Vremuri negre pentru piata auto japoneza
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Producatorii niponi inregistreaza cele mai semnificative cresteri pe pietele auto din SUA si Europa. Se stie ca Toyota a devenit lider mondial in vanzari, dupa 80 de ani de suprematie GM.
Daca in SUA, constructorii niponi au patruns serios in urma cu doua decenii, si de atunci si pana in prezent au reusit sa se impuna din ce in ce mai mult, in Europa ofensiva japoneza a inceput in urma cu cativa ani, dar a repurtat un succes foarte rapid. Gratie fiabilitatii si consumului mic, flota modelelor nipone s-a impus in fata unor producatori europeni sau americani cu traditii pe pietele lor.
Totusi, nu toate lucruile sunt roze pentru japonezi. Piata din Japonia sufera o criza in ultimii ani, iar in 2007 trendul a continuat. Anul acesta vanzarile au scazut cu inca 7,6% ajungand la un total de 4,13 milioane de unitati.
Asa cum Toyota a depasit GM in 2006, China, cea mai in voga piata auto a lumii, a depasit Japonia si a trecut pe locul doi in lume. Absolut toti marii producatori niponi, Toyota, Nissan, Honda, Mitsubishi, Suzuki, Mazda si Subaru au inregistrat scaderi pe piata autohtona.
In fata acestei evidente, producatorii japonezi sunt nevoiti sa reduca productia.Cauzele gasite de specialisti sunt diverse si deosebit de grave. Pe langa varietatea producatorilor interni care pot acoperi mai mult decat necesarul pietei, un element deosebit de grav este semnalat de sociologi. Media de varsta a populatiei japoneze devine din ce in ce mai mare, fapt care duce deja la o criza demografica ce se reflecta si asupra economiei si implicit a pietei auto.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Economic
-
Dacia Sandero a fost cea mai vândută mașină în Europa, în luna martie, potrivit unui nou clasament realizat de Dataforce. Este a 3-a lună consecutivă când modelul mărcii românești este în fruntea preferințelor europenilor. (30.04)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi au crescut cu 2.8% în Europa, în luna martie. În primul trimestru, piața auto europeană a avut o scădere minimă. (24.04)
-
Constructorul german de automobile a încheiat primul trimestru din 2025 pe primul loc în topul vânzărilor de mașini electrice, în Europa. Tesla este pe locul secund. (23.04)
-
Volkswagen va lansa modele noi cu motoare termice pe post de generator
-
Renault deschide comenzile pentru Austral facelift în România: start de la 31.000 euro
-
Noul Citroen C5 Aircross: SUV cu motorizări hibride PHEV și versiuni electrice
-
Universal apreciat
-
Chinezii lansează o marcă nouă de pick-up-uri. Va ajunge și în Europa
Comentarii (1)