Codul Rutier se modifica!
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Cristian David, ministrul de Interne, a anuntat ca noul Cod Rutier va suferi unele modificari. Se cunoaste ca, in actuala versiune, Codul Rutier avea unele prevederi extrem de drastice si neintemeiate. Ministrul de Interne a anuntat ca a propus schimbarea conditiilor de reexaminare in cazul suspendarii permisului de conducere.
Aceste modificari se adreseaza soferilor carora le-a fost suspendat permisul de conducere. Versiunea initiala a Codului Rutier prevede ca suspendarea permisului auto conduce la obligatia unei reexaminarii a soferului in cauza.
In cazul in care unui sofer i s-a suspendat permisul auto pentru neacordare de prioritate si in urma acestei infractiuni nu s-a produs un accident rutier, nu va mai fi necesar procesul de reexaminare. Examenul pentru recuperarea permisului se va da doar daca in urma nerespectarii regulilor de circulatie s-au produs accidente grave sau daca soferul se afla sub influenta bauturilor alcoolice.
Ministrul de Interne mai propune, din nou, intelegerea amiabila intre soferii implicati in accidente usoare, propunere care va intra in vigoare de la 1 ianuarie 2008.
„Reexaminarea se va face doar atunci cand abaterea are drept consecinta un fapt grav, un accident rutier, deci in acele cazuri in care se conduce sub influenta alcoolului, atunci cand nu se acorda prioritate, si se trece pe culoarea rosie a semaforului” a declarat Cristian David.
De asemenea, contestatiile soferilor privind suspendarea permisului de conducere, nu se mai depun la Poilitie ci la judecatorii, astfel procedura fiind mult simplificata.
[poll]70[/poll]
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Potrivit celui mai recent raport prezentat de către Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), producția auto națională a înregistrat o scădere de 2.8% în prima jumătate a anului. (30.07)
-
Ford a produs cu 26% mai multe mașini în prima jumătate a lui 2025 decât în aceeași perioadă de anul trecut. De la începutul anului până la finalul lui iunie, marca americană a produs în țara nostră peste 127.000 de mașini. (28.07)
-
Diana Buzoianu, ministrul mediului, a confirmat când va fi reluat programul Rabla. Noua ediție a programului ar urma să înceapă mai devreme de 1 septembrie. (21.07)
-
Cireașa de pe tort
-
Ford: producția la uzina de la Craiova a crescut cu 26% în primele 6 luni
-
Cupra, record de vânzări în prima jumătate a anului 2025. Formentor rămâne vedeta
-
Opel Astra primește o versiune hibridă mai puternică: start de la 38.500 euro
-
Porsche 911, ediție specială pentru România: omagiu adus celebrului Transfăgărășan
corectati-va fratilor textul! ca aveti 4 greseli in doar trei randuri.
Cat despre examen... la cate catastrofe sunt in spatele volanului, mai degraba s-ar impune o reeexaminare a fiecarui sofer, periodic. Examen teoretic+practic.
deci nu inteleg nimic.daca trec pe rosu si nu fac accident dau examen sau nu??!!pls explicati-mi si mie
O intrebare: se aplica retroactiv? adica daca acum o saptamana mi-au retinut carnetul desi nu a fost niciun accident, mai trebuie sa dau testul sau nu?
Intotdeauna cand se face cate o modificare, se justifica prin "alinierea la normele europene"
In care alt stat european un POLITIST mai are DREPTUL de a "pune mana" pe banii unei amenzi / contraventii ?
Cine stie, inclusiv DL . MINISTRU sa ne dea UN EXEMPLU de tara europeana care are o prevedere similara !!!
Exista atatea posibilitati de a efectua plati (banci, cec, trezorerii,etc) incat NU mai lipsea sa se poata face "plata" si la politist !!!
Pana atunci recomandam "mai marilor" din Ministerul de Interne sa prevada ca uniforma politistilor sa includa "o curea mai lunga", ca acestia pe masura ce le "intra" amenzile in "nivelul individual de trai", sa poata sa mai "slabeasca" cate o gaura de la curea !
Continuati...
Ma intreb cand se vor publica statistici care sa cuprinda cauzele accidentelor, cauzele sanctiunilor acordate si lipsa de corelatie dintre acestea, adica incapacitatea si incompetenta politiei romane in a PREVENI accidentele. In fond, politia lucreaza pe bani PUBLICI!
Marea majoritate a accidentelor se datoreaza nerespectarii unor reguli elementare (vezi sportul national - taierea curbelor), in timp ce majoritatea amenzilor sunt pentru depasirea vitezei legale (e comod de stat in masina cu ochii pe radar...)...
chiar daca s-ar modifica tot codul rutier, din nou, tot nu va fi disciplina pe strazi.
mai bine ar modifica valoarea amenzilor, si sa fie atat de mare , incat sa te doara buzunarul si cand "dai spaga" pentru cea mai mica contraventie.
asa rezolvam si problema cu traficul si cea cu poluarea, ca nu mai scoatem masina din parcare!!!