Codul Rutier se modifica!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cristian David, ministrul de Interne, a anuntat ca noul Cod Rutier va suferi unele modificari. Se cunoaste ca, in actuala versiune, Codul Rutier avea unele prevederi extrem de drastice si neintemeiate. Ministrul de Interne a anuntat ca a propus schimbarea conditiilor de reexaminare in cazul suspendarii permisului de conducere.
Aceste modificari se adreseaza soferilor carora le-a fost suspendat permisul de conducere. Versiunea initiala a Codului Rutier prevede ca suspendarea permisului auto conduce la obligatia unei reexaminarii a soferului in cauza.
In cazul in care unui sofer i s-a suspendat permisul auto pentru neacordare de prioritate si in urma acestei infractiuni nu s-a produs un accident rutier, nu va mai fi necesar procesul de reexaminare. Examenul pentru recuperarea permisului se va da doar daca in urma nerespectarii regulilor de circulatie s-au produs accidente grave sau daca soferul se afla sub influenta bauturilor alcoolice.
Ministrul de Interne mai propune, din nou, intelegerea amiabila intre soferii implicati in accidente usoare, propunere care va intra in vigoare de la 1 ianuarie 2008.
„Reexaminarea se va face doar atunci cand abaterea are drept consecinta un fapt grav, un accident rutier, deci in acele cazuri in care se conduce sub influenta alcoolului, atunci cand nu se acorda prioritate, si se trece pe culoarea rosie a semaforului” a declarat Cristian David.
De asemenea, contestatiile soferilor privind suspendarea permisului de conducere, nu se mai depun la Poilitie ci la judecatorii, astfel procedura fiind mult simplificata.
[poll]70[/poll]
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Potrivit celor mai noi date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, înmatriculările de mașini noi au crescut cu 34.5% în luna aprilie. În această perioadă s-au vândut peste 13.200 de mașini noi. (07.05)
-
Constructorul bavarez de automobile anunță prețurile pentru noul i4 Gran Coupe facelift, aferente pieței din România. Modelul cu zero emisii pornește de la 50.159 de euro, cu TVA inclus. (29.04)
-
Noul Mini Aceman, primul model exclusiv electric al mărcii britanice, poate fi comandat în România. Prețurile încept de la 33.737 de euro, cu TVA inclus, fără programul Rabla. (29.04)
- Acesta este noul Ferrari 12Cilindri: succesorul lui 812 are un motor V12 pur
- Fiabilitate germană: 80% din toate exemplarele Mercedes-Benz Clasa G sunt încă pe șosele
- Noua Kia EV6 facelift apare în primele imagini: parte frontală ușor revizuită
- Noutăți pentru Volkswagen ID.3: motor mai puternic și încărcare mai rapidă
- Primele imagini cu viitorul concept Skoda Enyaq RS Race: "Va evolua într-o mașină reală"
corectati-va fratilor textul! ca aveti 4 greseli in doar trei randuri.
Cat despre examen... la cate catastrofe sunt in spatele volanului, mai degraba s-ar impune o reeexaminare a fiecarui sofer, periodic. Examen teoretic+practic.
deci nu inteleg nimic.daca trec pe rosu si nu fac accident dau examen sau nu??!!pls explicati-mi si mie
O intrebare: se aplica retroactiv? adica daca acum o saptamana mi-au retinut carnetul desi nu a fost niciun accident, mai trebuie sa dau testul sau nu?
Intotdeauna cand se face cate o modificare, se justifica prin "alinierea la normele europene"
In care alt stat european un POLITIST mai are DREPTUL de a "pune mana" pe banii unei amenzi / contraventii ?
Cine stie, inclusiv DL . MINISTRU sa ne dea UN EXEMPLU de tara europeana care are o prevedere similara !!!
Exista atatea posibilitati de a efectua plati (banci, cec, trezorerii,etc) incat NU mai lipsea sa se poata face "plata" si la politist !!!
Pana atunci recomandam "mai marilor" din Ministerul de Interne sa prevada ca uniforma politistilor sa includa "o curea mai lunga", ca acestia pe masura ce le "intra" amenzile in "nivelul individual de trai", sa poata sa mai "slabeasca" cate o gaura de la curea !
Continuati...
Ma intreb cand se vor publica statistici care sa cuprinda cauzele accidentelor, cauzele sanctiunilor acordate si lipsa de corelatie dintre acestea, adica incapacitatea si incompetenta politiei romane in a PREVENI accidentele. In fond, politia lucreaza pe bani PUBLICI!
Marea majoritate a accidentelor se datoreaza nerespectarii unor reguli elementare (vezi sportul national - taierea curbelor), in timp ce majoritatea amenzilor sunt pentru depasirea vitezei legale (e comod de stat in masina cu ochii pe radar...)...
chiar daca s-ar modifica tot codul rutier, din nou, tot nu va fi disciplina pe strazi.
mai bine ar modifica valoarea amenzilor, si sa fie atat de mare , incat sa te doara buzunarul si cand "dai spaga" pentru cea mai mica contraventie.
asa rezolvam si problema cu traficul si cea cu poluarea, ca nu mai scoatem masina din parcare!!!