt a necesitat si montarea unor parasolare diferite de cele normale. Ele pot culisa pe niste sine verticale astfel ca cel de la volan si pasagerul din fata sa poata regla pozitia lor in functie de necesitate. Inteligent si foarte elegant.

 Volanul are aceeasi parte centrala fixa plina de comenzi preluata de la modelul C4 hatchback. Citroen C4 Picasso este bazat pe o platforma combinata de Citroen C4 hatchback/ Peugeot 307 cu ampatement marit. Este fabricat la uzina Citroen din Vigo, Spania si va fi vandut in paralel cu vechiul model Xsara Picasso. Exista trei nivele de finisare: X, SX si Exclusive. Motorizarile sunt un mix variat intre propulsoarele pe benzina si cele diesel asa cum Citroen ne-a obisnuit sa isi doteze modelele. Patru motorizari sunt disponibile in Romania inca de la lansare, doua pe benzina si doua diesel. Motorizarile pe benzina sunt un 1.8 de 127 CP si 2.0 de 143 CP. Propulsoarele diesel sunt binecunoscutele 1.6 HDI de 110 CP si 2.0 HDI de 138 CP. Modelul testat era dotat cu motorul diesel de 1.6 litri HDI si 110 CP in versiunea de baza. Chiar si asa, dotarile sunt suficiente, cel de la volan avand la dispozitie aer conditionat, torpedou refrigerat, tempomat, geamuri electrice fata, oglinzi electrice si incalzite, computer de bord, ESP, frana de stationare electrica.

Partea ce mai interesata este modularitatea. Monovolumul compact cu sapte locuri s-a mai vazut, chiar si cu doua locuri din portbagaj care se pliaza perfectin podea.
Citroen insa a insistat de facilitatea cu care se face aceste operatiuni. O tragere usoara de coarda fiecarui scaun si acesta se plieaza fara efort in podea. Pentru a atinge o asemenea performanta Citroen a proiectat un sistem complex de parghii si elemente in miscare care fac atat de usoara plierea scaunelor. Daca acest sistem va mai functiona si dupa cateva luni, timp in care copiii au turnat o emulsie de coca-cola si biscuiti in el este o cu totul alta problema. Tot pe latura practica, Citroen a creat o multime de spatii de depozitare in interiorul modelului C4 Picasso. In partea frontala, avem doua torpedouri de dimensiuni uriase plus o multime de alte spatii. Toate variantele folosesc o frana de parcare electronica al carei buton de actionare se afla in partea superioara a consolei centrale. La plecare, frana se dezactiveaza automat. Si cum este C4 Picasso la condus? Este suficient de rapid si agil pentru o masina de familie. Motorul de 1.6 HDI trebuie un pic solicitat pentru a misca rapid masina care cantareste 1.530 kg plus pasageri si bagaje. Este o alegere buna insa, avand cel mai bun raport performante/ consum. Pentru un ritm mai alert trebuie ales propulsorul diesel mai mare de 2.0 litri HDI si 138 CP.

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru