Vremuri negre pentru piata auto japoneza
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Producatorii niponi inregistreaza cele mai semnificative cresteri pe pietele auto din SUA si Europa. Se stie ca Toyota a devenit lider mondial in vanzari, dupa 80 de ani de suprematie GM.
Daca in SUA, constructorii niponi au patruns serios in urma cu doua decenii, si de atunci si pana in prezent au reusit sa se impuna din ce in ce mai mult, in Europa ofensiva japoneza a inceput in urma cu cativa ani, dar a repurtat un succes foarte rapid. Gratie fiabilitatii si consumului mic, flota modelelor nipone s-a impus in fata unor producatori europeni sau americani cu traditii pe pietele lor.
Totusi, nu toate lucruile sunt roze pentru japonezi. Piata din Japonia sufera o criza in ultimii ani, iar in 2007 trendul a continuat. Anul acesta vanzarile au scazut cu inca 7,6% ajungand la un total de 4,13 milioane de unitati.
Asa cum Toyota a depasit GM in 2006, China, cea mai in voga piata auto a lumii, a depasit Japonia si a trecut pe locul doi in lume. Absolut toti marii producatori niponi, Toyota, Nissan, Honda, Mitsubishi, Suzuki, Mazda si Subaru au inregistrat scaderi pe piata autohtona.
In fata acestei evidente, producatorii japonezi sunt nevoiti sa reduca productia.Cauzele gasite de specialisti sunt diverse si deosebit de grave. Pe langa varietatea producatorilor interni care pot acoperi mai mult decat necesarul pietei, un element deosebit de grav este semnalat de sociologi. Media de varsta a populatiei japoneze devine din ce in ce mai mare, fapt care duce deja la o criza demografica ce se reflecta si asupra economiei si implicit a pietei auto.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Economic
-
Suzuki anunță atingerea unei borne importante: modelul Swift a fost comercializat în 10 milioane de exemplare, la nivel global. Acesta a debutat, pentru prima oară, în 2004. (05.09)
-
Marca chineză BYD a avut parte de o scădere a profitului său trimestrial pentru prima dată în mai bine de 3 ani. Profitul din ultimul trimestru al companiei a scăzut cu aproape 30% față de anul trecut. (04.09)
-
Dacia Sandero a fost cea mai vândută mașină din Europa în luna iulie. Pe podium au mai urcat Volkswagen T-Roc și Toyota Yaris Cross. (22.08)
-
Înlocuitorul lui Ford Focus va fi un SUV compact: lansare în 2027
-
Italienii prezintă un nou concept creat la cererea Volkswagen
-
Renault Megane electric, eclipsat de noile 4 și 5. Francezii schimbă strategia
-
Motoare BMW pe viitoarele modele Mercedes-Benz. Germanii din Stuttgart dezmint zvonurile
-
Noua Dacia Duster Pick-Up, lansată oficial în România: start de la 26.000 euro
Comentarii (1)