S-a lansat Touareg!

De Robert Gherghe
Publicat Joi, 15.02.2007
Volkswagen a lansat noul model Touareg. Un nou design si multe inovatii tehnice sunt principalele noutati ale acestei generatii.

Astazi s-a lansat concomitent, la nivel mondial si in Romania, noul model Volkswagen Touareg. Noul Touareg, echipat cu peste 2.300 de componente reproiectate, arata diferit fata de predecesorul sau. Partea din fata a fost amplu modificata, remarcandu-se o noua grila de radiator, faruri cu forme mai expresive si multe alte detalii modernizate.

Touareg va fi, de asemenea, primul Volkswagen care propune o motorizare V8 cu benzina alimentata prin injectie directa (V8 FSI, 350 CP). Odata cu noul Touareg, Volkswagen lanseaza noul dispozitiv ABSplus. Acest echipament face parte din dotarea standard si rolul sau este de a scurta distantele de oprire ale lui Touareg cu pana la 20% pe suprafete cu aderenta precara, cum ar fi macadamul sau nisipul. Dispozitivul ABSplus functioneaza coordonat cu dispozitivul de control al tractiunii. O alta inovatie mondial este Adaptive Cruise Control (ACC). Sistemul dispune de o noua functie de incetinire pana la oprire. In aceasta configuratie, sistemul poarta denumirea de Front Scan. Controlul distantei fata de automobilul care ruleaza in fata se face prin intremediul unui radar, iar sistemul franeaza sau accelereaza automat, mentinand o distanta constanta, definita in functiile de viteza si de conditiile de trafic.

Sistemul incetineste masina sau o poate chiar opri in situatii de urgenta. O premiera pentru modelele VW este introducerea sistemului Side Scan. Functia sa este de asistare a manevrelor la schimbarea benzii de mers. Sistemul monitorizeaza zonele din lateral si spate, iar un martor luminos situat in oglinzile retrovizoare il previne pe conducator de un eventual risc de coliziune in timpul trecerii de pe o banda de mers pe alta. Noi functii au fost adaugate si sistemului electronic de asistare a stabilitatii ESP. Este vorba despre un dispozitiv hidraulic (in loc de vechiul model pneumatic) de asistare a franarii de urgenta, care este mai fiabil si mai eficient.

Motorizari

Noul V8 FSI furnizeaza 257 kW/350 CP si momentul sau maxim atinge 440 Nm. Celelalte doua motorizari pe benzina dezvolta 206 kW/280 CP (V6 FSI) si 331 kW/450 CP (W12). Alaturi de acestea, sunt oferite trei motorizari turbodiesel cu injectie directa, toate prevazute cu filtre de particule (DPF) in dotarea standard. Motoarele TDI furnizeaza 128 kW/174 CP (TDI), 165 kW/225 CP (V6 TDI) si 230 kW/313 CP (V10 TDI).

Exterior

In ceea ce priveste noutatile designului exterior, in partea frontala absolut toate componentele sunt noi.

Noua grila radiator cromata este prevazuta cu o suprafata metalica mare. Oglinzile retrovizoare exterioare au fost reproiectate, pentru a fi imbunatatit coeficientul aerodinamic. In partea din spate avem un nou eleron care are rolul de a imbunatati caracteristicile aerodinamice ale masinii.

Interior

Sistemul “confort” a fost modificat special pentru noul Touareg. Scaunele finisate fie cu piele “Cricket” fie cu piele design “Nappa” nu numai ca se disting prin noile materiale, dar au si design nou. Ambele se detaseaza clar fata de sistemul de scaune de baza, preluat de la modelele predecesoare. Cele mai importante modificari ale scaunelor s-au adus la spatar. Acesta cantareste cu 8 kg mai putin si, atunci cand scaunele sunt rabatate, rezulta o suprafata complet plana, la nivelul podelei portbagajului.

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru