Fotografii oficiale: BMW M3

De Robert Gherghe
Publicat Marti, 03.04.2007
Germanii de la BMW au "scapat" fotografii oficiale cu viitorul coupe M3, model asteptat sa fie lansat in septembrie anul acesta.

Fotografii oficiale cu BMW M3 coupe, versiunea de productie a conceptului M3 prezentat la Geneva, au fost "scapate" de oficialii BMW, conform olandezilor de la autoblog.nl.

Noul coupe M3 este asteptat pentru lansarea oficiala in luna septembrie a acestui an. Asa cum au anuntat oficialii BMW, versiunea de serie este similara conceptului. Exteriorul este construit din fibra de carbon, iar motorul este conceput din alumiu. Folosirea materialelor usoare duce la coborarea centrului de greutate a viitorului model M3.

Motorul V8 de 4.0 litri ajunge la maximul de 420 CP la 8300 rot/min, iar cuplul maxim de 400 Nm se realizeaza la 3900 rot/min. Viteza maxima de 295 km/h este limitata electronic la 250 km/h, iar acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 4,8 secunde. Consumul mediu al coupe-ului BMW M3 este de 12,4 litri la 100 km.

Comentarii (16)

  • M...orrr
    ce sa mai zici..decat...BMW did it again
    0 0
  • M3
    iarasi BMW sia aratat clasa in masini puternice.....iarasi ne arata k masinile BMW cresc pe an ce trece....si 420CP nus de ici de colo....prea marfa masina.....no comment
    0 0
  • fan bmw
    Salut la toata lumea.Sunt un fan BMW.Bmw nu a dezamagit niciodata in ceea ce priveste performantele.O sa ajunga al 1000 cP.Dar am si eu o intrebare ca vad ca toti constructorii scot masini din ce in ce mai puternice proportional cu nr de cilindrii .Asa se ajunga la 20 cilindrii in V si 1000 Cp.Unde este avantajul? Cine are 'c...e' sa scoata frate un motor de 500 Cp in 4 cilindrii si sa consum ( sa nu fiu chair asa sub 10/ 100km) Acolo este culmea. Ca daca facem masini la care creste pputerea proportional cu nr de cilindrii si consum nu este mare lucru. Montam un motor de avion si gata avem 3000Cp si consuma 2 tone la suta.
    lol
    1 0
  • pentru fan bmw
    cred ca exista o limita constructiva pentru marimea unui cilindru. intr-adevar dpdv constructie ar fi interesant sa ai mai putini cilindri dar un cilindru cu un volum prea mare este nepractic dpdv functionare mecanica. in plus, un numar mai mare de cilindri implica o rulare mai elastica si mai cursiva a motorului.
    0 0
  • cristi
    adevarul
    aveti dreptate, dar adevarul fundamental este ca niciodata nu or sa ajunga sa faca motoare de 700cp cu 20 cilindrii chiar daca la ora actuala se poate face asa ceva. Sunt standarde foarte multe si foarte multe restrictii in domeniul constructiei de masini, una din ele si cea mai importanta este poluarea. daca faci motor mare poluezi mai mult...., asta e prima bariera care opreste realizarea tehnologica a motoarelor monstru. Exista standarde si interdictii foarte drastice intre producatori, e usor sa scoata BMW un motor de700cp, dar cum ar reactiona ceilalti producatori. mercedes ar scoate 750cp, volvo 800cp.. VW 900cp... HAOS. Nu ne dormi haos :)
    0 0
  • energy
    misto...
    e o masina draguta ,....mi-ar place sa am si eu una ca asta...ha,ha,ha....
    0 0
  • lucian relea
    power bmw
    -ce sa zic, bmw m3 de multa vreme sta in spatele lui Porsche e o masina cu caracter sportiv, imi place, insa mereu duce lipsa de ceva...acel ceva insa il regasesc la Porsche...Porsche este senzational!...
    0 0
  • Proiectarea motoarelor
    In primul rand masinile din clasa M sunt masini de exceptie facute pentru fanii sofatului pentru care nu consumul este criteriul numarul unu. Poluarea minima, da, este o conditie obligatorie care conform conventiilor internationale devine din ce in ce mai restrictiva. Motoare de 1000 CP pot fi scoase si din 6 cilindri cu supra-alimentare cu grup turbo-compresor, dar e vorba de calitatea materialelor si complexitatea constructiva cu implicatii majore asupra pretului. Teoretic orice se poate, dar cine ar cumpara un motor de 1000CP pentru care ar plati 300,000 Euro?
    Dimensiunile constructive ale cilindrilor si camerelor de ardere au intr-adevar limitari si ce este cel mai ciudat la motoarele cu piston este ca in proiectrea lor sunt foarte multi parametrii antagonici (imbunatatesti puterea, pierzi la consum sau la randament, etc). Putini stiu ca pentru un motor cu piston pe benzina, consumul specific optim este la cca 2800rot/min indiferent de varianta constructiva si la toate modelele din 1920 si pana in ziua de azi. Asta este o constanta data tocmai de antagonismul tuturor parametrilor constructivi. La ora actuala puterea este crescuta prin: marirea raportului de compresie (limitat de rezistenta si calitatea materialelor), cresterea turatiei (limitat de racire si caliatatea materialelor), supra-alimentare (limitat de calitatea lagarelor pentru turbo-suflante, dar si de materiale, masa si momente de inertie), eficientizarea si adaptabilitatea dinamica a avansurilor la aprindere, admisie si evacuare (limitate de electronica de bord si complexitatea solutiilor constructive), etc. Intotdeauna exista limitari, cu implicatii in costuri. Pe de alta parte fiabilitatea unui ansamblu motor creste cu cat numarul de componente si in special numarul de componente in miscare este redus, cu calitatea materialelor sia prelucrarilor. Orice crestere a performantelor prin materiale, prelucrare, electronica de bord, etc, implica cresteri exponentiale de pret. Pentru masini conteaza si stabilitatea dinamica. Greutatea motorului, centrul de greutate al masinii, repartitia maselor si aderenta la sosea sunt de asemenea importante. Scrie in articol: motor de aluminiu + caroserie din compozite => cost. Din motivele mentionate mai sus motoarele diesel au fost multi ani solutii neviabile pentru industria auto, considerate puturoase, zgomotoase si grele. Motoarele diesel folosesc rapoarte de compresie foarte mari si nu orice materiale rezista la solicitarile in biele si arbori. Pe masura ce materialele au evoluat in paralel cu electronica de bord si cu metodele de insonorizare, motoarele diesel au devenit competitive in raport cu motoarele pe benzina. Probabil ca peste 30 de ani, vom avea motoare de 1000CP la preturi rezonabile. Numai bine!
    0 0
  • am ramas fara cuvinte.......... BMW
    0 0
  • YMihai
    ...ptr Gelu
    ...ma pregateam citind cele de mai sus (din primele randuri) sa dau o explicatie ce-mi permite sa impartasesc anumite cunostinte. Gelu...ai facut-o tu !!! Tot respectul pentru rabdarea de a scrie si a lamuri un " popor " cunoscator in toate.

    Explicatie beton !!!

    o mica alta completare as mai aduce textului. Limitarea in cazul raportului de comprimare se face si datorita temperaturii de ardere ...si a dispersiei caldurii...dar ajungem in final la ceea ce ai scris ...calitate materiale...etc
    0 0
  • fan bmw
    multumesc de explicatie. o stiam.
    ma repet ' cine are c...e sa scoata un motor in 4 cilindrii cu 1000 Cp sub 10 l/100km consum'
    apropo cilindrea ( acele standarde de care vorbiti) sunt date de niste calcule foarte riguroase in ceaa ce priveste , compresie , forta , consum bla bla bla
    Pt ca pe un automobil de 2 locuri( clasic) nu poti sa pui un rezervor de 200 litrii( putere direct proportional cu consumul).Daca consuma 40-50 % la 100km incarci din pompa in pompa asa ca nici cel mai bogat nu vrea sa bage benzina din 100 in 100km.Nu mai este eficienta.Asa ca cine are c.... sa scoata in 4cilindrii la ( na 500 cp lol ) cu consum sub 10 :)( na afara )lol
    0 0
  • prudentul
    pentru mc
    Tinere, dupa expresia lol esti si un fan al mirc-ului , nu doar al BMW-urilor. Apoi, nu esti un fan al gramaticii romana(mai taie din "ii" de la sfarsitul unor cuvinte. Si, in fine, cred ca ai o obsesie nesanatoasa cu cei 10 "cilindrii" la 1000 CP si care sa consume doar 10 "litrii".
    0 0
  • dumytr3scu
    interesant dar irelevant
    In primul rand superba masina.Una dintre cele mai rapide masini din lume are motor de 1.7 L si pana`n 200 de cai si tot una dintre cele mai rapide masini din lume are motor de 7.3 L si vre`o 650 CP (Pagani Zonda) dar cu nici una dintre ele nu poti sa te duci sa faci cumparaturi la metro sau sa agatzi gagici la Vama Veche dar cu un M3 le poti face pe amandoua.Practicabilitatea cred ca e o adevarata problema pt masinile super sport ca tehnologie exista slava Domnului. Daca un M3 consuma 10L/100Km in medie consuma atat pt ca sa poti merge cat mai mult cu un full nu ca nu s`ar mai cumpara masina, si cred ca e o regula ca cine are bani de M3 are bani si de benzina. Asa ca degeaba ai 1000 de CP daca te plimbi cu ei doar pe autostrada (si pana acolo masina tractata) ;) sau o acceleratie sub 4 secunde.
    0 0
  • ugly face!
    ...m3 e46 e mult mai frumos si mai aspectuos.. chiar dak e 6 in linie si are "DoAr" 340 CP e mult maai frumos...parerea mea! >:)
    0 0
  • ==
    as face comanda de unu negru cu jante cu spite negre si margine cromata , pana la comanda mia joc la loto :(
    0 0
  • cristi
    ...
    as vrea sa va cer cv?!?...stie cineva cam cat consuma un bmw m3 de 8 cilindri??...as vrea sami iau unul insa nu stiu cam cat consuma:P
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru