Big 3 a pierdut majoritatea in America
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Zi istorica in Statele Unite ale Americii. Dupa 102 ani in care cei trei giganti din Detroit, General Motors, Ford si Chrysler, au detinut mai mult de jumatate din piata auto americana, producatorii auto straini au cumulat vanzari mai mari decat cei americani.
Luna iulie a anului 2007 a consemnat ceea ce se prefigura de mult, si anume pierderea suprematiei pe piata auto de catre Big 3.
Astfel, in luna iulie Big 3 a vandut 629.569 de unitati, fata de 679.523 vandute de marcile importatoare. Cauza principala tine mai ales de scumpirea pretului la petrol, masinile americane, cunoscute pentru consumul ridicat, nemaifiind atat de cautate.
Chiar daca cifrele sunt valabile doar pentru luna iulie si chiar daca diferentele sunt minore, acest lucru consemneaza un fapt extrem de dezamagitor pentru economia americana in sine si nu doar pentru piata auto. Este vorba despre o traditie de peste un secol in care cei trei giganti din Detroit au dominat autoritar economia auto in America.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Economic
-
Comisia Europeană ia în considerare să micșoreze valoarea taxelor vamale pentru două modele europene produse în China. Mai exact, sunt vizate Mini Cooper electric și Cupra Tavascan. Ambele modele sunt supuse taxei maxime de 37.6%. (19.07)
-
Prețurile lui Tesla Model 3 au fost mărite cu 1500 de euro în unele piețe din Europa. Scumpirea vine ca urmare a taxelor vamale noi impuse de Uniunea Europeană pentru mașinile electrice produse în China. (11.07)
-
BMW a fost cea mai vândută marcă premium din lume în prima jumătate a lui 2024. De la începutul anului până la finalul lui iunie, constructorul bavarez a vândut aproape 1.1 milioane de mașini la nivel mondial. (11.07)
- FOTOSPION: Primele imagini cu noul BMW Seria 7 facelift. Ar putea fi lansat în 2026
- Am găsit deșertul Sahara din România alături de Hyundai Tucson facelift
- FOTOSPION: Primele imagini cu viitoarea generație BMW X5. Versiuni cu motoare termice și electrice
- Koenigsegg Gemera renunță la motorul în 3 cilindri
- FOTOSPION: Primele imagini cu viitorul Renault Austral facelift. Lansare în 2025
Daca sta si face cineva statistica corect se va baga de seama ca de fapt s-au produs mai multe masini in SUA decat s-au importat. Sa nu discutam de exportat.
Mazda este Ford si produsa intern.
Toyota are productie de 80% intern si imparte profitul cu GM care este co-proprietar. Nisan este facut local. Isuzu este parte din GM. Mitsubishi imparte cu Chrysler parte din vanzari. Motoarele de Honda le gasesti in Saturn(GM) si cele de Toyota in Chevrolet.
Hmmmmm, asa sunt muncitori ocupati din plin pe peste tot.
Boeing face componente majore in Japonia.
Toyota este concern diferit de GM, chiar in competitie si nu cred ca GM este coproprietar Toyota? Apropo, coproprietar cu cine?!?
pentru cei care nu cred ii rog sa se uite in mediatizatul la noi dodge caliber, masina mai ieftina ca aia nu cred ca exista. am inchis usa si m-am simtit ca in Dacia, plastic prost si finisaj de rahat. o sa spuna unii ca est facuta in europa, stati linistiti ca si la ei le fac la fel.