Masina istorica, cumparata pe mai nimic in SUA
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Imaginati-va ca achizitionati o masina de la fiare vechi cu scopul de a recolta piesele inca functionale de pe aceasta si a le revinde. Cand ajungeti acasa, surpriza! In portbagaj gasiti acte care ii cresc instant valoarea acesteia.
Ei bine, aceasta este situatia unor americani, care dupa ce au cumparat un Fiat 500 produs in 1959 si plin de rugina de la Talladega International Motorsports Hall of Fame and Museum, au descoperit ca masina fusese eroina principala a unor teste exclusive derulate de cercetatorii de la Shell in 1969, aceasta reusind in acea vreme sa atinga un record de consum de (Atentie!) 0.96 litri/100 km. Printre actele care atestau aceasta performanta s-au amestecat cateva articole aparute in revistele vremii, inregistrari audio de la eveniment si nu in ultimul rand cateva acte de proprietate care atestau faptul ca masina i-a apartinut fondatorului NASCAR, Bill France.
Cei doi americani care au cumparat masina aparent terminata ca istorie sunt Lee McKee si Alan Apel, ultimul patronul unui service la care McKee e mecanic.
Evident, dupa ce au aflat ca masina din mainile lor poate valora de cateva sute sau mii de ori mai multe decat pretul cu care au cumparat-o, cei doi vizeaza acum reconstruirea cat mai fidela a modelului, aflandu-se in cautarea de imagini foto si video cu evenimentul Shell de acum 38 de ani. Si pentru ca a venit vorba de testul de consum, acesta este chiar stramosul competitiei cunoscute astazi sub numele de Shell Eco-Marathon, derulandu-se in primavara fiecarui an."Se pare ca totul a pornit de la o discutie in contradictoriu intre inginerii Shell, fiecare laudandu-se ca poate consuma extrem de putin cu o anumita masina", spune McKee. Acesta continua: "pentru a reusi un astfel de consum, cercetatorii au fost nevoiti sa sacrifice multe dintre dotarile normale ale lui Fiat 500, masina in discutie neavand marsarier, radiator, ventilator si pompa de apa pentru racirea motorului iar la varful de consum a rulat cu doar 26 de kilometri pe ora. Practic, au facut lucruri care ar parea imposibile intr-o masina de strada dar au reusit totusi sa se plimbe prin oras cu aceasta. Tot secretul a constat in mentinerea motorului la temperaturi foarte inalte. In acets mod, era utilizata fiecare picatura de combustibil".
In ceea ce priveste reconditionarea masinii, cei doi americani afirma ca "totul se rezuma la timp si la bani. Acest proiect nu ne va aduce bani, va costa circa 20.000 de dolari si vom fi nevoiti sa continuam munca la atelierul nostru in conditii normale. Practic, proiectul "500" este unul dedicat timpului nostru liber. la final, cand vom reface masina asa cum era ea in 1969, vrem sa o testam la circuitul de la Talladega pentru a vedea daca putem reface performanta de consum a cercetatorilor Shell".
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din O lume nebuna
-
Citroen a dezvăluit o creație neobișnuită în forma unui car de război. Aspectul trăsurii este inspirat de celebrul Citroen 2CV, iar carul a fost creat special pentru noul film Asterix & Obelix: The Middle Kingdom. (24.02)
-
Lamborghini și-a unit forțele cu un producător independent din lumea muzicii pentru a crea mai multe piese muzicale neobișnuite. Acestea conțin sunetul motoarelor V12, V10 și V8 ale mărcii italiene, iar piesele sunt disponibile ca un playlist pe Spotify. (16.11)
-
Bugatti și-a unit forțele cu Champagne Carbon și a dezvăluit o sticlă de șampanie personalizată, al cărei preț nu a fost anunțat. (05.11)
- Hyundai prezintă noul Tucson facelift: interior complet revizuit
- Ce mașini cumpără europenii: 1 din 8 mașini vândute, în februarie, a fost electrică
- Îmbunătățiri pentru Hyundai i30: farurile LED sunt acum standard
- Seat revine: spaniolii anunță facelift-uri pentru Leon, Ibiza, Arona și Ateca
- OFICIAL: Noua generație Porsche Panamera a ajuns în România
498 cmc
credeti ca e mare lucru sa fie asa?
eu da
pt ca eu am un 500 in curte si imi consuma in jur de 3-4 la 100 dar are si vechime (1969) si mai trebuie reconditionat
Ciprian..ai postat dupa mine, ai un 500?Nu vrei niste piese de 500 apropo..
Ramai blocat in masina?
Cam mari greseli.