SUA: 54% dintre americani sunt impotriva programului Rabla

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 24.06.2009
Programul Rabla nu ii incanta pe americani din cauza sumelor pe care guvernul le va investi in cei care se hotarasc sa isi caseze masina veche.

Esential

54% dintre americani s-au declarat impotriva programului "Cash for Clunkers".
17% dintre cei intervievati isi vor cumpara o masina anul viitor utilizand bonusul acordat de statul american la casarea unei masini vechi.

Programul Rabla, primit cu bratele deschise de majoritatea tarilor europene, ar putea sa se dovedeasca un fiasco in Statele Unite. Conform unui studiu efectuat de compania Rasmussen Reports, 54% dintre americani s-au declarat impotriva initierii unui astfel de proiect, in timp ce doar 35% privesc cu ochi buni programul Rabla din SUA. In plus, 12% dintre cei intervievati telefonic in cadrul studiului au declarat ca nu sunt siguri daca masura este una pozitiva sau negativa pentru americani.

Procentul majoritar al celor care s-au declarat nemultumiti de implementarea programului se datoreaza, spune compania care a initiat sondajul, faptului ca cetatenii americani sunt speriati de sumele pe care guvernul le va utiliza pentru implementarea programului.

Partea pozitiva a sondajului este legata de faptul ca 17% dintre cei intervievati au spus ca sunt hotarati sa isi cumpere o masina noua utilizand acest nou program, celelalte 18 procente a subiectilor care au raspuns pozitiv afirmand ca se gandesc la posibilitatea achizitionarii unui nou autoturism cu ajuroul banilor primiti din partea guvernului.

via | Autoblog

Comentarii (10)

  • sunt impotriva programului de reinnoire a parcului auto?!!
    americanii de rand intotdeauna au fost mai redusi...
    12 4
  • tomita
    ieftine
    sunt impotriva, pentru ca acolo rablele chiar le cumperi pe bani de nimic. si majoritatea care nu sunt cei din filme, nu prea sunt de acord ca cine stie ce impozite sa mai suporte pt ca altii sa isi cumpere masini noi. lor le este suficienta o masina din anii 90 cu vreo mie doua de dolari, sa nu zci de altele mai ieftine. pana si unele modele de prin anul 2000 le gasesti sub pragul de 5000 dolari.
    innoirea parcului auto. lol. asta este o magarie globala pt cresterea vanzarilor uriaselor concerne auto.
    daca statul subventioneaza, acesta de unde recupereaza banii? de la guvernanti? nu. tot de la masele de manevra.
    5 10
  • george
    IN ESENTA E UN LUCRU FOARTE BUN
    @ Vasi27

    Din punctul de vedere al mediului, programul nu e rau deloc. Inlocuieste batozele cu masini (relativ) normale. Dar pentru America de azi nu e bun deloc. Pentru ca vor profita din plin constructorii japonezi si europeni si vor avea de suferit (si mai mult, daca poti sa-ti inchipui) cei autohtoni (care deja sunt falimentari/vai de mama lor)...Pentru acestia din urma, va fi practic o lovitura de gratie...

    De principiu, sunt de acord cu tine ca americanii de rand (nu toti dar mare parte )sunt dusi/redusi. Insa in situatia data, chiar au dreptate cei care se opun: alti bani gramada cheltuiti aiurea din buzunarul contribuabilului (in conditiile in care masinile sunt si asa foarte ieftine in America) si cu efecte perverse crancene (vezi mai sus).
    6 2
  • @george
    Hai frate astea numai la mediu nu se gandesc,mie imi spui?
    2 2
  • george
    N-AM CAZUT DIN CIRES
    @ Radu

    Eu n-am spus ca nu mai pot americanii de grija mediului. Doar ca IN ESENTA, programul este bun fiindca protejeaza mediul. Ma rog, asta ar fi un efect secundar.

    De fapt, americanilor li se rupe destul de tare de mediu. Ba mai mult de-atat, au facut in ultima vreme niste chestii care nu numai ca n-au protejat mediul ci chiar au dus la deteriorarea acestuia...
    5 0
  • IMGthis
    nu-i asa de simplu, guvernul primeste bani si de la firme impozitul pe profit si tva-ul, hai sa luam doar impozitul pe profit, la noi e 16 %, la americani nu stiu cat sa zicem ca e la fel, daca masina costa 20.000 de dolari cu toate taxele, 16% inseamna 3200 de euro, ma rog unpic mai putin ca nu se calculeaza din pretul total ci din cip, dar sa zicem 3000 de dolari si sunt sigur ca ajutorul de stat e mai mic, vreo 2500 de dolari parca, deci practic prin faptul ca da ajutor dealarilor guvernul nu cheltuie banii contribuabilor ci doar din cei ce vin de la firme.
    Iar banii din vanzari nu se duc la firma mama sa zicem daca se vinde o toyota banii nu ajung direct in japonia, ei ajung la toyota usa care este o filiala si datorita legii trebuie sa astepte nu stiu cat timp pana cand trimite banii, si oricum nu o sa ii trimita in japonia decat daca e absolut nevoie, banii aceia cresc pretul actiunilor, la care au toti propietarii participatii, deci nu sunt interesati sa trimita banii peste ocean. deci e cam win-win de fiecare parte.
    0 2
  • pt tomita
    iar tu ai acelasi egoism prostesc ca si americanii... ce nu intelegi tu e ca in cadrul unui asemenea program se face o analiza a pietei, iar statul ofera mai mult decat i se da la o eventuala revanzare a harbului. Contrar a ceea ce crezi tu, programul asta nu are nici o motivatie ascunsa. Trebuie doar sa ne gandim la structura parcului auto american si vedem imediat ca programul asta ar fi mai justificat la ei decat in orice alta tara europeana. Ar trebui sa le faca pretul carburantului ca la noi in Romania si atunci sa vezi cum s-ar inghesui sa-si predea barjele lor cu motoarele V8 de 5 litri... realitatea e ca hoiturile lor polueaza mai mult decat un combinat siderurgic si sunt extrem de nesigure in trafic... daca mai pui si un octogenar cu cataracta la volan, ai reteta pentru un potential dezastru... Parerea mea e ca le-ar trebui masini mai mici, mai sigure si mai economice, pentru ca resursele naturale se imputineaza pe zi ce trece, iar gaura din stratul de ozon creste de la an la an. Iar tu si americanii sunteti prea prosti daca nu realizati asta!
    Si nu-mi spune mie ca ameraricanii nu au bani! Au bani sa finanteze razboaie si tari teroriste precum Israelul si nu au bani pentru Remat...=))))))) Adica vrei sa spui ca tara cu cel mai mare PIB din lume si-ar saracii populatia daca ar demara programul...?? programul care poate fi suportat de romani dar nu poate fi suportat de americani...? Nu vezi cat de absurd esti?! Dupa cum spuneam: americanii de rand intotdeauna au fost mai redusi...
    9 0
  • Sincer si mie programul asta rabla mi se pare o hotie pe fata si o incercare de sustinere a marilor industriasi auto p banii populatiei de rand nu e vorba de innoirea parcului auto e vb de umflarea buzunarelor unor oameni sus pusi mai precis e o prosteala pe fatza a omului de rand nu mai pot ei ca eu circul cu masina veche si imi dau mie chipurile un ajutor sa imi cumpar masina noua daca dezmembrez masina veche si o vand ca piese uneori obtin mai mult decat ajutorul oferit de ei sau daca o dau la fier vechi suma obtinuta la fel se apropie de ajutorul oferit de stat deci unde e ajutorul nu e nicaieri ei nu pierd nimic noi dam bani din buzunar pt o masina noua la fel ca si taxa de poluare si alte hotii de astea guvernamentale RCA, rovigneta, taxa de drum, accize la carburanti, taxe RAR, Taxe ITP, e o intreaga industrie de hoti foarte bine dezvoltata si legalizata de catre politicieni
    0 6
  • AndreiRN
    Realitatea
    Programul rabla este un program socialist, sau un furt de guvern prin care toata populatia trebuie sa dea bani ca sa-si ia unul o masina noua.
    Cat despre mediu si poluare majoritatea vad ca aveti lipsa de cunostinte crunta. Majoritatea masinilor europene nu trec testele de poluare din SUA care au fost stabilite in ani '70 cand in Romania te inecai de fum. Romanul e oricum ultimul cand e vb de protectia mediului ca se complace in mizerie si nepasare fata de mediu.
    Realitatea va reflecta adevarata dorinta a populatiei cand e vb de masini. Cele vechi sunt mai bune.
    0 7
  • Pentru AndreiRN
    Draga Andrei, cat te-au platit sa induci lumea in eroare?
    Treaba ta cum consideri ca este programul rabla.
    Nu acuza insa pe altii de lipsa de cunostinte (inca crunta), daca tu nu stii pe ce lume traiesti (sau poate doar ai fost dezinformat). Ia cauta tu pe la agentiile de protectie a mediului, mai citeste standardele, daca prietenii te dezinformeaza... Cele mai tari standarde de emisii pentru autovehicule de pasageri noi, la ora actuala sunt in Japonia, urmate in ordine Uniunea Europeana, China, Australia, Canada, si abia la urma SUA. Din toata SUA, California s-a hotarat sa imbunatateasca situatia si au un plan de imbunatatire anuala a standardelor de poluare, insa nici in 2016 nu vor ajunge aceste standarde la nivelul uniunii europene din 2002. Se pare ca in ultima vreme se discuta despre adoptarea standardelor Californiei de catre Agentia federala, si cu ocazia asta a aparut in discutie si introducerea programului rabla la ei. Iar standardele europene se imbunatatesc continuu, in septembrie anul acesta intra in vigoare Euro5 pentru autovehicule de pasageri si comerciale usoare, iar in septembrie 2010 si pentru celelalte categorii (pentru autobuze si tiruri noi a intrat deja). Pentru anul 2014 va intra Euro6, care este mai strict decat standardele pregatite de Japonia pentru 2010.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru