Inovaţie: Nissan înlocuieşte oţelul din structura maşinilor cu un aliaj mult mai performant şi rezistent
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Nissan a anunţat astăzi că a dezvoltat un aliaj de oţel ultraperformant care va fi utilizat în formă de plăci în structura de rezistenţă a tuturor modelelor mărcii începând cu anul 2013. Principalele caracteristici fizice ale acestui aliaj sunt rezistenţa la torsiune extrem de ridicată (1.2 Gigapascali, echivalent al 12.000 de atmosfere sau al 10.200 de kilograme Forţă pe centimetru pătrat) şi masa uşor mai scăzută decât cea a oţelului clasic. Acesta din urmă, utilizat în zonele de ranforsare de toţi producătorii lumii, are o rezistenţă de 0.98 Gigapascali.
Astfel, conform comunicatului Nissan, noul aliaj de oţel va scădea masa proprie a maşinilor cu până la 15 kilograme, timp în care rezistenţa acestora creşte vizibil. Noul material a fost dezvoltat de Nissan în colaborare cu Nippon Steel Corporation şi Kobe Steel, urmând să fie utilizat atât la ranforsarea principalelor componente structurale ale maşinii, cât şi la nivelul montanţilor.
Pe lângă îmbunătăţirea randamentului plăcilor care vor fi produse din noul aliaj, noul material va reduce şi costurile totale de producţie.
Pentru dezvoltarea acestuia, inginerii celor trei companii implicate în proiectul de cercetare au reuşit să controleze structura oţelului la nivel de submicron. Astfel s-au putut utiliza straturi diferite de oţel (rigide şi mai puţin rigide) care au dus în final la dezvoltarea unei rezistenţe la torsiune optime.via | autoblog.it
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Volvo a anunțat o actualizare majoră a sistemelor multimedia pentru toate modelele sale. Noua actualizare va aduce o interfață grafică nouă și un răspuns de două ori mai rapid la comenzi. De asemenea, pilotul automat adaptiv va deveni dotare standard pentru toate modelele mărcii din 2026. (03.06)
-
Apple a lansat oficial noua sa aplicație pentru sistemele multimedia auto. Noua aplicație se numește CarPlay Ultra și față de sistemul obișnuit, noua aplicație este afișată pe toate ecranele mașinii, inclusiv pe instrumentarul digital. (16.05)
-
Mercedes-Benz a anunțat că va adopta tehnologia steer-by-wire din 2026, ceea ce înseamnă că nu există o conexiune mecanică între volan și roți. Astfel, devine primul constructor german care integrează acest sistem în modelele de serie. (23.04)
-
Amenințare directă
-
Prima imagine cu noua generație Audi Q3. Data lansării a fost confirmată
-
Noi imagini cu viitorul BMW iX3: autonomie de 800 km
-
Noul Audi Q5, disponibil acum și în versiuni cu motor hibrid plug-in
-
Noi imagini cu viitorul Mercedes-Benz GLC electric: lansarea, la Salonul Auto din Munchen
Comentarii (2)