Modelele premium cu cele mai scumpe reparatii

De Bogdan Mirică
Publicat Vineri, 03.08.2007
Potrivit unui studiu american, pentru un Lexus GS35 reparatia spoilerelor fata si spate costa 10.233 de euro.

Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), o organizatia non-profit fondata de asociatia asiguratorilor din Statele Unite, a publicat informatii despre costurile de reparatie a 11 sedan-uri medii de lux in cazul unei avarieri usoare.

Specialistii au realizat patru teste de impact la viteze mici pentru a vedea cat de mult se deformeaza spoilerele sedan-urilor. Cele patru impacturi au vizat doua zone ale spoilerelor fata si spate: frontal (realizate la 10 km/h) si lateral (realizate la 5 km/h). Testul a dovedit ca masinile foarte scumpe dezamagesc in ceea ce priveste rezistenta partilor componente.

Cea mai slaba performanta a inregistrat-o modelul japonez Infiniti G35, care a avut nevoie de 10233 de euro pentru a acoperi urmarile celor patru impacturi, aproape dublu fata de cat a costat reparatia pentru un BMW Seria 3.

Joe Nolan, vicepresedintele institutului american, a declarat: "Un asemenea grad de avariere este inacceptabil la o asemenea viteza, mai ales ca vorbim de un automobil de lux.

Nu te poti lauda cu o astfel de masina atunci cand esti nevoit sa platesti 10.000 de euro pentru o avariere usoara care poate avea loc chiar in parcare", a mai adaugat Nolan.

Din cele 11 masini testate, cel mai bine s-au comportat Saab 9-3, care a avut nevoie de 3837 de euro pentru a ascunde urmele accidentului, si Audi A4 pentru care s-au platit 4267 de euro.

IIHS a testat si un model mai vechi pentru a demonstra rezistenta superioara a acestuia. A fost ales un Ford Escort din 1981, care la impactul lateral al spoiler-elor nu a inregistrat nicio avarie. Pentru spoiler-ul fata s-au platit in total 62 de euro in timp ce pentru cel spate a fost nevoie de doar 280 de euro.

 

  Spoiler fata impact frontal  Spoiler fata impact lateral  Spoiler spate impact frontal  Spoiler spate impact lateral  Total Costuri 
Saab 9-3  1080 euro  787 euro  1260 euro  709 euro  3837 euro 
Audi A4  714 euro  1491 euro  671 euro  1389 euro  4267 euro 
Linkoln MKZ  732 euro  1438 euro  1705 euro  489 euro  4366 euro 
BMW Seria 3  2677 euro  919 euro  723 euro  569 euro  4889 euro 
Acura TSX  1239 euro 932 euro  2510 euro  846 euro  5528 euro 
Volvo S60  3305 euro  397 euro  1567 euro  747 euro  6018 euro 
Lexus IS  3436 euro  1626 euro  1406 euro  539 euro  6994 euro 
Lexus ES  2869 euro  1531 euro  2714 euro  805 euro  7921 euro 
Mercedes C-Klasse  4014 euro  704 euro  2728 euro  641 euro  8089 euro 
Acura TL  3648 euro 910 euro 2791 euro  846 euro  8195 euro 
Infiniti G35  3822 euro  2593 euro  2953 euro  864 euro  10233 euro 

Comentarii (21)

  • nerelevante in ROmania.
    Draga scriitorule, nu ar fi frumos sa faceti voi un studiu mic punand mana pe telefon sa vedeti cat ar costa la cele mai vandute marci premium din Romania.
    Daca asta chiar e un subiect interesant, atunci faceti ceva pentru noi romanii care va citim, nu dati copy/paste la tot felul de idei care nu va apartin si care nu conteaza pentru noi cititorii vostri.
    Multumesc
    0 0
  • Critic
    Povesti
    Voi credeti in ceea ce scrieti? Cred ca glumiti. Mai bine cautati stiri interesante, nu povesti.
    0 0
  • inventii
    Probabil daca stau mecanicii si se scarpina o saptamana si dupa aceea se apuca de treaba, total manopera plus reparatii ajung undeva la jumatate din sumele prezentate. Este penibil la asa marci auto, cu impactla 10 km/h daune atat de mari.Nu exista asa ceva. Ca sa nu mai vorbim si de prezenta VOLVO 60 in acest clasament
    0 0
  • Chucky
    Aberatii...
    Daca e studiu american, de ce sunt preturile in euro? Ati facut voi conversia? La ce curs oare... nu cred in scorurile astea...
    0 0
  • e real!
    a fost studiul pe yahoo publicat acum vreo cateva zile. nu mai fiti asa carcotasi si verificati si voi
    0 0
  • Un cititor dezamagit
    Articole de foarta slaba calitate
    Domnule BOGDAN MIRICA,

    In aceste articole scrii numai lucruri pe care noi, cititorii, nu dam doi bani. Nici nu ne intereseaza cat costa in SUA reparatia unei masini...ci in Romania.
    Vrei cumva sa atingi imaginea LEXUS "gresind" denumirea din titlu?
    Iti multumim ca ai facut conversia de valuta!
    Pentru articolul original: http://www.iihs.org/news/rss/pr080207.html
    0 0
  • Bogdan_hy
    Stimate domnule si nash' Florea, esti "jenibil" avand in vedere ca esti suficient de ... incat sa mentionezi numele organizatiei (oare) non-proit, incat la 20 de secunde (pentru oricare din noi sa accesam netu' si sa citim articolul real!!!)sa te faci de ras ... bravo! aplauze va rog!
    0 0
  • e real la ei mah
    e real la ei........
    eu ieri mi-am scos masina din service
    - bara fata, masca si vopsit a fost 5790 ron cu totu'. deci preturile......pastrand proportia ar fi reale (ma repet la ei)
    0 0
  • Mircea Mester
    Prieteni...
    In textul de mai sus scrie clar: "Potrivit unui studiu american". Pana cand vom ajunge sa facem noi studii de acest tip, in care sa busim modele de peste 30.000 de euro, ne multumim cu studiile americanilor (cea mai mare piata auto a lumii, pentru cei care nu cunosc fenomenul). In aceste conditii, aceste cifre se regasesc intr-o oarecare masura si la noi. Chiar daca proportional cu alte preturi, insa ordinea e aceeasi.

    Multumesc.
    0 0
  • TESTE
    Tot felul de teste poate sa faca fie americani fie nemti. Si ADAC a rasturnat un Logan la testul elanului, si de aia tot se vinde.
    Institutiile astea sunt un fel de partide, cam de unde bate vantul....
    Stima .
    0 0
  • alo....domnu'....
    daca nu stiti engleza mai luati un curs, ce mama dreaq, is destule profe de engleza ce fac foamea in romania asa ca puteti sa faceti si un bine odata cu imbogatirea cunostintelor. Nu e prima data cand bateti campii.
    Autorul articolului ar mai avea nevoie si de ceva matematica ... sa nu mai vorbesc de logica.
    Coloana de Total Costuri implica 4 reparatii diferite, la 4 feluri de impact. Voi le adunati si declarati plini de mandrie ca reparatia costa 10233 euro. De unde pana unde? Un spoiler lovit o data e lovit and that's it. Nu platesti schimbarea lui in functie de cate lovituri ai pe el. Daca luam 2 cate 2 preturile alea, in cel mai dezavantajos caz ajungem la sub 7000 eur. True, e un pretz mare, insa nici pe departe peste 10k. Dar daca scriati in articol adevarul si nu stupidosenzationalul titlu ce troneaza acu, nu era nimic interesant, nu-i asa?
    lame, lame, lame.
    0 0
  • Sunteti penibili
    Am primit link-ul de la un prieten. Pana acum nu am citit nici un articol de-al vostru. Bine, nici asta nu-i al vostru... Oricum, pe cand ceva mai de pe la noi???
    0 0
  • stefan
    domnule billy, va rog sa scrieti altfel: "is destule profe de engleza ce fac foamea in Romania"
    0 0
  • nu conteaza
    pastrati ideea
    Trecand peste valorile numerice si cum au fost ele obtinute, trecand de asemenea peste treaba daca sunt sau nu actuale pt Romania, ramane totusi ideea principala a articolului, pe care vad ca nu a sesizat-o nimeni: nu se mai fac masini (si nu numai masini, e valabil pt aproape toate produsele de uz indelungat) atat de rezistente ca pe vremuri. Dupa cum spune si finalul, un Ford din '81 aproape ca nu a avut avarii. Poate ca exista motivatia disiparii fortelor de impact, dar la 5 respectiv 10km/h....
    0 0
  • florin
    gresit
    oameni buni:
    LEXUS si INFINITI nu sunt aceeiasi marca
    in plus cate stele au la testele euro ncap la coliziunea cu pietonii???????
    cred si eu ca acel ford nu avea nici o avarie dar cate stele are acel ford din 1981????
    0 0
  • AndreiRN
    Incurcatura
    Ati incurcat firmele auto. GS35 este infiniti si nicidecum un Lexus.
    Mai corect ar fi raportarea la salariu mediu sau a clasei ce cumpara asa modele.
    La $6000 pe luna o reparatie de $10000 poate nu mai arata asa de exagerat.
    0 0
  • :) stefan
    Corect, pentru a exprima intr-adevar cultura si civilizatia din romania, ar trebui scris rromania. In cazul asta ar merge si Rromania foarte bine ;)

    "de nu conteaza" ideea am prins-o noi. Nu se mai face nimic "ca pe vremuri". Se face ca in prezent, cu bune si rele. Daca vrei tancuri pe drum, cred ca talibanii inca inroleaza personal.

    Terminand cu misto-ul si dand o explicatie reala: De obicei masinile despre care e vorba in test au sasiuri desenate cu zone de absorbtie a impactului. O aripa tare, tzapana, nu ajuta decat la a nenoroci un pieton sau la a-ti stramba sasiulul cand dai din greseala in stalpul portii. Decat o intreaga masina schimbata, mai bine o aripa sau un spoiler. De ce crezi ca mai nou masinile se fac "muci" dar lumea scapa din ele?. Nu-ti doresc sa fi intr-un accident in una din "masinile" din '81 atat de laudate. Probabil te-ai simti ca o piatra intr-o conserva scuturata de un copil. Mai citeste un pic despre transferurile de energie
    0 0
  • Esentialul...
    ... eeste:
    1. ca se vede tendinta producatorilor de la o posta de a scoate mai mult profit din buzunarele clientilor si ca solutiile tehnice abordate au concursul justificarii NCAP si al folosirii mai judicioase a resurselor (vezi metalele). Nu mai e ca la Ford-ul din 81 unde indreptai elementele metalice si plecai mai departe.

    2. Automarket.ro trebuie sa faca ceva pentru cresterea calitatii continutului. Sugestii:
    - trecerea redactorilor din fata ecranului printr-o scoala de tehnici de conducere sau pilotaj (sunt cel putin 2 - Genu Cristea si cursurile Qualians)
    - intalnirile cu decidentii din industria asta si participarea la evenimentele ei pentru a fi in mijlocul evenimentelor si a putea intelege mai bine ca apoi cu inteligenta sa poata anticipa sau da nastere unor idei viabile si folositoare cuiva.
    - echipa sa treaca de la atitudinea de consumator neavizat la cea de profesionist in domeniu (mai e nevoie de ceva carte si experimentare si totul cere timp) care poate sa deschida ochii consumatorului "amator" functie de nevoile pe care ultimul le are; Aici se poate incercati sa consultati si publicatiile profesionistilor din industria auto nu numai stirile pentru consumatori

    Automarket, va iubim, dar va vrem mai buni!
    NU mai inghititi tot ce va dau importatorii pe tava. Judecati inainte si emiteti pareri proprii.
    0 0
  • YMihai
    ptr Maka si Automarket
    ..Maka ...ai spus-o cum nu se putea mai bine. Si eu vad zilnic aceleasi stiri, unele interesante cateodata, altele preluate de pe worldcarfans...altele cu babutze ce nu stiu sa parcheze sau cu motoare care au luat foc ptr k s-a mers cu ele intr-antaia...dar inainte de toate cred k este vb despre respectul ce ni-l acordam unii altora. Automarket publica stiri de kkt numai de dragul unui newsletter zilnic...iata ce primeste din partea cititorilor. As merge mai mult pe premiza " putin ...dar bun / interesant / la subiect"

    Suntem satui de bombonele si gogoshele...fiti si voi mai incitanti.

    cu respect,
    0 0
  • hahaha
    ...de cand am vazut reportajul...cam mult timp...de masinile din clasa medie nu a auzit ???au testat si 8 masini din clasa medie...acolo costul pe reparatie la un impact de 10 km/h era de la 200$ pana la 1000 $
    0 0
  • ce Lexus GS35 ?!?
    Aiureala de articol... marcile sunt incurcate intre ele (nu exista Lexus GS35!) si in tabel nu apare nici un Lexus seria GS oricum (Lexus e Toyota)... Infiniti G35 (Infiniti e Nissan) exista si aparent e scump de reparat - asa ca mai bine nu-l lovesti. Oricum, plateste asigurarea, dar apoi creste pretul ei daca e din vina ta...
    Oricum, aparent sunt corelate preturile de reparatie cu pretul masinii, deci ce mare descoperire ca o masina scumpa e mai scump de reparat? Iar comparatia cu Fordul e hazlie...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru