Revoluţia Volvo: sistem de recuperare a energiei de frânare care adaugă 80 CP la sarcină maximă
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Volvo a anunţat că dezvoltă primul sistem de recuperare a energiei la frânare (KERS - acronim al Kinetic Energy Recovery System) inspirat din cel folosit de echipele de Formula 1. Dacă până astăzi toate sistemele de acest tip montate pe maşinile de stradă produc energie pentru a încărca bateriile modelelor electrice şi hibride, Volvo anunţă că dezvoltă un sistem de tip KERS pentru orice maşină, indiferent de tipul de motor al acesteia. În plus, la fel ca în Formula 1, energia captată va fi reutilizată sub forma a 80 de cai putere adiţionali în momentele de sarcină maximă aplicaţi axei spate.
Conform declaraţiilor oficialilor suedezi, acest lucru va duce la îmbunătăţirea acceleraţiei 0-100 km/h cu "câteva secunde", în timp ce consumul la rularea pe autostradă va scădea cu 20%. Practic, la sarcină maximă, un motor cu patru cilindri se va comporta ca unul cu şase cilindri, iar maşina se va transforma într-una cu tracţiune integrală pentru câteva secunde.
"Scopul nostru este de a dezvolta un sistem independent de recuperare a energiei pierdute la frânare. Testele pe modelele de şosea Volvo vor începe în a doua jumătate a anului 2011. Nu suntem primii care dezvoltă un astfel de sistem, dar vom fi primii care vor aplica sistemul KERS pe axa spate", anunţă Derek Crabb, unul dintre inginerii care conduc departamentul de dezvoltare a motoarelor la Volvo.
via | Volvo
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Aumovio Sibiu, fostul Continental Sibiu, anunță producerea a 30 de milioane de camere cu vedere panoramică la fabrica din Sibiu. Potrivit companiei, această cameră produsă în România echipează peste 8 milioane de vehicule. (30.10)
-
Compania chineză Chery, recent lansată pe piața din România, a încheiat testele de anduranță cu noul său sistem hibrid Chery Super Hybrid. Pentru acest test, marca a străbătut 7 țări din Europa, printre care și România, unde sistemul a fost testat pe Transfăgărășan. (30.09)
-
Opel a prezentat un prototip al lui Grandland pentru a demonstra o tehnologie nouă integrată în faruri. Aceste lumini inteligente sunt create pentru a da semnale vizuale pietonilor pentru traversarea străzilor. (25.09)
-
Dacia va lansa un model nou în 2026: va fi rival pentru Skoda Octavia

-
Ferrari deschide oficial reprezentanța din România. Noul Amalfi, oaspete de seamă

-
Renault deschide comenzile pentru noul Clio în România: start de la 17.800 euro

-
Noul concept Mitsubishi Elevance: SUV hibrid cu 4 motoare electrice

-
Stellantis începe producția noului Jeep Compass în Italia













Ineresant de asemenea ca ei au o alta directie fata de ceilalti constructori,respectand astfel blazonul care i-a consacrat.
Daca acest sistem va fi implementat ar fi super,sa ai in oras o masina puternica si pe autostrada una economica,un compromis ideal!