S-a votat!120g/km CO2 din 2012
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Comisia Europeana, intrunita in Luxembourg, a decis in unanimitate mentinerea cotei de 120 g/km de dioxid de carbon ca limita de poluare pentru masini, incepand cu anul 2012.
„Acesta este un mesaj clar catre producatorii auto care trebuie sa continuie si sa extinda procesul de reducere de dioxizilor de carboni”, a declarat Comisarul european pentru Mediu, grecul Stavros Dimas.
O problema majora este efectul acestei legi asupra producatorilor auto din Germania, care sunt mult mai dezavantajati decat cei din Franta sau Italia. Problema aceasta nu a fost inca discutata de Comisia Europeana, dar inca nu s-au finalizat datele exacte ale viitoarei legislatii si este posibil sa se creeze o discrepanta in aplicarea legii intre producatorii de vehicule mari si producatorii de vehicule mici sau medii.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Un studiu realizat de institutul european Transport and Environment arată că mașinile cu motoare hibride plug-in emit de 4 ori mai mult dioxid de carbon comparativ cu datele oficiale WLTP. De asemenea, emisiile mașinilor cu motoare pur termice sunt mai mari în realitate cu 20% față de datele raportate de producători. (17.10)
-
Comisia Europeană, organismul executiv al Uniunii Europene, le va oferi mai mult timp producătorilor de automobile să atingă țintele de reducere a emisiilor de CO2. Astfel, producătorii vor avea la dispoziție încă doi ani de acum încolo pentru a ajunge la nivelul de emisii stabilit pentru 2025. (09.05)
-
În urma unui referendum organizat recent, locuitorii din Paris au votat în favoarea extinderii zonei pietonale din metropola franceză. Mai exact, în perioada următoare, 500 de străzi vor fi transformate în zone pietonale. (24.03)
-
Ediție de adio pentru Volkswagen Touareg: producția va lua sfârșit în 2026
-
Toyota lansează noua marcă Century: va produce mașini de lux în serie limitată
-
Noul Leapmotor B10, lansat oficial în Europa: start de la 29.900 euro
-
Noul Jeep Grand Wagoneer facelift: primul model al mărcii disponibil cu range extender
-
Toyota va dezvălui un model de performanță nou în decembrie
Pls bunavointa .
:)
Din cate stiu eu, si stiu foarte bine, masinile frantzuzesti pana acum 2 ani cam toate erau euro 3(si diesel si benzina), iar cele germane pe benzina sunt euro 4 din anul 2000, iar cele diesel din 2004. Opel si Mercedes au introdus Euro 5 de un an.
Oare care e dezavantajul germanilor, poate nu intelegem noi.
Normele EUROx nu limiteaza CO2-ul ci reglementeaza poluantii (oxizi de azot, hidrocarburi, monoxid de carbon, particule-fum).
Deci un motor mare poate fi EURO4, dar poate emite mult CO2 (ex 200g/km). Cantitatea de CO2 emisa este direct proportionala cu consumul de combustibil.
Exemplu de motor existent care este inca de acum sub limita de 120 g/km: Renault 1.5 dCi 85 CP de pe Clio III sau Megane II Authentique.
Logan-ul Diesel de 70 CP emite 125 g/km, deci nu e deloc rau.
In general Diesel-urile emit mai putin CO2, pentru ca au un consum mai mic de combustibil.