Europa de Est, sursa de biocombustibili
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Productia de biocombustibili a noilor state membre UE va creste rapid, pe fondul majorarii productivitatii culturilor de plante utilizate la obtinerea biocarburantilor, iar regiunea va deveni exportator net catre primele 15 tari ale blocului comunitar, estimeaza firma F.O Licht, transmite Mediafax.
"Productia din Europa Est se mentine inca la un nivel redus, reprezentand mai putin de 10% din totalul realizat in UE, dar regiunea are potentialul sa acopere peste 25% din cererea blocului comunitar", a declarat Christoph Berg, senior economist la F.O. Licht.
"Noile state membre au un potential foarte ridicat. Dispun de teren, productivitatea este relativ scazuta, dar poate fi majorata pana la media la nivelul UE, prin realizarea unor investitii adecvate", a afirmat Berg.
Cele mai promitatoare segmente sunt obtinerea bioetanolului din cereale, in Ungaria si Polonia, precum si din sfecla de zahar, in Cehia, alaturi de producerea biodieselului din uleiuri precum cel de floarea soarelui, in Romania si Bulgaria, a explicat analistul de la F.O.
Licht, citat de Mediafax.Combustibilul biodiesel este produs din resurse regenerabile (rapita, floarea soarelui, porumb) si se utilizeaza la motoarele Diesel. Biocombustibilul poate fi amestecat in proportii diferite cu motorina, pentru a crea un amestec ce se utilizeaza drept carburant. Biodieselul reduce cu aproape 90% emisiile de dioxid de carbon si cu 98% pe cele de sulf.
Noile state membre, inclusiv Romania si Bulgaria, au potentialul sa majoreze cu 20% productia de biocombustibili obtinuti din cereale, respectiv cu 40% cantitatea produsa prin utilizarea unor plante precum floarea soarelui.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Un studiu realizat de institutul european Transport and Environment arată că mașinile cu motoare hibride plug-in emit de 4 ori mai mult dioxid de carbon comparativ cu datele oficiale WLTP. De asemenea, emisiile mașinilor cu motoare pur termice sunt mai mari în realitate cu 20% față de datele raportate de producători. (17.10)
-
Comisia Europeană, organismul executiv al Uniunii Europene, le va oferi mai mult timp producătorilor de automobile să atingă țintele de reducere a emisiilor de CO2. Astfel, producătorii vor avea la dispoziție încă doi ani de acum încolo pentru a ajunge la nivelul de emisii stabilit pentru 2025. (09.05)
-
În urma unui referendum organizat recent, locuitorii din Paris au votat în favoarea extinderii zonei pietonale din metropola franceză. Mai exact, în perioada următoare, 500 de străzi vor fi transformate în zone pietonale. (24.03)
-
Dacia va lansa un model nou în 2026: va fi rival pentru Skoda Octavia

-
Renault deschide comenzile pentru noul Clio în România: start de la 17.800 euro

-
Prețuri noul Volkswagen T-Roc în România: start de la 28.700 euro

-
Premiera lui Audi Q9, programată pentru anul 2026

-
Scout, noua marcă a Grupului VW, are deja 130.000 de comenzi pentru modelele sale




Oricum biodieselul are cam 90-95% din puterea calorica a motorinei dar avantajul este ca este regenerabil si polueaza mult mai putin. Modificarile la motoare sunt minime si realitatea este ca se poate folosi si in centralele termice pt producere de electricitate.
Dezavantajul este ca ars la temperatura mediului creaza calamina care daca nu este eliminata va distruge motorul. In general se foloseste in combinatie cu motorina 15% sau 25% si la anumite aplicati si mai mult.
Pt o ardere mai eficienta si mai curata se poate adauga un injector de APA in admisie care curata calamina si mentine interiorul motorului curat pe langa o marire considerabila de putere/eficienta.
Pt generator electric sau TIR pt a mari eficienta se poate adauga si gaz metan/propan in admisie 10% din volumul aerului. Astfel consumul poate scadea cu 30% - 40% si gazele poluante vor fi reduse considerabil dar si viata motorului va fi mult mai mare.
O aplicatie demna de luat in consideratie sunt vasele maritime ale caror motoare uriase merg in regim uniform. Sau la locomotive.