Premiera: Fiat Grande Punto Abarth SS

De Bogdan Mirică
Publicat Luni, 03.09.2007
Abarth a anuntat ca va aduce la Frankfurt un concept de performanta SS bazat pe Grande Punto.

Si Fiat va oferi publicului noi premiere la Frankfurt. Divizia de performanta a constructorului italian a anuntat ca va aduce la salonul german modelul supersportiv Grande Punto Abarth SS. Noua versiune, mult mai puternica, are la baza modelul Grande Punto Abarth, lansat la inceputul acestui an si ale carui vanzari vor incepe in aceasta luna.

Inginerii italieni s-au straduit sa smulga mai multa putere din vechiul propulsor si au creat un kit aerodinamic special botezat "esseesse" (SS "tradus" in Italiana). Marile modificari se observa la exterior, noul kit incluzand printre altele un nou spoiler frontal, praguri laterale noi, doua tevi mari de esapament, jante mult mai voluminoase si o priza de aer fixata pe acoperis.

Sub capota noua versiune supersportiva va ascunde acelasi propulsor supraalimentat de 1.4 litri care dezvolta insa cu 35 de cai mai mult. Pentru a struni cei 180 de cai putere, Abarth a echipat SS cu frane imbunatatite si suspensii noi care sa asigure stabilitatea.

Grande Punto Abarth SS va debuta oficial pe 13 septembrie la Frankfurt, urmand ca el sa fie disponibil pe piata incepand cu primavara anului 2008.

Pe langa aceasta versiune supersportiva, divizia de performanta Fiat va prezenta la Frankfurt si Grande Punto Abarth, care a stat la baza noului "esseesse". La standul Abarth va fi prezenta si versiunea pentru circuit botezata Grande Punto S2000, o masina creata special pentru a concura in marile raliuri de pe continent.

Comentarii (20)

  • auu
    au frate, si eu vreau:D
    bv FIAT, felicitari!
    0 0
  • NEBUNU
    180 de caluti
    foarte tare frate....
    0 0
  • florentin
    frumos si puternic
    am avut ocazia sa vad de curand un grande punto la un prieten, am ramas placut impresionat. felicitari FIAT!!!
    0 0
  • URAGANU
    asa da
    Da taica, 1.4 litri si 180 de cai. Clar vor sa-i impacheteze pe Opel cu al lor 1.6 si 180 de cai :) Felicitari Fiat, se pare ca s-au trezit la realitate anul acesta si revin in forta. Oricum felicitari si pentru gama de motorizari ce echipeaza toate modelele diesel de la Opel. Pt cei care nu stiau CDTI-urile de la Opel sunt JTD-urile oferite de FIAT.

    URA
    1 0
  • pt uraganu
    motoare
    1.4 litri si 170 de cai (motoru TFSI de la VW). eu zic ca e destul tinand cont ca nu e un motor la care a umblat vreo firma de tuning. Din cate stiam eu motoarele CDTI si DTI de la Opel sunt facute de Isuzu. Parerea mea ;)
    0 1
  • Auch... oare pe la ce pret ajunge?
    Si eu vreau...
    0 0
  • @motoare
    Motoarele Opel actuale sunt de la FIAT, au fost candva Isuzu.
    1 0
  • Cosmin
    pt uraganu: motoarele vechi de Opel, gen 2.2 DTI, erau facute de Isuzu. Tot ce e noua acum, sunt FIAT: 1.3 CDTI, 1.9 CDTI (120 si 150 cp). Doar 1.7 CDTI este GM/Opel.

    GrandePunto este o masina foarte reusita, am condus-o vreo 700 de km si am fost mai mult decat multumit. 5.1 consumul pentru 1.3 MultiJet de 75cp, stabilitate de invidiat la viteza maxima de 170 km/h, frane si directie f precise, aer conditionat mai mult decat eficient, sistem audio de calitate. Ca minusuri, 3 oameni de peste 1.8m au incaput cu greu, din cauza picioarelor prea lungi.
    0 0
  • fiat
    Motoarele de pe opel ( cdti) sunt JTD Fiat. Cat despre Grande Punto, e chiar... grande. Motoarele lor diesel multijet sunt chiar deosebite ! Toata stima ! Dealtfel modelele Punto ( diesel- ul in mod special) au fost si sunt deosebit de reusite. Au si fost , multe din ele premiate in Europa si toata lumea. Bravo lor !
    Si eu as lua un Grande Punto de 1,9 multijet( diesel) si 130 CP, dar n- am cu ce... deocamdata.
    0 0
  • pit 75
    ok
    Este reusit fiatul asta, dar eu nu prea inteleg de ce se inghesuie toti constructorii sa faca sute de cai din motoare de 1.4. Poate voi care nu stiti, orice cal putere inseamna ceva pt motor, de ce nu au pus si ei acolo un 2.0 aspirat si care sa faca tot 170-180 cai. Cu turbine si compresoare tot ciobanu stie sa faca multi cai, mai ganditi-va si cata viata are un asemenea motor. Sa nu-mi ziceti ca un 2.0 consuma mai mult, cat consuma asa o masina nu prea conteaza, o cumperi pentru senzatii, plus ca asta mic de 1.4 cu doua turbine sau cum o fi facut tot vreo 15 litri consuma la un treseu urban.
    Despre motoarele diesel Fiat toata cinstea, eu am un Brava de 1.9 JTD de 105 CP din 2001 cu 80.000 km facuti doar de mine, merge de rupe.
    Bafta oameni buni, la orice faceti.
    0 0
  • pit 75
    pt uraganu
    motorul de 1.6 de la opel are 192 CP pe Corsa OPC, masina astfel echipata costa 22.700 Euro in Germania.

    Si in plus am gasit un articol, pe net, care spune ca veste voastra nu este chiar asa de noua.

    Set to feature at the Geneva motor show later this month, the Fiat Grande Punto Arbath will come equipped with a racy 1.4-litre turbocharged petrol engine.

    This can reportedly deliver 150 bhp at 5,500 rpm - while an aftermarket booster kit can increase it further to 180bhp.
    0 0
  • pit 75
    link
    luati si link-ul :http://www.perrys.co.uk/fiat-punto/news/Fiat-Grande-Punto-Arbath-set-for-inaugural-public-appearance
    0 0
  • Mihai 2
    Fiabilitate?
    Eu chiar mi-as lua un Punto. E foarte frumoasa masina.Motoarele sunt foarte bune. Dar ce stiti despre articulatii (planetare, amortizoare, capete de bara, pivoti etc.)??? Am auzit ca marca nu are o faima prea buna. Spun ca am auzit, de aceea ii rog pe cei care stiu ceva concret sa ma ajute. Multumesc si sanatate tuturor!
    0 0
  • Bravo Fiat...
    Felicitari pt.evolutia firmei din ultimul timp.
    FIAT revine in forta pe piata cu forte proprii si e de laudat evolutia modelelor din ultimul timp.
    Motoarele diesel produse de Fiat sunt deosebite.
    Am mers iarna trecuta aprox. 1000 Km in Italia cu un diesel multijet facut de ei si s-a comportat exceptinal (cuplu-putere, consum rezonabil).
    0 0
  • pit 75
    pentru mihai
    Cum am scris si mai sus, am un Brava 1,9 JTD, fabricat in Italia nu pe la turci, care la 80.000 km nu am schimbat mai nimic. La 45.000 km am schimbat amortizoarele spate si in rest revizii la timp, curele distributie, placute frana si cam atat. Dar totdeauna, cand cumperi o masina este si un pic de loterie, stiu si merc care la 15.000 km a schimbat pompa de servo-directie, si am avut si Dacie la care la 45.000 nu am schimbat nici un bec.
    ASA ca bafta.
    0 0
  • rookie
    Niiiiice!!!
    In sfarsit fac si cei de la Fiat ceva frumos. Design reusit, motor destul de bun... BRAVO Fiat! Scuze, Grande PUNTO, Fiat! :)
    0 0
  • Mihai 2
    Multumesc Pit!
    ... si pentru informatii si pentru urare!
    1 0
  • pt pit.
    as vrea sa adaug o completare: FIAT este in spatele HDI-ului (Peugeot, Citroen) si a motoarelor turbo-diesel de la BMW, conceptul si tehnologia de pe ele sunt facute de italieni.

    JTD, sau mai nou MultiJet este cel mai bun motor diesel din lume (fiabilitate, performante, durabilitate...). Din cate am auzit, nu pot sa spun sigur, dar FIAT pregateste un 1,9 Multijet de 210 cai pe sfarsitul anului.

    p.s. la modelul asta de Fiat cica nu e mare consumul, cel putin la cel 1,4 de 120 de cai e de 5,8 mixt.
    0 0
  • fiat
    fiat a inceput sa faca masini mai bune dar la design nu prea au inspiratie, altfel nu se explica de ce au furat botu' de la aton si spatele de la nemti
    0 0
  • time will tell
    numai timpul poate sa spuna cat de fiabile sunt aceste fiat-uri, eu sunt destul de sceptic, cat despre cei care zic ca fiat face cele mai fiabile motoare diesel (culmea "din lume") eu zic sa se mai gandeasca la nitel honda i-ctdi, la cdi si de ce nu la dci (chiar daca pompele lucas nu sunt cine stie ce)
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru