Presedintele Fiat e categoric: "Alfa Romeo nu e de vanzare!"

De Mircea Meșter
Publicat Marti, 15.12.2009
Sergio Marchionne dezminte categoric zvonurile conform carora Alfa Romeo ar putea sa ajunga in sanul Grupului Volkswagen in anii urmatori.

Dupa ce Financial Times scria acum cateva zile ca Grupul Fiat ar putea sa renunte la Alfa Romeo in urmatorii ani, marca italiana fiind petita de rivalii germani de la Volkswagen, seful italienilor dezminte clar zvonurile. Astfel, desi Alfa nu a reprezentat niciodata o sursa de profit pentru Fiat Group, o despartire a marcii de grupul-mama este exclusa.

"Alfa Romeo nu este sub nicio forma de vanzare. Vom prezenta in curand noul Giulietta, care il va inlocui pe 147, iar pe de alta parte credem ca Alfa Romeo poate sa beneficieze de oportunitati de afaceri importante in SUA", sustine Sergio Marchionne, directorul Grupului Fiat, intr-un interviu acordat agentiei Reuters.

Conform declaratiilor unor analisti americani, faptul ca Volkswagen a inceput sa cumpere marci aflate in dificultate, cum sunt Suzuki sau Porsche, reprezinta o pista de plecare inspre o eventuala achizitie a marcii Alfa Romeo: "Alfa ar putea sa nu aiba un pret prea mare, iar masinile dezvoltate de marca italiana s-ar potrivi ca o manusa pe platformele Volkswagen", sustinea acum trei zile un analist al fondului de investitii Sanford Bernstein.

Sergio Marchionne va anunta in cursul anului viitor un plan amanuntit de atac legat de marca Alfa Romeo pentru perioada 2010-2014.

Printre deciziile care sunt asteptate de jurnalisti se numara cea legata de o colaborare foarte stransa cu aripa Chrysler a grupului american cu acelasi nume si, in campul lansarii unor noi modele, cea legata de prezentarea unui SUV derivat din conceptul Kamal.

via | Automotive News (inreg)

Comentarii (29)

  • schumi
    Asa mai merge.
    ...
    5 9
  • valentin
    Sergio Marchionne
    pai frate nu puteau sa il intrebe si de oribilitatea aia de KAMAL ce a fost descoperita acum 3 zile , e pe bune sau nu :))))
    1 1
  • alfa amore
    hmmm...
    ar fi fost un sacrilegiu...:)alfa tdi?!?...ce cosmar...bine ca suntem in realitate...
    1 8
  • Sergio
    Ce bine... a fost doar un cosmar
    3 7
  • @valentin
    Valentin, Kamal e un concept mai vechi al celor de la Alfa, iar cand a fost prezentat avea alt design si arata chiar bine. NU este sub nicio forma viitorul Alfa SUV, atata timp cat nicaieri nu se vorbeste de asa ceva. Sincer nici nu cred ca va aparea vreodata.
    In pozele respective defapt nu e surprins Kamal, adica nu asta era "de aratat", ci faptul imbucurator ca Alfa lucreza si testeaza o platforma cu tractiune integrala, probabil un succesor al extraordinarei Q4.
    Deci nu-ti face griji, Alfa nu va scoate SUV in viitorul apropiat, sau daca va scoate, cu siguranta nu va arata asa. Cand ai vazut tu o masina urata facuta de Alfa?:)
    1 4
  • toti ar fi avut de castigat.... mai ales cumparatorii
    pacat... o masina cu desing italienesc si tehnologie germana ar fi fost geniala. O alfa cu un motor vw ar ajunge fruntasa pe lista mea...
    4 1
  • @Castravetele
    Cu motor TDI era perfecta asa`i ?
    2 5
  • @cel cu nucile
    e mai bun decat JTD.... daca vrei tu neaparat TDI, atunci da.
    4 2
  • @zi`le castravetele
    Hai ca e nebunie cu TDI ala....Bafta pe viitor.
    1 4
  • @castratvetele
    tu incerci sa vinzi castraveti gradinarului? sau cum o fi vorba aia.
    in visele tale, a 90% din utilizatorii automarket si in visele VAG-ului TDI nu e mai bun decat JTD.Generatiile noi nu le-am condus, dar cele vechi sunt la ani lumina distanta una de cealalta.Sa nu mai vorbim de fiabilitate.
    3 4
  • Ienăchiţă Văcărescu
    JTD vs. TDI
    http://en.wikipedia.org/wiki/Common_Rail
    0 0
  • cine a adus primul vorba de TDI? nu cumva frustratul thenuts? eu vorbeam de motoare in general....
    1 0
  • @Castravetele
    Atunci care motoare? Ca nici la benzinare situatia nu prea e roz la vw.
    0 1
  • @ztele
    facts :
    1-litre to 1.4-litre category
    Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger

    GREEN ENGINE OF THE YEAR 2009
    Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger

    1.8-litre to 2-litre
    Audi 2-litre TFSI engine of the year (found in a multitude of applications from Audi’s A4, A5 and Q5, to VW’s Scirocco and brand-new Golf GTI. )

    International Engine of the Year 2009 Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger

    ce sa mai zicem de cele 4 motorizari pe benzina din care 3 le au de 10 ani la alfa????sa ne aducem aminte si de motorul 1.2 tsi 105hp care cu siguranta va fi castigator la categoria sa anul viitor
    4 0
  • @ frustratul
    A deci tu zici ca oricare motor e mai bun decat JTD ..in special TDI nu ? =))) Este amice esti incuiat rau. Imi pare rau pentru tine.

    Ia mai lasa tu engine of the year si mai uita-te si prin teste.Si fiat`ul a avut cele mai multe premii car of the year de-a lungul timpului si uite ca acum nu face chiar cele mai reusite masini din punct de vedere al fiabilitatii.

    "The Bravo did have the upper hand when it came to overtaking acceleration at higher speeds however, beating the Golf by 1.1 seconds in the 80 – 120km/h run and by 0.5 seconds from 120-160km/h."

    Si acum vine si bomba...Tsi`ul avea si 10 cai in plus. De aceea la 0-100 tot in acest test a iesit in favoare cu 0.4 secunde.
    2 5
  • @thenuts
    ba esti chiar... hai sa va dau eu tot citatul din testul respectiv

    "gainst the clock, the performance difference between the Golf Highline and Bravo Sport was hardly vast. The Golf had the slight edge off the mark, with a zero to 100 time of 8.8 seconds and did the quarter mile in 15.8 seconds, the Bravo trailing with 9.2 and 16.6 seconds respectively.

    The Bravo did have the upper hand when it came to overtaking acceleration at higher speeds however, beating the Golf by 1.1 seconds in the 80 – 120km/h run and by 0.5 seconds from 120-160km/h."
    3 0
  • @thenuts
    While the test figures paint a rather even picture, we did find the Golf’s motor to be a bit more refined. While the Bravo has a slight lag on pull off (it’s not bad, we’re just nitpicking) and the throttle response can be on the jerky side, the Golf is as smooth as velvet throughout the rev range.

    Much of the Golf engine’s magic lies in it being aided by a supercharger at low-speeds while the turbo is still spooling, and a large turbo-charger that kicks in once enough back-pressure is built up in the exhaust.

    What’s more, the Golf’s direct injection system gives it the edge in fuel efficiency – at least if we go by the claimed consumption figures.

    The Golf is also more sophisticated in the chassis department, with its well-honed multi-link rear suspension set-up providing a fine balance between excellent road holding and a comfortable ride quality.

    That said, the Bravo’s torsion-beam set-up is well tuned and you’re really not going to complain about the ride and handling characteristics at all. It’s surprisingly neat and accurate around corners, and the steering direct – it just feels a tad numb and over-assisted at speed.

    SA NE TRAIESTI SI LA MULTI ANI !
    3 0
  • @thenuts
    sa ne explici de ce si pe quarter mile a iesit mai bine vw...plsss pt acolo nu accelerezi doar 0-100 si diferenta este de ...0.8 sec
    1 0
  • @@
    Vorbim de motor nu de masina. Ce ai pus tu acolo tot articolul e 50 la suta motorul 50 la suta masina. Ori ca masina bravou nu bate golfu din cauza ca nu are independenta pe spate. INsa cand vine vorba de alfa romeo se schimba situatia :) SI stai linistit ca urmeaza fiat sa isi spuna parerea acu cu MultiAirul. Te salut si eu
    1 3
  • @thenuts
    si acum BOMBA
    masa cutie manuala vw golf 1346
    masa cutie manuala bravo 1275
    adica fix 71 kg :|
    2 0
  • @thenuts
    amice esti orb ??scrie doar de motor ce am pus eu , acceleratia pe 400 m nu tine de independenta! si golful are in plus 71 kg
    2 0
  • @thenuts
    ca sa nu crezi ca am trunchiat articolul(asa cum ai facut tu) :

    Start Your Engines
    The Bravo 1.4 T-Jet Sport and Golf 1.4 TSI Highline are not exact competitors. The VeeDub costs almost R50K more, but for that provides a slightly more powerful engine – 118kW and 240Nm versus the Bravo’s 110kW and 206Nm. If you’re prepared to live with 90kW and 200Nm, consider the Golf Comfortline that sells in the Bravo’s price range.

    Against the clock, the performance difference between the Golf Highline and Bravo Sport was hardly vast. The Golf had the slight edge off the mark, with a zero to 100 time of 8.8 seconds and did the quarter mile in 15.8 seconds, the Bravo trailing with 9.2 and 16.6 seconds respectively.

    The Bravo did have the upper hand when it came to overtaking acceleration at higher speeds however, beating the Golf by 1.1 seconds in the 80 – 120km/h run and by 0.5 seconds from 120-160km/h.

    While the test figures paint a rather even picture, we did find the Golf’s motor to be a bit more refined. While the Bravo has a slight lag on pull off (it’s not bad, we’re just nitpicking) and the throttle response can be on the jerky side, the Golf is as smooth as velvet throughout the rev range.

    Much of the Golf engine’s magic lies in it being aided by a supercharger at low-speeds while the turbo is still spooling, and a large turbo-charger that kicks in once enough back-pressure is built up in the exhaust.

    What’s more, the Golf’s direct injection system gives it the edge in fuel efficiency – at least if we go by the claimed consumption figures.

    The Golf is also more sophisticated in the chassis department, with its well-honed multi-link rear suspension set-up providing a fine balance between excellent road holding and a comfortable ride quality.

    That said, the Bravo’s torsion-beam set-up is well tuned and you’re really not going to complain about the ride and handling characteristics at all. It’s surprisingly neat and accurate around corners, and the steering direct – it just feels a tad numb and over-assisted at speed.
    2 0
  • @thenuts
    ai uitat si de Fuel use overall fiat 7.1 l/100km vw 6.3 l/100km
    2 0
  • @@
    Si punctajul final de ce nu l`ai pus ? Tu ala care ai pus tot articolul. Ce scrie acolo la punctajul final ?

    71 de kilograme inseamna mai putin de 10 cp daca intelegi ce vreau sa zic.

    Asteptam multiairul pana una alta. Oricum degeaba ma iau cu tine la polemici pt ca in romania TDI e cel mai bun . SI dupa el potopu.
    2 4
  • @thenuts
    deci o masina mai grea(si aici poti sa spui ca masinile sunt egale pt ca cei 10 cai fac fata cu brio celor 71 kg in +) are un consum mai bun, accelereaza pe 100m mai bine, pe 400 isi creeaza avantaj,
    1 0
  • @thenuts
    pt ca e irelevant :pierde la pret (ceea ce este normal),fun ,stylling (deci neinteresant)
    PERFORMANCE
    Engine refinement (5) 4 5
    Acceleration (10) 7 8
    Tractability (5) 4 3
    Economy (5) 3 4
    Handling (10) 7 8
    Steering feel (5) 3 4
    Transmission (5) 3 4
    Ride quality (5) 4 4
    TOTAL (50) 35 40
    GENERAL
    Interior practicality (5) 3 4
    Interior ambience (5) 4 5
    Value (10) 8 5
    Safety (5) 5 5
    Styling (10) 8 7
    Fun factor/Emotion (15) 12 11
    TOTAL (50) 40 37
    1 0
  • @thenust
    laso balta.nu are rost sa te iei in gura, numa te obosesti.Ai vazut ca si eu am incercat sa le explic oamenilor ceva.Is curios cati din ei detin sau au condus cat de cat ambele motorizari.
    1 4
  • @thenuts
    "71 de kilograme inseamna mai putin de 10 cp daca intelegi ce vreau sa zic."
    nu inteleg ...calculeaza tu singur power ratio si ai sa vezi ca e la fel...cei 10 cai nu fac diferenta la greutatea aia in + ...deci logica ta e pe perete!
    2 0
  • Mai baieti ati plecat de la jtd si tdi si ati ajuns sa comparati motoarele pe benzina supraalimentate.Cat priveste motoarele jtd se stie ca italienii au o mare traditie in ceea ce priveste dieselurile , ei introducand primul motor comonrail pe o masina de strada( alfa 156) parca.Motoarele jtd( multijet de fapt) sunt recunoscute ca find printre cele mai fiabile de pe piata la acest moment iar in ceea ce priveste comparatia cu tdi pot spune ca sunt cel putin la acelasi nivel daca nu peste ce are vag (dar aici ma refer la motoarele pana in doi litri).De curand am citit chiar pe automarket ca au introdus multijet 2 pe motorul de 1.3 jtd lucru care arata ca cel putin in cea ce priveste comonrail-ul italienii se pricep( nu de alta mai multe firme folosesc dieseluri de provenienta jtd). Bafta
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru