UE amendeaza taxa de inmatriculare

De Robert Gherghe
Publicat Miercuri, 10.01.2007
Comisia Europeana ameninta statul roman cu trimiterea in judecata pentru taxa de prima inmatriculare, considerata a fi neeuropeana.

Intrarea Romaniei in Uniunea Europeana a cauzat o serie de implicatii legislative pe care tara noastra si le-a asumat sa le respecte prin semnarea Tratatului UE. Noul Cod Fiscal, valabil de la 1 ianuarie 2007 prevede o taxa de prima inmatriculare pentru importurile de masini noi sau second-hand. Taxa de prima inmatriculare a cauzat o deruta totala in randul importatorilor din Romania, statul roman dovedindu-se incompetent in realizarea unor amendamente legislative clare in acest sens.

Dincolo de abordarea legislativa incoeerenta si lipsita de substrat, Romania se confrunta cu o investigatie pe care Comisia Europeana a inceput-o marti in legatura cu legalitatea taxei de prima inmatriculare. Nici nu am iontrat bine in structurile UE si Comisia Europeana a amenintat ca va da in judecata statul roman pentru aceasta taxa, daca se dovedeste ca nu are caracter european. Formalitatile de trimitere in judecata la Curtea Europeana de Justitie ar putea dura circa un an, dar termenul dat tarii noastre pentru a schimba cadrul legislativ este pana in luna martie. Investigatia a fost initiata de Directia de control pentru aplicarea legislatiei europene, iar termenul acordat Romaniei se datoreaza faptului ca tara noastra este proaspat membru al Uniunii.



In cazul in care Romania nu ar face modificarile legislative cerute, intr-o prima faza, va fi somata sa-si amendeze legislatia in vigoare, urmatorul pas fiind cel al sanctiunilor financiare. Pe de alta parte, ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu, s-a pronuntat in favoarea mentinerii taxelor pentru inmatricularea autovehiculelor second-hand, dupa ce Comisia Europeana a criticat statele cu astfel de proceduri. "Aveam doua optiuni: sa lasam piata complet deschisa si sa se intample ca in Polonia, sa pierdem un vector de dezvoltare extrem de important, pe care-l reprezinta industria de automobile, sau sa asiguram o coerenta a politicilor astfel ca numarul autovehiculelor poluante si periculoase pentru circulatie sa fie redus", a afirmat Sebastian Vladescu pentru Mediafax.

Taxa pentru prima inmatriculare este diferentiata in functie capacitatea cilindrica a motorului, gradul de poluare si vechimea masinii. Pentru masinile prevazute cu normele Euro 3 cu o capacitate cilindrica mai mica de 1.600 cmc si cu o vechime mai mica de un an, taxa a fost stabilita la 612 euro, iar pentru cele cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc, mai vechi de sase ani, la 5.070 euro. Pentru o masina Euro 2 cu capacitatea cilindrica de 1.600 cmc taxa va fi de 2.704 euro, iar pentru cele cu o capacitate de peste 3.000 cmc vor fi platiti 6.240 de euro.
Posesorii de autovehicule din clasa Euro 1 cu o capacitate cilindrica de pana la 1.600 de cmc vor achit 3.744 euro, in timp ce pentru autoturismele cu o capacitate de peste 3.000 cmc taxa a fost fixata la 7.020 de euro. In cazul masinilor noneuro, taxa de inmatriculare este de 4.000 euro pentru motorizari de pana in 1.600 cmc si de 7.500 euro pentru masinile cu o capacitate de peste 3.000 cmc.


Valoarea exorbitanta a acestor taxe ar opri practic importul de masini second-hand in Romania, ceea ce loveste in principiile economiei de piata si nu poate legitima actiunea si legea emisa de statul roman.

O declaratia de ultima ora a ministrilor care sustin taxa de prima inmatriculare, Sebastian Vladescu si Sulfina Barbu, arata ca acestia  nu sunt dispusi sa renunte la taxa si nu o considera anticoncurentiala.  Ei continua sa sustina taxa de prima inmatriculare si in fata autoritatilor de la Bruxelles. Maine se va anunta pozitia comuna a Ministerului Finantelor si a Ministerul Mediului.


Comentarii (57)

  • mihai.blaga
    cum am intrat in UE am si dat cu bota in balta
    Este destul de rau ca toata Europa mai bine spus toti europenii nu au nici cel mai mic procent de buna apreciere la adresa noastra si aceasta numai din cauza celor care ne conduc ,da domnilor nu din cauza tiganilor care au cersit prin capitalele europene si au adus valuta ci din cauza celor care au jacmanit tara si au depus banii la bancile straine .Dupa ce au tratat cu Europa la modul cel mai nefavorabil pentru tara acuma vin si baga taxe pentru cine domnule Vladescu ? .Credeti ca este un roman asa de prost sa va plateasca o asfel de suma pentru inmatricularea unui autoturism de 1ooo de E sa platesti 5 000 E la inmatriculare unde credeti ca veti gasi asfel de prosti domnule ministru si de data aceasta se dovedeste ca sunteti cu capul in nori cum poate sa gandeasca un economist in acest hal .In urma acestei masuri ne constitutionale (nde ,in ce tara sa mai practicat si care a fost deznodamantul ) parcul auto din tara se va mai invechii domnilor pentru- romanul de rand nu are pe ca sa -si cumpere un autoturism nou si nici aceasta nu vreti sa o intelegeti .Cine are cu ce tota masina noua va cumpara cine nu nu vacumpara nimic iar dumnia sa domnul ministru nu va incasa nimic si tara va ramane tot mai saraca aceasta este gandirea unui ministru BRAVOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    0 0
  • PHYTON {NONEURO}
    Cit se percepe taxa de inmatriculare
    Sint un biet palmas al acestei asa zisei....
    nea VLADESCULE mi-am cumparat o caruta si doi boii din Austria caruta este noneuro fabricata din 1972
    si am cumpart-o cu 1000E .Cit voi plati taxa de inmatriculare pe caruta, nu pe boii?
    P.S.Dragii mei filtrati-o si dati drumul va rog frumos.
    0 0
  • Banciu Bogdan
    Taxe ? pentru cine?
    Pierdeti un "vector de dezvoltare",domnule ministru? Sa intelegem ca sunteti actionar la vreo companie producatoare de autoturisme?
    De ce faceti dumneavoasta stategii de dezvoltare pt.unele companii private pe banii nostri?care sunt de fapt BANI PUBLICI!!!
    Cine o sa plateasca penalizarile impuse de UE? Ma indoiesc ca vor veni producatorii de autoturisme din Romania pe care dumneavoastra ii protejati atat de mult cu banii pentru amenzile europene.
    In ultimul rand vreau sa stiti ca romanii care au deja masini vechi si care nu o sa aibe bani pt. altele noi o sa le pastreze pe cele vechi care an de an vor deveni si mai vechi si mai poluante...si poate asa se va incheia planul dumneavoastra de innoire a parcului auto in Romania.
    Nu pot de cat sa va admir pentru clarviziunea de care dati dovada.FELICITARI!
    0 0
  • Duca Viorel
    Taxe
    Suntem condusi de o cloaca de guvernanti incompetenti. O masina euro3 veche de un an nu poti spune ca polueaza ! Aceasta taxa e pentru a proteja productia interna de masini si de care suntem legati prin anexele contractelor de privatizare. Urmarea...taxa va ramane in vigoare daca amenda data de UE e mai mica decat incasarile din masini second-hand importate.
    0 0
  • "Masini poluante si periculoase pentru circulatie"?
    Hai, sa radem cu gura pana la urechi!!!!!!
    Cum poti sa spui o asemenea aberatie? Ministru lu' Peste. Dar, RAR-ul pentru ce mai exista?
    Fiecare cetatean e constient ca daca isi va cumpara din UE o masina cum o clasifica dl. ministru, nu va putea trece de vestitul RAR.
    0 0
  • Lucian
    Hai sa radem
    No comment...tot ce as fi vrut sa zic altcineva a spus deja.....dar tot mai am ceva de zic Vladescu = DOBITOC ("D")...nu cred ca am avut un mai prost ministru decat D asta...si mai zice ca e economist...eu i-as propune sa se mai duca la facultate putin si sa-si retraga actiunile de la producatorul de autoturisme intern si sa-si plateasca cu ele amenzile pe care le vom primii....nu ca as spera sa poata plati el pe toate, o sa mai venim si noi contribuabili sa mai il ajutam..ca doar trebuie sa ii ajutam pe cei "bolnavi mintali". Cine a mai auzit de taxa de 5000E ca sa inmatriculezi o masina....e o nebunie...cei care au zis mai devreme ca parcul nu o sa se reanoiasca au perfecta dreptate.....propun ca D de Vladescu sa ne dea el bani sa ne cumparam masini de la producatorii romani....Vladescule daca ai fi facut si tu ceva scoala ar trebui sa stii ca odata ce se deschide o piata e implicata automat si competitia care devine la scala pietei respective....nu poti sa pui restrictii ca asta inseamna automat monopol ceea ce ne ajuta foarte mult!!!!! BA DAR PROST ESTI...nu ca ai fi citi ce am scris dar trebuie sa-mi descarc nervii undeva
    0 0
  • guvernanti infecti
    al cui dreaq o fi CITROEN???

    ORI A LU INFECTU ALA DE TARICEANU?
    0 0
  • alt Lucian
    Calculul gresit al Domnului ministru
    Sa zicem ca sint cetateanul obisnuit al Romaniei, cu un salariu bunisor de 300 euro (1.000 lei). Ca pe orice om, ma tenteaza sa schimb Dacia veche de 10-20 ani cu o masina noua. Imi permit un Logan nou ? Da, dar numai daca ma indatorez la banca pe 5 - 10 ani si renunt la orice altceva. Asa ca prefer o masina straina buna, la mina a doua. Dar taxa absurda a Dvs. ma loveste din plin si asa ca trebuie sa ramin cu batrina mea Dacie..... Dvs. loviti in romanul de rand, pentru-ca cine are bani, oricum nu-si cumpara masina din productia interna. Felicitari !
    0 0
  • ameno@rol.ro
    Vladescu e bagat sluga la Tariceanu-Citroen.
    Cine o sa mai cumpere carute Cn noi daca se da liber la s/h-uri?

    A tunat si i-a adunat!

    Cum Doamne iarta-ma avem parte de asemenea conducatori?!? Blestemul crimei din 25.12.89 o sa ne macine decenii de-a randul!
    0 0
  • NO COMMENT
    Eu presimt ca e si coada APIA pe undeva pe aici, pe langa codita domnului Citroen, pardon Tariceanu.
    In rest, NO COMMENT, asteptam decizia CE si in acelasi timp si sanctiunile de rigoare, ce propun sa fie platite din salariul domnului Vladescu.
    0 0
  • dragos
    Sub nici o forma nu vom ceda
    Pacat ca si azi mai resimtim aceste genii pur comuniste, incapabile sa conduca un business (pe care si-l protejeaza) ca sa nu vorbim de o tara intreaga. Avem un mesaj pentru ei: Nu ne lasam pana nu veti disparea !
    0 0
  • anonim
    schimb Dacia `79 cu autoturism EURO II SAU III
    Domnule Ministru
    in 2004 am votat din toata inima PNL si Alianta DA pentru a deschide drumurile Romaniei saracite de un imperiu comunist, drumuri cu foarte multe gauri fizice si morale. Daca Dvs. luati astfel de masuri inseamna ca faceti parte din vechea tagma comunista de "drumari fara drumuri". Va rugam pastrati traditia Liberala si lasati pe romani sa fie liberi in a alege viitorul destinului personal (nou vs. SH). Dumneavoastra ati vazut pe drumurile nationale sau europene ale tarii noastre o masina mai rabla si mai poluanta decat Dacia? Uitati-va la cei care ingroasa randurile celor care pleaca in iobagie peste hotare pentru un trai decent in viitor, si intrebati-va cine sustine PIB... Dumneavoastra si clientii Dvs. sau cei care muncesc pe branci in strainate sa va aduca banutii la buget? cat despre cei ce nu au plecat din tara oricum strugurii (autoturismele noi sau SH) sunt o marfa prea acra... pardon prea scumpa pentru nivelul salariilor din Romania! Acest lucru trebuie sa va dea de gandit Domnule Ministru, nu poluarea rablelor cu EURO II sau EURO III cumparate dintr-o lume civilizata gen EU, USA, Japan, s.a.m.d......????????
    Senat: Un prapadit cu o Dacie din anii`79 ai secolul trecut.
    0 0
  • uite unde sa reclamati la UE
    fratilor, scrieti la greu la adresa de mai jos. Am scris la UE o reclamatie la departamentul de taxe si mi-au raspuns in mai putin de 24 ore (va dau si textul intreg). Scrieti citi mai multi sa se vada ca nu sintem niste mamaligi. UE o sa dea oricum Romania in judecata pentru taxe contrare legilor europeene.

    TAXUD-INFO@ec.europa.eu wrote:
    Dear Sir,
    Thank you for your email regarding the car
    registration tax in Romania.

    In this respect, it must be noted that Article 90 of
    the EC Treaty, as interpreted by the European Court
    of Justice, does not preclude Member States from
    levying car registration taxes, however, such taxes
    may not burden vehicles originating from other
    Member States more heavily than similar used
    vehicles already registered within the territory of
    a respective Member State.
    The Commission is aware of the Romanian car
    registration tax introduced by the Fiscal Code and
    indeed has serious concerns regarding certain
    aspects of its calculation. The Commission has put
    all the efforts to make Romania bring its
    legislation into compliance with Community law
    before the accession to the EU. Despite certain
    improvements Romanian legislation remains in breach
    of Community law. Since Romania has become a member
    of the EU the Commission may take an action against
    Romania on the basis of Article 226 of the EC Treaty
    by opening an infringement procedure which may lead
    to bringing the proceedings before the European
    Court of Justice. The Commission will not hesitate
    to react in this way.
    In any event, I would like to draw you attention to
    the fact that the above-mentioned procedure is long
    and does not have a direct effect on a specific
    case. Only the Commission and a particular Member
    State are considered to be the parties in this
    procedure to the exclusion of a particular taxpayer.
    Therefore, in order to ensure that you rights are
    respected you are advised to have recourse to
    national remedies.
    Kind regards.
    0 0
  • scrieti la UE: adrese
    puneti mina si scrieti la urmatoarele adrese. Nimeni nu o sa o faca in locul nostru.
    Din ceea ce s-a scris in forum si din Cotidianul, iata adresele unde deduc ca trebuie sa scriem si sa reclamam la UE (5 adrese/ institutii):
    1) Comisia Petitii a Parlamentului UE
    Parlement europeen Commission des petitions Secretariat, Rue Wiertz B-1047 BRUXELLES, e-mail: petitions@europarl.europa.eu
    2) Comisia Europeana
    Commission of the European Communities (Attn: Secretary-General), B-1049 Brussels, Belgium e-mail: SG-PLAINTES@ec.europa.eu.
    3) Comisarul pt Protectia Consumatorului, dna Kuneva, la Comisia europeana
    4) Comisarul pt taxe si vami, dl Laszlo Kovacs, la Comisia european, e-mail: Laszlo.Kovacs@ec.europa.eu
    5) Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene
    Palais de la Cour de Justice, Boulevard Konrad Adenauer Kirchberg L-2925 Luxembourg, tel.: (352) 4303.1,
    fax: (352) 4303.2600, Internet: http://curia.europa.eu/

    Scrieti in loc sa va lamentati la nesfirsit. Daca Ungaria a fost condamnata, inseamna ca exista jurisprudenta si hotii nostrii de la guvernare pot fi pusi la punct. Se poate scrie in limba romana si probabil si direct pe mail.
    0 0
  • maniak
    taxa
    e corect sa platim taxa de 5000 de euro pt o masina care in afara o gasim la 1000 de euro poate chiar mai ieftin?adik harburile de dacii de pe strazile noastre care abia mai sse tin pe roti sunt mai bune ca masinile germane(chiar si mai vechi de 6 ani)?
    0 0
  • popescu nelu
    taxe
    Vladescu si Sulfina barbu,cu regretele necesare, spun ei in acest domeniu sint paraleli ca sinele de cale ferata. La salariile lor de zeci sau poate sute de milioane de lei, is pot permite asa ceva.Ei nefiind de pe planeta Pamint,nu au cum sa stie ce fel de salarii au cei ce le asigura veniturie,adica noi Contribuabilii.Cine imi da mie atitia bani ca sa imi cumpar o masina noua? Vladescu,ministru de finante nu stie cum se poate trai cu un salar minim pe economie de 390lei.CEi de le UE.ar trebui sa vina si sa-i ia la bani marunti pe acesti doi ministri,care nu stiu pe ce planeta se afla. Ar fi mai multe de spus, dar cred ca deocamdata este destul, cred ca ramin doar cu ceea ce scriu, precis nu se va lua nici o masura. O sa vedem ce se va intimpla. Cu stima Nelu
    0 0
  • Adrian
    Taxe si comisie
    Am gasit acum doua zile stirea pe net, pe site-ul europei fm. Acolo scria ca polonia a fost data in judecata si a pierdut, facand insa recurs la Haga pentru aceasta problema. Daca va pierde si acolo, risca rezilierea tratatului de aderare, asta pe langa amenzile marisoare pe care le incaseaza deja. In linie dreapta sunt Finlanda si Danemarca, care au aceeasi politica de taxare salbatica a masinilor importate. Culmea e ca nici Finlanda nici Danemarca nu stiu sa produca ceva autoturisme si nu vad ce ar putea proteja, deci nu e politica protectionista, pur si simplu sunt accize care cara bani in buget. Daca aceasta politica nu corespunde liniilor generale ale CE, in momentul in care vrei sa fii membru EC trebuie sa o schimbi. Cand esti la Roma, faci ca romanii, altfel you get your ass kicked. Sulfina si cu Vladescu fac ce le zice Tariceanu, care este marioneta APIA, asta cand nu este marioneta lui Patriciu. APIA este o organizatie puternica care are interese enorme in a pastra politica actuala de accizare. Insa interesul economiei nationale este de a importa aceste autoturisme second hand, pentru ca ele vor pune efectiv economia pe roti. ARR ( RAR) are obligatia sa verifice tehnic autovehiculele inainte de a le inscrie in circulatie, atat dpdv al emisiilor poluante cat si tehnic. Ce nu corespunde e clar ca nu este admis pentru inscrierea in circulatie. Ce corespunde, va fi mai putin poluant decat gasca de raba, saviem, aro, TV, si celelelte ruine care ne sufoca la un semafor, si mult mai ieftin de altfel. Faci un banut pe care iti permiti sa il dai pe o masina cat de cat mai confortabila decat o dacie sau un oltcit, si te misti cumva in sensul imbunatatirii nivelului de trai atat al tau cat si al celor apropiati tie. Daca peste ani vei dori sa iei o masina noua, dealerii vor fi tot acolo. Nu le va scade foarte mult vanzarea, desi se sperie ei de moarte. Masinile alea noi vin cu o nevoie de piese, au acum ocazia sa isi dezvolte serviciile, domeniu in care sunt foarte defectuosi. Parerea me este ca pana in martie vor fi modificate prevederile respective din codul fiscal, si cred ca Basescu va avea un cuvant de spus in mutarea respectiva.
    0 0
  • adrian
    taxe
    spagile de la renault si multe interese.
    0 0
  • Mai lasa-ma
    Bine ca numa la noi vor circula masini care polueaza la nemti sau la alti la care nu e restrictie nu mai circula masini non euro, asta e politica Dacia-Renault, lasati fratilor sa aleaga omu, ca daca loganurile sunt ok omu cumpara , eu sunt posesor de logan sunt multumit , dar de ce sa nu lasam pe oameni sa aleaga, de ce am intrat in UE doar pt a avea nou reguli , restricti si taxe ca europeni nu vi se pare corect sa avem si aceleasi drepturi ca si ceilalti? Si acum sa fim seriosi la cate daci 1300 non-euro circula acum pe strazi nu cred ca ar fi un lucru rau daca s-ar schimba cu unele ceva mai bine de dincolo si poate si euro 1 sau 2. Ce ziceti......?
    0 0
  • Un anonim
    Taxa Logan
    Aceasta taxa nu face altceva decit sa protejeze aceasta fabrica de la Pitesti care de ani de zile este o nenorocire pentru romani! tot ce s-a facut in acest domeniu taxe si importuri ingreunate la second hand nu au fost decit protectii pentru Dacia Pitesti! pina cind o sa mai protejati aceasta fabrica? care este interesul? unde este concurenta? cineva mai sus spunea ceva de legi sau de mentalitati comuniste! aiurea, comunistii facusera doua fabrici de automobile!...deci exista un fel de concurenta! acum daca la Craiova nu se stie ce urmeaza Dacia calca in picioare totul! dar este tot o Dacie, nimic mai mult chiar daca i se spune Logan! RUSINE!
    0 0
  • nu va lamentati
    tin sa va atrag atentia ca nu doar dacia renault exista in romania si nu producatorii interni au interese. tin sa va amintesc ca de la 1 ianuarie 2007, nu mai exista importuri si nici producator national, suntem in UE si se merge de la egal la egal acum, Dacia Pitesti are acelasi statut ca si Skoda, Volkswagen, Opel si altii, asa ca nu va mai dati in barci daca nu stiti sa inotati>
    NU SUNT DE ACORD CU TAXA, E PROST CONCEPUTA, DAR SA VEDEM SI BARNA DIN OCHII PORSCHE ROMANIA, OPEL, FORD. TOTI SUNT BAGATI IN ASTA SI TOTI CONTRIBUIE LA DOMNII MINISTRI.
    CU STIMA
    SI SA NE DEA O LECTIE UE CA SUNTEM NOI PROSTI CA LASAM IDIOTII SA NE CONDUCA IN FELUL ASTA, NOI I-AM ALES, SA NE SPALAM PE CAP CU EI.
    0 0
  • taxe ATENTIE!!!
    ATENTIE! Daca astia au inventat aceste taxe, ei fac orice ca ele sa ramana valabile in continuare! Pe astia nu-i da jos nici Bruxell-ul, nimeni! ascultati ce va zic eu: mentalitate asta comunista nu o poate deteriora nimeni din capul lor!EU Sunt IMPOTRIVA taxei insa vedeti? pe astia nici EUROPA nu-i poate potoli din ideile lor de a pacali in continuare populatia romaniei cu tot felu de taxe interzise prin tratat cu UE!!!! O sa vedeti ce greu o sa-i opreasca, daca o sa-i opreasca! sa tineti minte ce zic eu! ce sa mai vorbim atunci de alte reguli de ordine interioara pe care ei le impun fara sa aibe legatura cu UE!!!!!!!!! RUSINE!!!!!!!!!!!!!!!!
    0 0
  • zoloft
    taxa ue
    fratilor !!!!!!
    dar nu e nimeni constient ca o sa faca Romania cimitir de rable ???
    chiar nu va intereseaza de sanatatea voastra...de aerul poluat care o sa fie daca toti labarii cu 2-3000 de euro in buzunar se duc afara sa aduca masina pt "muschii lor"; nu va dati seama pe termen mediu si lung cum va afecta acest lucru tara noastra ???
    Si poi ce-o sa facem ca sa scapam de ele ??? o sa plateasca statul din buzunarul nostru evident, fiecarui "propretar" cate 30 mil ca sa-si duca rabla la REMAT ???
    bai fratilor regula e urmatoarea: ai bani sa-ti iei masina NOUA...iti iei...nu ai bani...ia tata LOGAN...ca in felul asta ajuti economia romaneasca sa prospere, ajuti tara ta, nu pe cea a nemtilor.
    P.s: iar daca va uitati la second hand de 2-3 ani vechime cu EUR 3...de afara...nue o problema...ca alea nu polueaza tare..iar taxa se invarte undeva pe la 2.000 euro..ca si pana acuma..
    Sa fiti ...bogatzi
    0 0
  • popa sebastian
    nu va plangati-scrieti la adresele de e-mail de mai sus
    TAXUD-INFO@ec.europa.eu
    petitions@europarl.europa.eu
    SG-PLAINTES@ec.europa.eu.
    Laszlo.Kovacs@ec.europa.eu
    http://curia.europa.eu
    0 0
  • TL 03 ELY
    O MARE EROARE
    Guvernantii fac o mare eroare politica. Ei lasa celor din opozitie loc sa castige alegatori. Pt. ca cei care vor veni la guvernare vor promite eliminarea taxelor. Asa ca tot acolo se va ajunge. La eliminarea acestei taxe samavolnice. Si sa vedeti cum o sa apara iarasi la putere gasca lui "zambici, bombonel si prostanacul" care or sa ne prosteasca cu promisiunea de a inmatricula orice rabla din europa. Si asa se schimba regimul.
    0 0
  • dar tot trebuie ceva...
    asa este, sunt Dacii care polueaza mai mult decat masinile de productie externa, dar nu ne jung astea?
    Taxa este anormala insa un test serios de noxe este necesar.
    0 0
  • anonim
    anticipate
    Cerem anticipate.Jos guvernul Tariceanu!Nu ca n-ar fii condus din spate.Mafia e mare.Parca am fii in Italia.Tot vorbiti voi vrute si nevrute.Parerile sunt impartite.Eu...ce sa mai zic?A-ti zis fiecare cate ceva.Nu sunt de acord cu aceste taxe exorbitante,dar nu sunt de acord nici cu importul de masini second-hand poluante.Sa fim seriosi.Dai la sefu' RAR o sticla de Whisky si hop am trecut testul RAR.Normal k asta imi convine si mie si la toti,de ce sa mintim?Dar nu e normal.E de vina saracia si asta duce la coruptie.Sa asteptam verdictul.Eu nu pot sa fac nimic singur.Citesc si ma amagesc...O zi buna!
    0 0
  • FLORENTINA
    E BINE VENITA !!!!
    Sincer ...parerea mea E MAI BINE , cu aceasta celebra "Taxa de prima inmatriculare " de ce ?...in primul rand ii determina pe cetatenii Romaniei sa cumpere masini mai bune ...sa nu se bucure la toate vechiturile din occident ,ca noi romanii nu suntem "gunoiul lor" sau mai bine zic "cimitirul lor de masini" si e si SURPRINZATOR mai iefin ca sa achizitionezi o masina ....daca pana acum la achizitionarea unui autoturism NOU cu km :0!!! se percepea acciza de 2000-3000euro pana la 5000euro acum aceasta valoare este de 500euro pana la 900euro,si la acciza nimeni nu a mai comentat !!!!In plus la cele cu un an vechime sau cele cu cateva luni vechime in 2006 se platea acciza la valoare de facutura 11% , 21% sau 32% si era o suma enorma de 10.000uero pana la 16.000euro !!!! iar acum aceeasta taxa se plateste de 1600-2000euro pe medie ...deci BINE AI VENIT IN U.E.:)
    EU SUSTIN ACEASTA TAXA !!!
    0 0
  • atlantis
    e groasa
    astia ne cred fraieri dea binelea .cine plateste e fraier ca si ei oricum se va scoate ,chiar nu au invatat nimic de la unguri si polonezi
    0 0
  • AudiRules
    florentina...
    ... aloooo!!!! Florentinaaaa...cu ce bani crezi ca isi cumpara romanii masini mai bune?? Le dai tu bani?? Nu toti romanii castiga la fel de bine ca tine, iar asta nu inseamna ca sunt obligati sa mearga cu peujosul sau trotineta sau vreo dacie rupta de rugina. Ceea ce spui tu acolo e corect...dar sa nu uitam ca tocmai aici e problema. Gunoaiele de guvernanti ii obliga pe cei care i-au ales sa faca foamea ca sa-si cumpere o masina nou sau NIMIC. In Germania nu gasesti masini noi la pretul de romania. Aici e problema. In plus in vest poti conduce ce masina vrei tu, singura chestie e ca mergi mai des la verificare cu ea, iar daca totul merge ok o poti folosi mult si bine. Normal ca e mai greu sa intretii o masina veche sa ramana in paramentrii de fabrica, decat una nou. De asta e mai rentabil sa cumperi masina noua, decat una veche. Dar ce se intelege prin veche? Pai din ce am vazut eu, o masina veche e una din 2002, de exemplu. Crede-ma ca masina mea "veche", merge mai bine decat un logan nou. Nu as da A4 nici pe loganul anului 2010. In concluzie, las-o mai moale cu "avantajele" acestei taxe, nu toti au bani de masini noi.
    0 0
  • cristian
    tariceanu si ai lui cascadorii plansului...
    Este evident ca tariceanu(am scris cu t mic pt ca nu merita majuscula)profita de pozitia de sef al executivului pt a isi proteja afacerea(importul de citroen)si a face jocurile APIA,al carei presedinte este bunul lui amic brent valmar(si asta tot fara majuscule ca e alt talhar!)cu concursul ministrului mediului si al finantelor,doua non valori promovate pe criterii politice...E trist ca desi facem caz ca suntem europeni,avem asemenea personaje cu apucaturi comuniste-pot spune-care ne conduc!
    0 0
  • TAXE
    PT UN CIELO, CAM CAT VA FI TAXA?
    0 0
  • cristi
    taxe
    Sunt curios daca stie cineva daca se percepe vre-o taxa pentru o remorca adusa de afara, repet REMORCA , deci care nu polueaza. Astept un raspuns de la cineva care se pricepe. Multumesc anticipat.
    0 0
  • YMihai
    Florentina
    ...Florentina are dreptate. Nu zic ca in acest caz n-ar fi interese la mijloc, dar fratilor ...cumva stati cu cate 2-3000 de euro si visati la Mertzane ??? SUNTEM gunoiul Europei ...si ne vom naclai in propria zeama daca va fi eliminata aceasta taxa.Ce-i drept ...valorile sunt mari ...cu cei 5000 de euro ai lor ...dar mai luati in considerare urmatorul aspect :

    Economia poate spori prin existenta acestei taxe. Suntem toti niste aerieni daca vom considera ca exista posibilitatea ca cineva sa achite aceasta taxa...

    e mult de vorbit in acest sens...cred ca s-ar putea scrie si carti...dar mai mult decat orice trebuie sa intelegem cu totii ca avand mai multe masini poluante pe strazi ...vom respira un aer mai putin curat. Existenta daciilor pe strazile oraselor puternic dezvoltate este relativ nula.Taxa dezavantajaza celelalte state membre ale uniunii. Daca taxa dispare ...oamenii cumpara masini din toate categoriile. Cert este insa ca prin cumpararea masiva a oricarui tip de autovehicul de prin Germania, nu le facem bine decat lor, pentru ca ei scapa de niste gunoaie de pe strazile lor...si le aducem la noi in tara. Masinile au pretul mereu raportat la alte masini.Cand se vor vinde masini sh din ce in ce mai scumpe din Germania ...inseamna ca va creste cererea pentru ele ...iar valoarea fiecarei masini va creste functie de modelul cerut ...urmand ca neamtul sa aiba masini mereu noi, iar romanul sa cumpere mereu SH-uri.Aceste SH-uri le vom trece prin 1000 de maini, cautand sa ocolim serviceurile tot mai scumpe...si in final ajungand tot un jaf.
    De multe ori suntem snobi ...cumparam lucruri scumpe fara sa cunoastem adevarata valoare a lor.

    SUNT PENTRU existenta taxei !!! (poate o s-o mai scada putin insa)
    0 0
  • tudorica
    pt zoloft si pentru florentina
    oameni buni .. asteptati si voi un pic . si vedeti ca dupa o perioada daca treburile merg bine rablele noastre , cele de toate zilele iau calea tarilor mai subdezvoltate.. vorba aia le dam la rusi, da pentru asta trebuie sa creasca nivelul de trai.. progresu se face cu pasi mici nu direct de la dacie veche ..la masina noua , tinand cont ca lumea mai trebuie sa si traiasca nu sa ne bagam in rate.. si pt masina.. stiindu-se faptul ca masina e cea mai buna "investitie" TAXA NU E SOLUTIE , e o obligatie
    0 0
  • Dragan Gabriel
    Optiune Taxa!
    O varianta la care m-am gandit pt. taxa la prima inmatriculare a masinilor second-hand ar fi urmatoarea:
    -la prima inmatriculare cine da la REMAT o masina veche NON EURO si inmatriculeaza o masina cu Euro 2 sa plateasca 50% din taxa de inmatriculare,daca aduce Euro3 plateste 25% din taxa de inmatriculare si daca aduce o masina Euro 4 sa plateasca 10%!Daca nu duce o masina la REMAT NON EURO nu primeste nici o reducere!Poate asa ne scapam de rable si platim si taxe!Bani de la REMAT poate sa ia statul sau clientulCe spuneti ar fi o solutie?
    0 0
  • cosmin
    Taxa
    Ptr YMihai:
    Auzi nea' Mihai ce intelegi tu prin germania o sa aiba masini noi mereu si noi numai Sh-uri??????O masina care a iesit pe poarta fabricii din momentul ala devina SH indiferent de km si de stare.ok????Asa ca intodeauna vor fii masinii noi si sh in orice loc din lumea asta.Acum spune-mi te rog Loganul ala nou al tau (desi nu ai zis ca ai dar eu cred ca ai ca nu e prima oara cand iti spui parerea pe acest site ) nu va fii trecut prin o mie de maini poate in urmatorii ani ca orice alta masina?????

    Asa ca intelegi un lucru in germania nu exista jafuri nenorocite cum sunt la noi sau daca sunt....sunt in proportie foarte mica raportat la tara noastra.Dar spuneti-mi un lucru va rog ....de ce din germania poti cumpara o masina sh si poti merge cu ea in alte tari linistit si f legal fara sa platesti taxe de 5 ori mai mari decat pretul achizitionarii si in tara asta plina de dobitoci si asa zisi "destepti" nu???????????Opinii pro si contra vor fii cat va fii lumea asta in toate domeniile dar spuneti-va parerea comparativ cu ce exista in alte tari si cu legislatia acestor tari si nu din gandiri "las ca imi iau logan in rate"(cum sunt cumparate jumatate din ele poate).Deci hai sa fim realisti totusi si sa privim lucrurile din alte pespectiva si nu neaparat ca luam "jafuri" din afara in conditiile in care la noi in tara merg pe strada f multe rupturi de masini.Romanului cred ca i-a venit vremea sa fie in rand cu lumea cealalta si sa fie liber in alegerile sale nu sa i se impute intr-un fel sau altul sa cumpere masina noua(ptr ca ceea ce exista in tara sub anii 95 de obicei sunt jafuri dupa ce au fost rupte in gaurile tarii sau super lovite etc) si nu sa i se lase dreptul de a cumpara o masina sh din afara tarii.dar cum am spus si pe alta sectiune a acestui forum sunt de parere ca si Linda Vatenaite ca scad vanzarile in romania de Dacia Logan ptr ca celelalte marci nu isi fac probleme ptr ca, calitatea este mult peste cea a daciei asa ca cine vrea sa cumpere un Audi sau Bmw sau opel sau orice altceva isi va cumpara indiferent de ce se intimpla.Asa ca sa lasam balta cu toate celelalte procente si rahaturi ptr ca romanul cand isi cumpara o masina asa gandeste :imi iau aia ptr ca e marfa asta la valori peste cele ale loganului ,cine cumpara logan zice asa : domne e romaneasca (pa dracu ca e asamblata in romania dar de fapt ea este renault ieftin.e ca si cum porsche ar avea fabrica aici in romania si noi ne-am mandrii cu ea ca este a noastra asa si cu logan cacat asta), e buna si are toata lumea si mai este si in garantie.Deci hai sa fim realisti!


    Cu respect!!!
    0 0
  • razvan
    UE?:))
    smechere Vladescu..o singura chertie am de zis..cum crezi tu ca un roman care a pus si el un ban de'oparte poate prin cine stie ce sacrificii si'ar permite sa plateasca o taxa de genul?sunteti ridicoli..un lucru e sigur "nincaieri nu'i ca acasa" dar parca tot mai bine e sa stau in afara decat intr'o tara ca asta..nu'ti poti imagina cat de "bine" suntem vazut in Uniune si asta numai din cauza voastra..mai ganditi'va si la noi nu numai la voi..
    0 0
  • taxa
    am si eu o masina veche vreu sa o schimb cu una noua una euro3 dar statul asta nu ma lasa cu taxele , logan nu cumpar nici gratis nu miar trebui mai bine raman la vechea mea masina caci din punct de vedere motoric e mai bun ca loganul si are 20 ani dar e volvo o marca care la 20ani functioneaza perfect ce va face loganul peste 20 ani? va uitat deja sau la muzeu vom mai vedea
    0 0
  • catalin ruse
    taxa pt. romani
    Aia din Parlamentul Romaniei dupa ce ca ne sfideaza si dorm pe acolo sau nici nu se prezinta ca se duc sa se distreze..acu au mai nacsocit "o lege" care sa le aduca mai multi bani le bugetca doar au si ei "nevoi"
    Parerea mea este ca ei sunt colo pentru noi si ar fi bine sa se gandeasca la noi cum sa ne ajute nu cum sa ne talhareascaasa cum au facut pana acum doresc mult succes Comisiei Europene acu poate ne mai apara si pe noi cineva.......
    0 0
  • damian manea
    taxa de inmatriculare
    taxa de inmatriculare reprezinta de fapt cioara(taxa vamala) vopsita.aceasta taxa denota incompetenta satului roman de a dezvolta o politica fiscala adecvata armonizata la nivelul UE adica capabila sa fie absorbita de posesori de autivehicule si care sa nu afecteze mediul concurential(aceasta taxa sprijinind nemarginit si poate conditionat dealerii de masini noi)
    P.S. sustineti in presa va rog alinierea la nivelui U E aici referie la modelui germania etc.,nu tarile in curs de dezvoltare unde taxa este asemanatoare romaniei.zic germania deoarece ea este modelul spre carew tindem.nu?
    0 0
  • un roman suparat
    hoootiiiiiiiiiii
    hoooootiloor ar trebui sa fiti impuscati pentru ce faceti ba nenorocitilor
    0 0
  • hotule
    domnule ministru: un opel astra din 92 este mai bun(sa nu zic cat costa in comparatie cu dulapul ala de logan) decat un logan si nici nu polueaza asa tare si sa nu mai vorbim de capitolul confort si siguranta pasagerilor!!!!!!! rusine sa itzi fie esti un incompetent un hot si un pungasa impreuna cu incompetenta aia de la mediu!!! afara cu voi!!!
    0 0
  • livache
    taxa
    Baaa! ministrilor,parlamentarilor, guvernantilor sau cum pana mea va mai numiti, terminati cu "remesismele, vladismele, sulfinismele" si alte inginerii financiare, o sa umpleti tara asta de jeepane(pt. smecheri ) si de carute (pentru restul)ca asta incurajati. Vad ca astia circula nestingheriti si fara taxe, nu mai punem la socoteala pericolul pe care il reprezinta.
    Da cu milioanele alea de dacii si camioane cu "euro 17" care scot fumul ca locomotiva cum ramine ba "competentilor", de la guvernare?????????
    Iesti intr-o dimineata pe autostrada LU' bASESCU, bOANGIU, mITREA, bERCEANU sa vedeti cite masini cu EURO 14 ies de la Ciorogila/Bolintin. Aia circula fara lumini si fara frine si nu reprezinta nici un pericol , intr-un imens nor de fum si nu mai platesc nici o taxa.Taxa asta ne arata incompetenta lor. Domnilor, credeti ne citeste cineva pe aici ?????????? sau cainii latra ursul merge.
    0 0
  • livache
    revenire
    Sunt de acord cu toti cei care ati scris aici, cu citeva mici exceptii (nu cu cei cei care poseda Dacia/Logan). As dori sa-i intreb pe acestia de ce stapinirea umbla numai in Mercedes, BMV, TUAREG (si alte masini autohtone) si din banii cui mai fraierilor ????????????? Eu cred ca ar trebui reduse cheltuielile guvernamentale, nu introduse noi biruri. Sa stiti ca eu am masina din 2004 (e nemteasca)si ma lasa rece aceata taxa , dar nu este nici corecta , nici normala , nici....
    0 0
  • livache
    taxa
    Ah! era sa uit, daca Romania plateste amenda sa stiti ca plateste si din banii dumneavoastra, mai bine sa scoata taxa ca sa nu plateasca amenda.
    0 0
  • elefant
    PT FLORENTINA
    FORY DACA TU ESTI DE ALEA CARE SE CULCA PE BANI E TREABA TA, DAR SA DAI BANII PT O MASINA CARE NU E MAI POLUANTA DECAT CEEA CE AVEM NOI NU E POSIBIL
    LASA TROTUARUL SI MUNCESTE SI AI SA VEZI TU
    0 0
  • tot taxa
    Am vazut tot felul de comentarii vis-a-vis de taxa aici dar nu inteleg de ce nu a fost exploatat factorul esential in aceasta chestiune, si anume implicatia UE. Imaginea negativa a Romaniei ca membra a comunitatii, inca de la inceput.
    0 0
  • TL 03 ELY
    au si romanii vicii
    Smecheri astia din guvern. S-au prins ca e rost de incasat bani la buget si hop cu o taxa babana. Ei stiu ca romanii vor da navala sa cumpere masini mai ieftine si mai bune, din alte tari, pt ca sunt mai usor de intretinut, in conditile drumurilor din ROMANIA. Taxele in romania sunt pe viciu.
    0 0
  • Vladescu
    E cel mai penibil ministru de finante post-decembrist.Oare cand iese la pensie?
    0 0
  • von Cristel
    taxa auto
    Alooo, stupizilor de guvernanti. Este absolut clar, astora nu le pasa de nimeni si nimic. La amenintarea cu procesul din partea Comisiei Europene au raspuns senini "nici o problema, asteptam procesul". Stupiziloor !!! Cine plateste amenda?? O platiti voi? Baaa, sa stiti un lucru: toata lumea este impotriva voastra, odata si odata tot veti disparea de la guvernare. Nu o sa fiti impuscati ca Ceausescu insa lumea va scuipa pe voi o viata intreaga. Tariceneee, du-te la vanatoare si impushca-te accidental. O sa pun si eu un deget.
    Hai liberalismul, hai comertul liber. Taxe 0% pentru orice venit, oriunde in Romania.
    Ce ar fi ca bugetele oricaror institutii de stat sa se stabileasca aici pe forum?

    Haideti sa incepem cu propunerea de salariu pentru primul ministru.
    Incep de la -10 000 Ron. Da cineva mai mult?
    0 0
  • andrei
    Dece sa aduci o masina buna cu Euro 2
    Nu e mai bine sa iti aduca companiile mari gen Citroen masini noi si bune? de ce vreti voi muritorii de rand sa aduceti masini "poaste" din comunitatea europeana? Pai cum mai castiga marile comapani daca iti aduci singur masina? Unde mai vezi ca daca aduci masini "proaste" devii si " cimitirul de masini european" .... ca parca dacia si trabantul nu iti e de ajuns .... NO COMENT
    0 0
  • bsmntch
    ptr Florentina
    am doar o intrebare pt tine:ce economie va spori?eu ma intreb ca prostul unde sant cei 225 milioane de euro din taxa de prima inmatriculare luati de la prosti de la inceputul anului 2007.
    Daca as avea un tanc ma-si duce la parlament cand si-ar vota salariile dar ar fi pacat de cladire.
    0 0
  • garcea
    taxa auto
    sa ne unim sa facem o greva in fata la guvern k oricum ne sustine toata lumea asa k sa ne fu......pe tariceanu si pe restul de guvernanti
    0 0
  • marian
    taxa auto
    fiat croma 97 euro2 si TU vrei 4006 euro,esti TIMPIT?DL MINISTRU nu pot sa-ti dau nimic pe gunoiul de logan,nu pot compara aceste masini desi au 10 ani diferenta,dv.ce masina aveti?suntem deja GUNOIUL europei in ceea ce priveste parcul auto.RUSINEEEEEEEEEEE VOUA.
    0 0
  • cristina
    taxa auto
    am un volkswagen, euro 4, an fabricatie 2006 si am platit taxa auto 1900...am auzit k se inapoiaza bani pt. ca a fost prea mare taxa...vreau sa stiu daca ma incadrez sa primesc bani inapoi...va multumesc
    0 0
  • cine va credeti nu suntem asa de bogati
    SUNT DE AACORD CU MAJORITATEA MESAJELOR CARE LE-AM CITIT NU ESTE POSIBIL SA DAI MAI MULTI BANI PT TAXA DE INMATRICULARE CA PE MASINA CARE AI MUNCIT CA SA O CUMPERI.NU STIU UNDE SA MA MAI DUC CU MASINA ASTA O MASINA DE 11ANI CU O CAPACITATE DE 1900 SA CEARA 1600 E CE ARE CINEVA CEVA CU MINE DACA NU VREAU SA-MI I-AU UN LAGAN NU IMI PLACE ESTE URAT ASTA ERA TOT DAR CRED CA TREBUIE SA FACEM CEVA
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru