Jaguar a castigat finantarea unui proiect inovator pentru vehicule electrice
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Consiliul de strategie a tehnologiei din Marea Britanie a aprobat acordarea de 1.8 milioane de dolari celor de la Jaguar-Land Rover, SR Drives si Blandon Jets pentru dezvoltarea unor vehicule electrice care beneficiaza de motoare cu reactie. Mai exact, cei de la Jaguar-Land Rover vor dezvolta un model electric care va avea un motor cu reactie minuscul, care va furniza o autonomie marita cu emisii CO2 mai scazute decat cele ale unui autoturism.
Printre avantajele solutiei tehnice a celor de la Jaguar-Land Rover putem enumera posibilitatea de a arde numeroase tipuri de combustibil lichid, precum si dimensiunile compacte. Mai mult decat atat, propulsorul cu reactie dezvoltat de Blandon Jets este mai usor si mai ieftin decat un motor conventional cu pistoane care ar indeplini functia de generator de curent entru un vehicul electric. Astfel, modele precum Chevrolet Volt vor utiliza propulsia electrica in timp ce bateriile acestora vor fi incarcate la nevoie de un motor cu reatie extrem de compact si eficient.
Predecesorii celor de la Land Rover, Rover Company, au dezvoltat un model echipat cu un motor cu reactie in anii 1950. motorina pentru a functiona, iar turatia maxima a motorului era de 50.000 de rotatii pe minut. Viteza maxima a lui Rover JET1 era de 141 km/h, iar inginerii britanici au dezvoltat si o versiune de competitie a acestuia. Costurile ridicate ale acestei tehnologii la acea vreme s-au dovedit a fi prea mari pentru ca Rover JET1 sa fie introdus in productie. Motoarele cu reactie nu sunt potrivite pentru propulsia directa a autoturismelor deoarece nu ofera un cuplu motor suficient de mare la turatii joase, iar acestea emana un nivel ridicat de zgomot. Motorul cu reactie al celor de la Blandon Jets reprezinta doar 5% din masa, dimensiunile si numarul de piese ale unui motor cu pistoane tipic.
Acesta era denumit JET1 si este primul autorism pentru pasageri echipat cu un motor cu reactie. Modelul putea sa utilizeze benzina, parafina sauVia | MotorAuthority
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Mercedes-Benz a anunțat că va adopta tehnologia steer-by-wire din 2026, ceea ce înseamnă că nu există o conexiune mecanică între volan și roți. Astfel, devine primul constructor german care integrează acest sistem în modelele de serie. (23.04)
-
Volkswagen a lansat o actualizare software care aduce printre altele și celebrul joc Pac-Man. Jocul va fi disponibil pentru aproximativ 300.000 de exemplare vândute în Europa. (16.04)
-
Hyundai a anunțat oficial că va lansa anul viitor o nouă generație a sistemului său multimedia. Acesta se va numi Pleos Connect și va fi bazat pe Android. (28.03)
-
Volkswagen va lansa modele noi cu motoare termice pe post de generator
-
Renault deschide comenzile pentru Austral facelift în România: start de la 31.000 euro
-
Noul Citroen C5 Aircross: SUV cu motorizări hibride PHEV și versiuni electrice
-
Universal apreciat
-
Chinezii lansează o marcă nouă de pick-up-uri. Va ajunge și în Europa
Intrebarea care apare este ce sa intampla cu jetul de aer foarte cald din motor, chiar daca baietii fac o evacuare tip toba esapament gazele tot vor fi calde atat de calde incat sa topeasca bara masinii din spate. Asa a facut Jay Leno cu motocileta cu reactie care o are la un semafor a topit bara celui care il urma deoarece acesta tot se apropria sa vada minunatia de motocicleta.
Motocicleta este Y2k
http://www.youtube.com/watch?v=fjU7OhToSBU&feature=related
Deja se vand generatoare electrice cu turbine mai mici care merg cu gaz metan.
Ideea este excelenta si de cativa ani am discutat-o cu cateva persoane.
Caldura ar fi o problema dar teava de esapament ar putea fi in sus la astfel de modele.