C-Klasse, primul model 100% digital!

De Robert Gherghe
Publicat Joi, 11.01.2007
Va prezentam incredibila poveste a dezvoltarii viitorului C-Klasse. Este primul model creat in totalitate pe baza tehnologiei digitale.
In primavara acestui an Mercedes va lansa noul C-Klasse, care se anunta a fi un model unic in ceea ce priveste confortul si placerea de condus, pe segmentul sau de piata.

In materie de confort, ceea ce va oferi Mercedes C-Klasse este rezultatul unor cercetari care dureaza de cativa ani si care au la baza tehnologia digitala. Simularile pe computer au fost folosite de ingineri pentru a defini si lucra la fiecare faza a dezvoltarii, ceea ce da foarte multa maturitate modelului.

Designul preliminar digital a ajutat enorm inginerii Mercedes pentru a face progrese semnificative in ceea ce priveste confortul, zgomotul redus la rulare sau contructia caroseriei. Designul digital a ajutat foarte mult implementarea a doua caracteristici definitorii pentru C-Klasse, bucuria de a conduce si agilitatea masinii. Noul C-Klasse este primul model din lume creat in totalitate pe baza tehnologiei digitale. In derularea acestui proces, Mercedes a folosit diferite metode de calcul pentru cei 2130 de GB de informatie stocata, necesara crearii unei masini virtuale.


Simulatorul computerizat a fost folosit pentru testarea nivelului de siguranta al pasagerilor, aerodinamicii sau a sistemului de climatizare. Tot sistemul digital a ajutat la stabilirea mediului ideal pentru testele de teren, care au inceput in 2003 cu circa 280 de prototipuri reale. De atunci pana in prezent C-Klasse a acumulat circa 24 de milioane de kilometri de teste, ceea ce face din acest model cel mai testat din istoria Mercedes. De asemenea, prototipul digital a permis o serie de teste in conditii foarte diferite de trafic urban sau pe drumuri extra-urbane.

Punctele cheie pe care inginerii Mercedes s-au axat in dezvoltarea masinii sunt manevrabilitatea si confortul, lucruri pe care s-au axat si simularile computerizate. Cantitatea totala de informatie obtinuta in urma acestor teste urbane si extra-urbane virtuale este echivalenta cu testele furnizate de circa 2000 de soferi individuali. La categoria motorizare s-a pus accentul pe confortul acustic. Mercedes a lucrat la izolarea fonica, a implementat tehnologie absorbanta de zgomot, in plus a realizat un sistem de injectie mai performant care reduce zgomotul generat de procesul de combustie in cei patru cilindri ai motorului diesel.


Va prezentam o galerie foto superba cu programul de cercetare si dezvoltare desfasurat pentru aparitia lui C-Klasse. Enjoy!

Comentarii (8)

  • Razvan
    Hmm
    O avea iesire usb?
    0 0
  • daniel
    Tecnologie pentru drumuri eeeuuuropeennne
    Sper sa nu se comercializezein primi cinci ani in Romania , ar fi pacat pentru mercedes sa aiba probleme cu electronica pe drumurile noastre ,este suficient problematiciile de la noul E classe.
    0 0
  • Critic
    LIMBA ROMANA
    De ce stergeti remarcile? Pentru inceput, incercati sa luati confortul si placerea condusului DE PE SEGMENT si punetile IN SEGMENT. Apoi vedeti alineatul II si corectati acordurile.
    0 0
  • oficial
    Multumim pentru atentionare. Primul comentariu a fost sters deoarece nu existau argumentele necesare pentru a sustine afirmatia dumneavoastra.
    La primul alineat va asiguram ca lucrurile sunt in regula. Multumim inca o data!
    0 0
  • Subiect
    eu nu inteleg ce fac tipii aia 2 in prima poza. poate cineva sa-mi spuna de ce se uita la panoul ala? ce vor sa vada acolo? interiorul rotii? :D
    0 0
  • SOFERUL
    AGRESIVITATE
    PENTRU DRUMURI NOASTRE NE TREBUIE UN TRACTOR SA ARAM SI SA PLANTAM COPACI IN LOC DE DRUMURI
    0 0
  • Razvan
    E de viitor
    E o masina care se va vinde mai ales celor care sunt inebunitzi dupa tehnologie de ultima generatie desi eu cred ca undeva ar trebui trasa o linie nu de alta da la cum evolueaza lucrurile cred ca o sa scoata si volanul de pe masini si o sa il inlocuiasca cu o masutza pt luat micul dejun in drum spre serviciu dimineatza
    0 0
  • Marius Hideg
    E varf de tehnologie
    Eu o sa-mi cumpar una ,e tot ce isi poate dori un sofer.Nu cred ca acest model v-a avea probleme cu electronica la fel ca E Klasse
    Ei deja stiu lucrurile astea
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru