Beijingul, sufocat de masini: 1000 de vehicule noi in fiecare zi

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 21.10.2009
Autoritatile chineze se gandesc sa restranga cumpararea de masini in Beijing dupa ce au ajuns la concluzia ca orasul nu mai face fata cresterii constante a numarului acestora.

Esential

1000 de masini se inregistreaza zilnic, in medie, in Beijing.
5.5 milioane de masini vor circula in Beijing in 2015
2.5 ani este perioada in care umarul masinilor din Beijing a crescut cu un milion.
12 ani este perioada in care numarul ed masini din Tokyo a crescut cu un milion.

In timp ce numarul de masini achizitionte in Romania scade in fiecare luna cu cel putin 40% de la an la an, chinezii nu rateaza ocazia de a-si cumpara cat mai multe masini pot intr-o perioada in care criza economica infunda "tevile" multor alte popoare. Iar Beijing-ul este cel mai afectat oras de cresterile masive ale numarului de masini, capitala Chinei riscand sa se blocheze pur si simplu din aceasta cauza.

Conform analizelor efectuate de membrii Comitetului Municipal de Comunicare din Beijing (CMCB), numarul masinilor din capitala Chinei va ajunge la inceputul anului viitor la 4 milioane. In plus, desi ritmul actual de cumparare a masinilor va scadea de la 400.000 la 300.000 pe an, arterele din Bejing vor fi nevoite sa gazduiasca in 2015 nu mai putin de 5.5 milioane de masini. Conform statisticilor, in oras se inmatriculeaza in fiecare zi 1000 de masini noi, acestea contribuind la paralizarea traficului in intervalele orare 7-9 si 16-18.

"Nu avem de gand sa restrictionam numarul de masini de pe strazi in acest moment, insa luam in considerare acest lucru pentru viitor.

Deocamdata, masurile pe care le luam in considerare se refera la un sistem de planning al traficului", afirma Liu Xiaoming, membru in CMCB.

Una dintre masurile pe care adminstratia orasului Beijing le-a luat, limitarea numarului de masini prin interzicerea circulatiei intr-un din zilele saptamanii in functie de ultima cifra a numarului de inmatriculare, nu a avut deloc efectul scontat. Asta pentru ca unii dintre locuitorii afectati de masura au preferat sa cumpere o a doua masina pentru a avea cu ce sa circule in fiecare zi a saptamanii.

Nu doar Beijingul este afectat in China. In orasul Shanghai, si el lovit de numarul in crestere al masinilor de pe strazi, s-a ajuns la situatia in care locuitorii pot sa inregistreze lunar doar 6000 de masini, limita maxima a numarului de placute de inmatriculare disponibile. Pentru ca cererea este mult mai ridicata, Consiliul Local a decis ca aceste locuri limitate sa fie scoase la licitatie, o placuta ridicandu-se la pretul mediu de 3000 de euro, pret considerat de experti unul scazut si coborat din cauza crizei.

via | TTAC | ChinaDaily

Comentarii (4)

  • Un articol in urma cu o luna spunea ca in Beijing se vand zilnic 2000 de masini..cum sta treaba pana la urma?
    3 0
  • daca cumperi masina de la bucuresti.. si tu stai in giurgiu - masina se inmatriculeaza in giurgiu -- iar chinezii nu-s tocmai prosti, si nu locuiesc toti in beijing .. mai stau si in periferii , de unde se poate intelege ca ~50% din masini se inmatriculeaza in alte localitati ;)
    1 0
  • sa nu mai subventioneze combistibili!
    sa liberalizeze piata petrolului in china si sa nu mai subventioneze ..
    asta e solutia!
    2 1
  • deminij
    ce ma?
    pretul benzinei la chinezi este sub 2 lei rromanesti! este pretul REAL! al benzinei fara taxele si accizele de la stat! Acum platim ca doar avem bani! odata ce am vandut TOATE companiile PRODUCATOARE, avem bani sa cumparam tot ce ne dorim nu?
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru