Romania este piata auto numarul 1 in estul Europei

De Robert Gherghe
Publicat Marti, 24.07.2007
Tara noastra ocupa locul 8 in Europa dupa Germania, Italia, Marea Britanie, Franta, Spania, Olanda si Belgia.

Nu este un secret ca piata auto din Romania a inregistrat cel mai bun an din istoria sa in 2007. Vanzarile de autoturisme noi pe piata romaneasca au crescut cu 24,6% in primul semestru al acestui an fata de perioada similara a anului trecut, ajungand la 146.292 unitati.

De asemenea, se stie ca luna iunie a adus cifre record in ceea ce priveste vanzarile de automobile noi. Aceasta situatie a dus tara noastra intr-o pozitie pe care nu a mai intalnit-o pana acum. Romania a devenit lider de piata intre noile tari ale Uniunii Europene, inregistrand in iunie o crestere de peste 55%, ajungandu-se la circa 32 de mii de autovehicule noi comercializate.

Aceste statistici confirma ca intre tarile UE si EFTA, Romania ocupa locul 8 dintre cele 29 de piete luate in calcul. Astfel, la nivelul tarilor UE, Romania este a 8-a piata auto in luna iunie, fiind depasita de Germania, Italia, Marea Britanie, Franta, Spania, Olanda si Belgia.

Principalul motor al cresterii vanzarilor, pe tot parcusul anului 2007, au fost masinile comercializate pe piata interna de importatorii autorizati.

Pozitia pietei auto romanesti este de invidiat, in contextul in care la nivel continental, tara noastra este intrecuta doar de tari consacrate in sectorul auto.

Astfel, Romania este prima piata auto dintre tarile din centrul si estul Comunitatii Europene. Trebuie subliniat ca aceste valori sunt valabile doar pentru cei 27 de membri ai Uniunii Europe plus Norvegia si Elvetia.

Comentarii (25)

  • ovidiu
    ha
    si cica romanii nu au bani dar de ce suntem pe locul 8 in europa in cea ce priveste vanzarile de masini noi nustiu
    0 0
  • Romania puternica
    Romania este in sfarsit numarul unu la ceva..se pare ca aderarea la UE ne-a priit pana la urma! Cred ca acesta este doar primul semnal ce arata ca in cativa ani Romania va deveni prima putere economica intre dinamicele tari noi ale Uniunii Europene! Doamne ajuta!
    0 0
  • URAGANU
    nu va bucurati
    Asa cum am mai zis si la capitolul Ford. Cand companiile producatoare ne vor trata ca pe o a 8-a putere in Europa la capitolul piata AUTO, adica sa vina cu oferte de valoare si pachete de optiuni incluse in pretul standard, atunci ii vom aprecia. Pana atunci prefer sa-mi iau un BMW seria 5 din 2003 decat un Ford Mondeo CHEL de ultima generatie.

    Ura
    0 0
  • of of
    ovidiu: la romani, fata de alte tari, masina e o declaratie a statutului social. Poti fi mare om de afaceri, daca te plimbi intr-un Clio nimeni nu da 2 lei pe tine. Poti sa fi un manelar tampit, dar daca te cari intr-un "aseis" primesti "respect".
    Nelu, romania e prima dintre codase. O fi numarul unu, daca incepi numaratoarea de la mijloc. Putere economica? romania? mda...sa-mi zici si mie ce "fumezi"...ca poate cumpar si eu 2

    Reality check: Vestea e buna pentru Tariceanu. In rest, pentru omul de rand, daca stai sa te gandesti putin, e ingrijorator. In romania nu exista o infrastructura de drumuri ce sa suporte un asemenea flux de masini. O sa fie din ce in ce mai multe accidente, intarzieri, blocaje, nervi, batai & shit pe drumuri.
    Good luck and God speed
    0 0
  • sofer de lux
    masini noi si autostrazi
    jumate din masini sunt pe rate , si jumate pe leasing ....sa traiti si MAI bine....inca mai avem taxa auto de poluare , inmatriculare ,umflare buget , gaura neagra ----cum vreti sa ii spuneti
    la capitolul accidente ....avem 2 autostrazi...sau 1 si jumate, NUMAI BINE
    0 0
  • munteanu ilarion
    romanul si masinile
    asa-i la noi cand a apărut cielo toti s-au năpustit asupra ei de la om simplu la directori cand a apărut loganul la fel nu le cam păsa ca nu prea isi merita banii. in special loganul de peste 11.000 euro. dar asta e asa ca ne cam meritam soarta . ori cine ne baga pe gat ceva sarim imediat. in loc sa avem macar ceva pretentii pt banii dati. si atunci suntem tratati ca atare. cred ca daca acum s-ar mai vinde oltcite-uri sau dacia 1300 , s-ar gasi cine sa le cummpere si la preturi bunicele.
    0 0
  • Taxa de prima inmatriculare ...
    Taxa de prima inmatriculare, atat de blamata, are mare parte din merit. Alminteri repetam scenariul polonez
    0 0
  • cedrik
    masini noi
    romanii cumpara orice..masini noi..ar trebui scris in ghilimele mashini..ca din cate se vand o gramada sunt loganuri, o alta gramada su ex-daewoo ..cu alte cuvinte cotetze pe rotzi.aceeasi discutie aceeashi problema...cred ca daca intra kinezii pe piatza cu masini de 3-4-5 mii euro, toti o sa shi vanda loganurile sa shi ia kinezarii..referitor la mashinile noi..am vazut un daewoo aveo care la 2 luni de folosinta si 12.000 de km i s au decolorat complet manerele interioare de la usile din fatza, de pe usi s a dus un rand de ceva ce semana a folie .. shi atunci ce folos sa ti iei "mashina" noua? ..nu tot mai bine clasica mashina germana second hand?
    0 0
  • MIHAI O
    up&down
    In orice activitate,proces fluxul logic al actiunii impune ca dupa un urcus sa vina si un coboras!
    Atentie insa: urcusul este greu iar coborasul poate fi extrem de dureros!
    Sunt tare curios cate dintre reprezentante vor mai fi pe piata peste 5 ani, cand cred ca lucrurile deja se vor fi linistit!
    In rest... sa auzim de bine!
    0 0
  • De neinteles
    Verificati preturile masinilor la vecinii nostri: Bulgaria, Ungaria, Moldova, au preturi mai mici la masini, inclusiv la autohtona Logan. In aceste conditii, multe din intrebarile de mai sus sunt perfect intemeiate! lipsa facilitatilor, pretul combustibilului, lipsa ofertelor reale, chiar ne definesc ca pe o piata unde se poate orice --- si nu una reala si stabila.
    0 0
  • Mai vedem
    Is tare curios dupa ce isi face lumea stocul de logan pe ce loc o sa fim.
    0 0
  • comentariu
    Vedeti, ce vaca de muls este industria auto, cum sa scoata talharii taxa de prima inmatriculare!! Pt. dl. OGRU , tarabele alea nemtesti de 4-5 ani tot sunt mai bune decat limuzinele de Dacia si ARO construite acum 20-30 de ani, care pe langa faptul ca sunt foarte poluante sunt si un real pericol pe drumurile publice. Daca tot iubiti taxele eu as propune o taxa "pe masinile mai vechi de 3-4 ani" , atunci sa va vad cum mai comentati, mai masochistilor care doriti "binele" acestei tari.
    0 0
  • Masini nemtesti SH
    Acuma fiecare cat poate..daca atata va duce capul sa va luati lucruri pe care altii le arunca si sa mai ziceti ca sunt si foarte bune...eu am avut o skoda fabia, nou nouta, la care la 2400 de km i s-a stricat pompa de ulei..va dati seama cum sunt alea pe la 240 000 de km cum va luati voi din germania! Nu stiu sincer care e mai taran si vrea sa iasa in fata..ala care e modest si isi ia logan sau ala care la aceiasi bani isi ia o cazatura de golf care a fost taxi si care tanjeste dupa eliminarea taxei auto ca sa-si ia cine stie ce harb..cum vezi mai nou pe trailerele cu numar de sofia!
    0 0
  • Poate daca era altfel... Ce parere aveti ?Romania - locul 1 in topul masinilor hibrid.
    sau fara accidente
    0 0
  • Dar de topul modelelor vindute nu zicem?
    Ca in afara de Logan e plin de supermasini gen Clio Fabia Matiz etc.Pai poate exista comparatie intre asa ceva si de exemplu un VW Golf sau un Mitsubishi Galant pe care il iei chiar la bani mai putini afara, care la 150.000 km oricum dau clasa multor masini?
    Las sa dam credite mai usor sa se-ndatoreze toata lumea pentru o masina noua de doi lei de 8-9-10.000 euro acum, cit mai e valabila magaria aia de taxa.
    Eu cel putin o sa merg cu berlina mea in continuare, care e oricum mai masina decit multe trotinete pentru care se indatoreaza unii si se extaziaza altii despre ce mult se vind.
    0 0
  • cressty
    mda....
    pacat ca loganul este cu mult in spatele masinilor Cielo, avand in vedere ca prima masina Cielo a aparut in 1995 si primul Logan in 2005...... RUSINOS
    0 0
  • Nelu poate acum te bucuri de masina ta cea buna(si ieftina) frantuzeasca care nu te va lasa niciodata,dar eu am dus o Skoda octavia 1 la 260000km fara nici un eveniment si nu am pierdut mult la revanzare.Ma rog nemtii au masini proaste si eu am avut un mare noroc.In continuare am tot o masina 100% nemteasca sper sa am noroc in continuare
    0 0
  • cedrik
    pt nelu
    eshti cam pe langa cu comparatia ta..."ala care e modest si isi ia logan sau ala care la aceiasi bani isi ia o cazatura de golf" un logan e 6-7-8 mii de euro..la banii ashtia iti gasesti afara mashina de 2001-2002 cu 60-80.000 km...nu shtiu de unde ai scos -o cu secondurile de 240.000 km...si pe langa asta daca tu eshti ghinionist cine e de vina? daca la mashina noua ti s a stricat pompa de ulei e ghinion curat.. shtiu o gramada de mashini aduse de afara de 4-5 ani care timp de 2-3 ani in afar de curele nu s a skimbat nimik...
    0 0
  • Nivelul de trai...
    Un barometru al nivelului de trai sub guvernare DA. PSDistii ar fi bine sa ia aminte cum se guverneaza o tara. Daca EI nu ar fi furat asa de mult ce departe ar fi fost Romania. Pacat domnilor tovarasi...
    0 0
  • Gheorghe Desteptu
    ALO !!!
    Imi este foarte greu sa inteleg ce este in capul vostru. In primul rand daca reusesti sa citesti in intrregime toate comentariile voastre iti dai seama ca de "priceputi" va credeti in ale automobilelor dar mai ales in treburile economiei. In primul rand nu aud decat cuvinte de ocara la adresa Loganului si de lauda la masinile nemtesti. CHIAR ESTE O DIFERENTA ATAT DE MARE? Cate Loganuri sunt in service si cate VW. Cat costa unul LOGAN si cat costa un GOLF V ? In cat timp te programeaza la o banala revizie sau remediere la GOLF si in cat timp la LOGAN? Mai vreti exemple de costuri si de fiabilitate? In loc de Golf puteti spune SKODA sau Audi , Porsche , Mercedes si de ce nu chiar si FORD sau Opel. Ultimele sunt totusi masini care "tin mai multe cu casa". Parca nici atat de scumpe la achizitie si nici cu costuri de service aberante. De asemenea serviceurile care se ocupa de Opel sau Ford sunt un pic mai prietenoase iar felul in care au fost gandite masinile pe planseta de proiectare ajuta in final clientul si il faca mai fericit. Rar am gasit discutii despre fiabilitatea unui model si aprecieri fata de costurile de exploatare. In schimb despre cat de tare plesneste pielea pe voi cand va aduceti aminte de BMW ul vecinului sau cel remarcat pe strada de paretnera de plimbare ... nu mai vorbesc ! Incercati sa fiti mai obiectivi si sa privit lucrurile cu simplitatea unui copil si veti remarca faprul ca masinile sunt aproape identice din punct de vedere tehnologic si mai ales al accesului la tehnologie. Singurul criteriu care determina ca intre masini sa existe diferente este dat de CLIENT. Cu bani, fara bani, fitzos sau modest, pragmatic sau labil. In functie de asta ii veti vedea in masini simple si ieftine sau scumpe si foarte sofisticate. Tot dupa acest criteriu ar fi normal sa-i vedeti in masini fiabile si simple sau in masini sofisticate si pline de probleme.Cat despre piata auto in care ne invartim zi de zi, ea este oglinda societatii in care traim. "Ce daca stau intr-o garsoniera pe Metalurgiei langa piata.Un Tuareg,ML, X5, Cayenne sau vreun Bentley amarat nu are cum sa strice imaginea cartierului, mai ales ca dimineata ma saluta si ma privesc toti vecinii. Daca as sta intr-un cartier cat de cat select 'imaginea' mea ar fi estompata de vecini care au acelasi tip de masina cu mine sau poate mai grozava si atunci ... cum as mai savura succesul nemaipomenit al desteptaciunii mele !" Fiti obiectivi si exprimati-va pragmatic parearea despre masini ! Intr-un fel sau altul toti suntem GROZAVI !
    0 0
  • pentru Gh. Desteptu
    Te pui tu cu toti tampitii? :)
    0 0
  • viorel
    am citit cele spuse de toata lumea pe aici
    si vreau sa spun ce crede un roman care locuieste afara din '91,eu am mers cam cu de toate la viata mea si prin tara si pe afara,noi romanii cautam si gasim mereu sa descutam de chestii din care altii castiga si noi pierdem,lasand teoria si taxele (pentru umplut buzunarele unora si a le goli altora-bineanteles)la o parte eu zic asa:mai degraba ceva CONSACRAT a fi bun la second hand decat EXPERIENTE NOI pe cobaii de romani,acuma iarasi,trebuie cercetat un pic inainte de a deschide gura...
    am ramas stupefiat sa vad ca Saab la cat e de scump atat e de prost (93-2 litri benzina),am mai multi prieteni care s-au plans de Audiul lor a6 de cand erau noi-li s-a stricat turboul IN MERS..altul cu un passat nou nout i-a cazut computerul la semafor si tot ce a mai si acolo a ramas..trebuie spus pe de alta parte ca fordul e o masina foarte fiabila(mai putin cele cu motor prea mic)loganurile si altele ca el nu fac banii dati si au drept clientela (din pacate) lumea care munceste din greu pentru el..si aici as adauga ceva ar trebui sa zicem si noi ca englezul..SUNT PREA SARAC CA SA_MI IAU CEVA IEFTIN SI PROST...ce sa mai zic de cei care-si iau si scump si prost..
    oricum,inainte de a cumpara ceva trebuie sa ne interesam pe marca DAR DI PE MODEL pentru ca la aceeasi marca ai si prost si bun,pentru tot felul de preturi..numai bine
    0 0
  • dementu
    vecinu de la 3 are VIPER
    locuiesc in targoviste,, si la nivelul ridicat al traiului care se resimte pe plan local .. oamenii isi cumpara masini ..acum un an de zile..a aparut aici in cartier un DODGE VIPER (ultimul model) rosu, cu numere rosii de germania, si in scurt timp si l-a si inscirs... da omu, deh , sta la bloc, si nu o singura data a dat cu bara din fatza in bordura ..si fibra de sticla (sau carbon, nush exact) a cedat, bat-o vina,,, alta bara,,, cred k a 3-a sau a 4-a ... isi permite omu ..la 80.000 kt a dat pe el ..kilipir !!!
    0 0
  • volvo!
    am lucrat in state 4 ani...am pus bani la ciorap. cand am venit era 12mii un volvo v40 diesel si eu am fost zis ca nu dau mai mult de 10miide para(!?)cand am plecat din state, imi doream un ford mondeo cand am plecat acolo la munca, dar cand am dat de bani, deja visam la volvo, saab, honda, caci am vazut ca sunt bune si mai deosebite..adevarul e ca munceam mult pt 10miide para si sa-i dau pe o masina!? a trebuit sa astept 2 ani sa se ieftineasca ce imi place si sa-mi iau.intre timp am umblat cu masina parintilor, dacia 1310break si apoi logan.puteam sa-mi iau un focus, care e f reusit si mai ieftin, dar nu ma simteam implinit dupa atata munca..loganul nu mi se potrivea, desi sunt nationalist. deci chestia e ca la multi bani(10de euro pana la urma..), nu poti sa iei ceva nou klumea.nici macar de o fiesta cu aer si cd nu-mi ajungeau banii.deci am optat pt second.dupa 1 an de folosinta sunt f multumit, dar sa vedem ce voi zice peste 1an?!e clar ca loganul nu e pt tineri ci doar pt parintii nostrii,pe ei o sa-i tina pana mor,dar noi vrem cd,aer si pe buna dreptate.oferta e f bogata, doar ca preturile nu sunt pt puterea noastra de cumparare.sunt multi papagali in ro de genul negrii care n-au parchet in casa si mananca fasole si se dau cu cadillacuri!ma bucur totusi ca de volvo nu prea comenteaza lumea, pt ca nu stiu mare lucru.dar va pot spune eu.se situeaza undeva intre audi si vw,dar se bate oricand cu audi,bmw si mercedes la un pret mai mic.
    adios!
    0 0
  • RASPUND LA TOTI SI LA TOT
    MUNCESC DINCOLO DE 6 ANI si am visat tot timpu la nou sa fiu eu primul la volan dar intre timp am luat si second nu am fost multumit dar dupa multa munca am guardat ceva 11mii si vream ceva nou ce sa iau nou in pretu asta,va scriu in ordinea draiv testurilor:wwpolo,ford fiesta,ren clio simbol,noul opel corsa ,peugeot206,logan.Si ghici ce am luat exact pe ce nu am facut test dar a fost mai incapator decit toate celelalte si mai comfortabil, peugeot 206 sedan ,a fost mult mai mare decat 206 de la test si a facut 10500eur si sunt multumit.DECI IN CONCLUZIE DE ACEEA NE SITUAM PE LOCUL ASTA IN EUROPA NE CAM PLACE SA FIM PRIMI LA CEVA NOU SI SA-L AVEM CU ORICE PRET (si pe la femei cam tot la fel ne place)pe cind la occidentali nu conteaza.Eu cred ca ne vom plasa mai sus in urmatorii ani.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru