19 accidente grave pe zi in Romania
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Circa 2,1% din decesele globale sunt cauzate de accidentele rutiere. Alte cateva milioane sunt ranite si deseori raman cu dizabilitati pe viata. In jur de 85% dintre decesele in urma accidentelor rutiere au loc in tari cu venituri reduse sau medii, la un cost de 1-1,5% din PIB anual.
„Prima Saptamana Mondiala ONU de Siguranta Rutiera este o oportunitate importanta pentru imbunatatirea sigurantei a sute de milioane de tineri care calatoresc pe drumurile din intreaga lume in fiecare zi. Accidentele rutiere ucid anual aproape 1,2 milioane de persoane in intreaga lume si ranesc alte cateva milioane. Accidentele rutiere reprezinta a doua cauza de mortalitate pentru persoanele intre 5-25 de ani, avand un impact devastator asupra familiilor si comunitatilor”, a declarat Kofi Annan, secretarul general ONU.
In Europa, viteza excesiva cauzeaza 11.000 de decese pe an, iar consumul de alcool si nepurtarea centurii de siguranta alte 10.000 de decese pe an fiecare. Analize recente realizate de OMS arata ca, fara interventii care sa scada incidenta accidentelor, numarul deceselor si al persoanelor cu dizabilitati va continua sa creasca in urmatoarele trei decade, pana in anul 2030 accidentele rutiere devenind a opta cauza de deces la nivel mondial.
In Romania, in 2006 s-au produs in medie 19 accidente grave pe zi si au avut ca rezultat aproape 2500 de morti si peste 5400 de raniti.
Statistici ale Inspectoratului General al Politiei Rutiere arata ca ziua in care se produc cele mai multe accidente in Romania este vinerea, iar intervalul orar cu incidenta maxima a accidentelor este 17.00 – 18.00.Cu toate acestea, accidentele rutiere sunt previzibile si pot fi prevenite. Multe tari au redus drastic numarul de accidente, precum si frecventa si gradul de ranire in urma accidentelor rutiere prin abordarea unor subiecte cheie. Interventiile care s-au dovedit a fi fost eficiente au vizat: depasirea limitelor de viteza (s-a aratat ca reducerea vitezei medii de rulare cu 1 km/h a dus la scaderea accidentelor fatale cu 4-5%), sofatul in stare de ebrietate, purtarea centurilor de siguranta (centurile de siguranta pot reduce riscul vatamarii cu 40-50% si riscul de deces cu 40-60%).
Daca ranitii din accidentele rutiere ar fi dusi in cel mai scurt timp la cel mai apropiat spital, mortalitatea ar fi redusa cu 25 %.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Cel mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), arată o creștere a producției auto naționale de 8% pentru lunile iulie și august. De aceeași creștere am avut parte și în ultimele 8 luni. (20.09)
-
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) anunță publicarea, în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, licitație pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Focșani-Brăila, cu o lungime de 73 de kilometri. (17.09)
-
Marca chineză Geely va fi lansată oficial pe piața din România în 20 septembrie. Primul model care va fi comercializat în țara noastră este SUV-ul de dimensiuni mici Coolray. (10.09)
- Mercedes-Benz pune capăt parteneriatului cu BYD și renunță la o marcă de mașini electrice premium
- Renault prezintă noul concept Estafette, o utilitară de oraș dezvoltată împreună cu Volvo
- Prima imagine cu noul Renault Austral facelift: design inspirat de Rafale
- Noul Renault Master este Utilitara Anului 2025
- Noi detalii despre Ford Mustang GTD: motor V8 de 815 CP și 325 km/h viteză maximă
PS: Ma intorceam de la Constanta pe autostrada si aveam cam 140, depaseam o coloana de TIR-uri care mergeau lent pe banda din dreapta. In citeva secunde vine un bou cu Q7 in fundul meu (cred ca avea 200 la ora) si incepe sa imi dea flash-uri turbat. Asa nu ma mai mira demult. Ce m-a socat a fost ca in spate era o fetita cam de 5-6 ani care statea in picioare, aplecata intre locurile din fata, facind semne (rizind) sa ma dau la o parte... E de prisos sa spun ca la un impact fetita aia ar fi zburat prin geam... Prostia ucide.