Povestea AMG la 40 de ani
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Povestea AMG a inceput acum 40 de ani cand Hans Werner Aufrecht si Erhard Melcher, ingineri specialisti in motoarele masinilor de curse, au infiintat aceasta companie.Numele provine de la initialele celor doi, ultima litera fiind initiala orasului in care s-a nascut Aufrecht, Grosbaspach.
Primii ani ai companiei s-au axat pe constructia masinilor de curse bazate pe modelul Mercedes 300 SE. Succesul nu a intarziat sa apara. In cursa de 24 ore de la Spa din 1971 modelul Mercedes 300 SEL 6.8 AMG a ocupat, in mod surprinzator, locul al doilea.
Dupa succesele in motorsport, AMG a inceput sa fie cautata si pe piata auto. Anii '70 au adus foarte multi proprietari de masini care doreau sa aiba masini personalizate, iar noua filosofie a companiei a fost transferul de tehnologie din motorsport catre productia de serie.
Apropierea de Mercedes s-a facut in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt in anul 1981, cand dintre toti tunerii brandului german, AMG s-a evidentiat ca fiind cel mai important.
Un moment cheie in istoria relatiei Mercedes – AMG a fost lansarea modelului 190 in 1982. Mercedes 190 a devenit modelul care i-a apropiat pe cei de la AMG de clientela Mercedes.AMG continua sa se extinda si ajunge ca in 1985 sa-si deschida o a doua fabrica, care numara 100 de angajati. In 1990 AMG intra definitiv in istoria Mercedes. Firma de tuning isi deschide o a treia fabrica, cu 400 de angajati, si semneaza un acord oficial de colaborare cu grupul Daimler-Benz.
La 1 ianuarie 1999 Hans Werner Aufrecht a transferat pachetul majoritar de actiuni in cadrul grupului DaimlerChrysler, iar in 2005 DaimlerChrysler a ajuns sa detina 100% din actiunile AMG.
In ultimii zece ani AMG a furnizat saffety-car-ul din Formula 1. Ultimul eveniment notabil din istoria AMG este deschiderea in 2006 a Studioului de Performanta, initiativa menita sa satisfaca si mai mult cerintele individualiste ale clientilor Mercedes.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Potrivit spuselor unui oficial DS, modelul electric N°8 ar putea primi în viitor versiuni cu motoare termice. Etalonul mărcii franceze a fost conceput inițial ca fiind un model exclusiv electric. (16.06)
-
Luca de Meo, cel care a condus în ultimii cinci ani grupul Renault, și-a anunțat demisia. Potrivit presei din Franța, de Meo va conduce grupul Kering, care activează în industria luxului. (16.06)
-
Alfa Romeo și Maserati au ajuns la un acord prin care cele două mărci italiene vor dezvolta împreună viitoare modele. Decizia a fost luată pentru a reduce din costurile de producție. (13.06)
-
Amenințare directă
-
Prima imagine cu noua generație Audi Q3. Data lansării a fost confirmată
-
Noi imagini cu viitorul BMW iX3: autonomie de 800 km
-
Noul Audi Q5, disponibil acum și în versiuni cu motor hibrid plug-in
-
Noi imagini cu viitorul Mercedes-Benz GLC electric: lansarea, la Salonul Auto din Munchen
Comentarii (0)