Vremuri negre pentru piata auto japoneza
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Producatorii niponi inregistreaza cele mai semnificative cresteri pe pietele auto din SUA si Europa. Se stie ca Toyota a devenit lider mondial in vanzari, dupa 80 de ani de suprematie GM.
Daca in SUA, constructorii niponi au patruns serios in urma cu doua decenii, si de atunci si pana in prezent au reusit sa se impuna din ce in ce mai mult, in Europa ofensiva japoneza a inceput in urma cu cativa ani, dar a repurtat un succes foarte rapid. Gratie fiabilitatii si consumului mic, flota modelelor nipone s-a impus in fata unor producatori europeni sau americani cu traditii pe pietele lor.
Totusi, nu toate lucruile sunt roze pentru japonezi. Piata din Japonia sufera o criza in ultimii ani, iar in 2007 trendul a continuat. Anul acesta vanzarile au scazut cu inca 7,6% ajungand la un total de 4,13 milioane de unitati.
Asa cum Toyota a depasit GM in 2006, China, cea mai in voga piata auto a lumii, a depasit Japonia si a trecut pe locul doi in lume. Absolut toti marii producatori niponi, Toyota, Nissan, Honda, Mitsubishi, Suzuki, Mazda si Subaru au inregistrat scaderi pe piata autohtona. In fata acestei evidente, producatorii japonezi sunt nevoiti sa reduca productia.
Cauzele gasite de specialisti sunt diverse si deosebit de grave. Pe langa varietatea producatorilor interni care pot acoperi mai mult decat necesarul pietei, un element deosebit de grav este semnalat de sociologi. Media de varsta a populatiei japoneze devine din ce in ce mai mare, fapt care duce deja la o criza demografica ce se reflecta si asupra economiei si implicit a pietei auto.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Economic
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi în Europa au crescut cu peste 10% în luna septembrie. Totodată, piața auto europeană a înregistrat o creștere de 1.5% în ultimele 9 luni. (28.10)
-
Dacia a înregistrat o creștere foarte mare a vânzărilor de mașini cu motoare hibride în ultimele 9 luni. Mai exact, marca de la Mioveni se poate lăuda cu o creștere de 170% a vânzărilor de mașini hibride. (23.10)
-
Tesla Model Y a fost cea mai vândută mașină în Europa, în luna septembrie. Modelul electric și-a găsit aproape 26.000 de clienți noi în prima lună din toamnă. (23.10)
-
Noul motor termic dezvoltat de Omoda&Jaecoo, campion la eficiență

-
Toyota dezvoltă un nou motor cu 4 cilindri: va avea peste 400 CP

-
Toyota prezintă primul concept al mărcii de lux Century

-
Noul concept Toyota Corolla anunță prima generație electrică a modelului

-
Ferrari deschide oficial reprezentanța din România. Noul Amalfi, oaspete de seamă




Comentarii (1)