Punctele de ancorare ISOFIX sunt obligatorii în Europa
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Legislaţia Uniunii Europene le impune producătorilor de autoturisme ca maşinile asamblate şi vândute pe teritoriul UE să aibă cel puţin două puncte de ancorare ISOFIX pentru scaunele de copii. Obligativitatea montării punctelor de ancorare a intrat în vigoare în luna februarie a acestui an, maşinile cumpărate începând cu luna martie fiind, astfel, echipate cu ISOFIX.
Legile europene care obligau părinţii să-şi aşeze copiii care nu au împlinit încă vârsta de 10 ani pe scaune speciale au intrat în vigoare încă din 1995. Cu toate acestea, producătorii de vehicule şi cei de scaune au avut dintotdeauna dispute cu privire la designul special al locurilor pentru copii, astfel că scaunele standard (şi uneori chiar şi cele catalogate drept "universale") erau foarte dificil de montat astfel încât copilul să fie asigurat în caz de accident. Conform unui studiu realizat în 2007 în Franţa, 32% dintre scaunele speciale pentru copii erau montate prost.
Ei bine, problemele practice care făceau uneori imposibilă montarea unui scaun (centuri foarte scurte, scheme prea complexe de montaj, contorsionări) au dus la invenţia punctelor de ancorare ISOFIX.
Soluţia este simplă. Fiecare scaun dotat cu acest tip de sistem dispune de două puncte de ancorare, acestea fiind completate de un al treilea, aflat fie în faţa bachetei, pe podea, fie în spatele acesteia.Legislaţia europeană legată de modul în care sunt protejaţi copii în maşină va continua să fie dezoltată spre binele celor mai tineri mebri ai familiilor de pe Bătrânul Continent. Astfel, 2012 va aduce un nou set de reguli, acesta privind însă modul în care diferitele scaune sunt nevoite să se muleze pe morfologia fizică a copiilor.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
MG 3, modelul de clasă subcompactă al mărcii britanico-chineze, a obținut 4 stele la testele Euro NCAP. Organismul de siguranță rutieră a notat și o problemă de siguranță majoră pentru acest model, după ce prinderile scaunului șoferului s-au rupt în timpul unui test. (11.09)
-
Euro NCAP a efectuat o rundă nouă de teste de siguranță cu 16 mașini noi. Dintre toate mașinile testate în această serie, 12 au obținut scorul maxim de 5 stele. Printre modelele supuse la noile teste de siguranță au fost Audi Q4 e-tron, Mini Aceman și Hyundai Ioniq 9 și BMW Seria 1. (08.09)
-
În intervalul ianuarie-august 2025, constructorul american de automobile a inițiat 104 rechemări în service, cel mai mult dintre toți producătorii. Ele au afectat peste două milioane de vehicule. (20.08)
-
Euro 7 mai face o victimă: Audi va retrage motorul său cu 5 cilindri în 2027
-
Înlocuitorul lui Ford Focus va fi un SUV compact: lansare în 2027
-
Italienii prezintă un nou concept creat la cererea Volkswagen
-
Renault Megane electric, eclipsat de noile 4 și 5. Francezii schimbă strategia
-
Lynk&Co 08 lansat oficial în România: versiune PHEV cu autonomie electrică de 200 kilometri
dar e la fel ca si cu smecherii cu SH nou-noutz "da jermnia" sau potentatii cu masina de suta de mii incapabili sa isi achizitioneze un rahat de hands-free ce ar fi mai ieftin decat orice incident ce l-ar putea provoca datorita neatentiei.
dar nu e mai misto sa stai cu juniorul in fata sau sa te vaza lumea cu aifonul la ureche?
Cumparati scaune de masina in functie de grupa de varsta INCONSTIENTILOR!!!
Dar ce sa-i faci cand spun "ca mie nu mi se poate intampla"!!!
As da amenzi de zeci de milioane pt cei care nu se supun acestor reguli de bun simt!