Barometru economic
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Lupta pe piata auto mondiala se intensifica. Cifrele financiare arata ca japonezii continua sa-si impuna fortele, General Motors pare sa-si revina, iar europenii inca nu au forta necesara suprematiei.
Piata auto, ca orice piata economica, este marcata de tot felul de evolutii, cresteri, scaderi, investitii, falimente. In ultima vreme capul de afis il detine primul constructor auto mondial, General Motors. Este cunoscuta criza prin care trece gigantul american, dar tot la fel de cunoscute sunt si tratativele cu Renault-Nissan sau politica de restructurare a companiei.
Parasind spatiul speculatiilor putem spune ca este cert ca General Motors a raportat o pierdere de 3,2 miliarde dolari (2,5 mld. euro) pentru al doilea trimestru al anului. Aceasta pierdere se datoreaza in mare parte cheltuielilor cu programul de restructurare pus in aplicare de directorul executiv Rick Wagoner. Pierderea a fost de 5,62 dolari pe actiune, de la 978 mil. dolari, sau 1,75 dolari pe actiune in aceeasi perioada a lui 2005. Cresterea profitului operational ar putea relaxa campania dusa in favoarea unei aliante cu Renault-Nissan.
De cealalta parte a oceanului, marii rivali japonezi se pot lauda cu o situatie mult mai stabila. Spre exemplu Honda Motor, cel de-al treilea mare producator de automobile din Japonia, a inregistrat in primul trimestru al anului fiscal incheiat in iunie o crestere a profitului net de 30%, pana la 1,23 miliarde dolari. Cresterea profitului Honda se datoreaza noilor modele, mult mai eficiente din punctul de vedere al consumului, care au avut un succes peste asteptari in Statele Unite. In prima jumatate a anului, Honda si-a crescut cota de piata in SUA de la 8,1% la 8,9%, americanii preferand modelele Honda in locul SUV-urilor si camionetelor produse de General Motors si Ford. Loviturile date de constructorul japonez se datoreaza in primul rand succesului modelului Civic.
In ceea ce priveste piata auto europeana, ne confruntam cu problemele PSA Peugeot Citroen, grup incapabil sa se impuna in afara Europei, situatie reflectata considerabil in veniturile companiei. Profitul net a scazut cu 60% pana la 303 milioane de euro (381 milioane de dolari) sau 1,32 euro pe actiune, fata de cifra revizuita de 752 milioane de euro obtinuta in aceeasi perioada a anului trecut. Yann Delabriere, directorul economic al grupului, a declarat ca pretul mai mare al materiilor prime a insemnat o scadere cu 206 milioane a profitului. Dupa anuntarea rezultatelor financiare actiunile Peugeot au pierdut 3,8 euro pana la nivelul de 41,81 euro.
Parasind spatiul speculatiilor putem spune ca este cert ca General Motors a raportat o pierdere de 3,2 miliarde dolari (2,5 mld. euro) pentru al doilea trimestru al anului. Aceasta pierdere se datoreaza in mare parte cheltuielilor cu programul de restructurare pus in aplicare de directorul executiv Rick Wagoner. Pierderea a fost de 5,62 dolari pe actiune, de la 978 mil. dolari, sau 1,75 dolari pe actiune in aceeasi perioada a lui 2005. Cresterea profitului operational ar putea relaxa campania dusa in favoarea unei aliante cu Renault-Nissan.
De cealalta parte a oceanului, marii rivali japonezi se pot lauda cu o situatie mult mai stabila. Spre exemplu Honda Motor, cel de-al treilea mare producator de automobile din Japonia, a inregistrat in primul trimestru al anului fiscal incheiat in iunie o crestere a profitului net de 30%, pana la 1,23 miliarde dolari. Cresterea profitului Honda se datoreaza noilor modele, mult mai eficiente din punctul de vedere al consumului, care au avut un succes peste asteptari in Statele Unite. In prima jumatate a anului, Honda si-a crescut cota de piata in SUA de la 8,1% la 8,9%, americanii preferand modelele Honda in locul SUV-urilor si camionetelor produse de General Motors si Ford. Loviturile date de constructorul japonez se datoreaza in primul rand succesului modelului Civic.
In ceea ce priveste piata auto europeana, ne confruntam cu problemele PSA Peugeot Citroen, grup incapabil sa se impuna in afara Europei, situatie reflectata considerabil in veniturile companiei. Profitul net a scazut cu 60% pana la 303 milioane de euro (381 milioane de dolari) sau 1,32 euro pe actiune, fata de cifra revizuita de 752 milioane de euro obtinuta in aceeasi perioada a anului trecut. Yann Delabriere, directorul economic al grupului, a declarat ca pretul mai mare al materiilor prime a insemnat o scadere cu 206 milioane a profitului. Dupa anuntarea rezultatelor financiare actiunile Peugeot au pierdut 3,8 euro pana la nivelul de 41,81 euro.
Adauga un comentariu
Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
Ultimele stiri din Economic
-
Potrivit unui studiu recent, prețul mașinilor chinezești este și de 3 ori mai mare în Europa comparativ cu țara lor natală. Asta pentru că mărcii chinezești sunt forțate, într-un fel, să facă profituri mari din mașinile vândute în afara Chinei. (29.04)
-
Dacia a avut parte de o creștere a vânzărilor cu peste 3% pe piața europeană în primul trimestru. Totodată, înmatriculările de mașini noi în Europa au crescut cu aproape 5% în primele 3 luni. (19.04)
-
Potrivit celor mai recente cifre de vânzări, BMW a încheiat primul trimestru din 2024 în fața rivalilor de la Mercedes-Benz. Până în acest moment, Audi nu a dezvăluit cifrele de vânzări din Q1. (12.04)
- PREMIERĂ: Ne-am întâlnit cu noul Audi Q6 e-tron. Iată 5 lucruri pe care le-am aflat!
- Acesta este noul Ferrari 12Cilindri: succesorul lui 812 are un motor V12 pur
- Am văzut pe viu noul Renault Symbioz: 5 lucruri esențiale
- Noua generație Lancia Ypsilon a intrat în producție
- Noua Kia EV6 facelift apare în primele imagini: parte frontală ușor revizuită
Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru
Comentarii (0)