Ferrari P4 reincarcat

De Mircea Meșter
Publicat Joi, 23.03.2006
Constructorul italian le pregateste o mare surpriza fanilor marcii, care in vara acestui an vor putea admira formele urmasului unuia dintre cele mai de succes modele din istoria Ferrari.

Dupa ce Ford a radus in actualitate modelul GT 40 si Lamborghini a prezentat urmasul actual al legendarei Miura, a venit randul unui alt colos sa isi aduca aminte de trecut. Este vorba de Ferrari, care revine la un model important pentru istoria Calutului Cabrat, dupa unii chiar cel mai frumos construit de italieni: P4 (foto).

Premiera va avea loc in vara acestui an, mai exact in 20 august, cand Ferrari isi va prezenta bolidul la Concursul de Eleganta din Florida, California. Este un moment perfect pentru revenirea legendei italiene, care in anii ’60 facea legea la Le Mans in razboaie de angajament maxim contra lui GT 40.

Conceptul se va numi 612 P4/5 si se va baza pe tehnologia aplicata in cazul modelului Enzo, atat din punctul de vedere al constructiei cat si din cel al motorului (fiind vorba de acelasi V12 de 660 CP, cuplat la aceeasi cutie cu sase trepte inspirata din Formula 1). Diferente notabile vor fi regasite in cazul partii frontale, unde nasul masinii va fi mai scurt si mai agresiv decat in cazul lui Enzo.

Avand in vedere ca informatiile din tabara italienilor indica faptul ca P4/5 va cantari mai putin decat modelul mostenit, ne asteptam ca in august sa vedem primele imagini ale uneia dintre cele mai rapide masini de pe planeta.

Urmasul lui P4 va purta semnatura Pininfarina, care a imaginat un habitaclu extrem de interesant, parbrizul, plafonul si partea din spate a cabinei devinind transparente. Daca aveti nevoie de amanunte, aflati ca cel care se afla in spatele proiectului este Ken Okuyama, designerul responsabil cu dezvoltarea lui Maserati Birdcage si a recent lansatului 599 GTB Fiorano. Costurile totale ale productiei unui astfel de exemplar vor ajunge la suma imensa de 2.5 – 3 milioane de euro.

In aceste conditii, iubitorii fenomenului auto nu pot decat sa spere ca Renault, prin vocea lui Carlos Ghosn, va readuce la rampa modelul Berlinette Alpine, ca Stratos isi va reveni din lunga suferinta si ca Porsche se va hotari sa readuca in actualitate fenomenul 917. Totul, pentru reintregirea unei foste familii de adevarati campioni.

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru