Taxa auto ramane in picioare

De Robert Gherghe
Publicat Luni, 19.03.2007
Calin Popescu Tariceanu a reafirmat pozitia Guvernului roman fata de taxa de prima inmatriculare.

Dupa ce in urma cu ceva timp primul ministru, Calin Popescu Tariceanu, a declarat ca Romania nu va renunta la taxa auto , astazi premierul a reconfirmat pozitia Executivului.

Tariceanu si-a justificat decizia prin faptul ca nu doreste ca Romania sa fie transformata "intr-o lada de gunoi a masinilor uzate, dupa ce s-a remarcat prin importul de haine si anvelope second-hand”. Primul ministru a declarat:

Interesul nu este sa avem masini poluante si nesigure, cu autovehicule produse la cel mai inalt nivel tehnologic. Nu ne intereseaza sa cream temeiul pentru un comert dubios si ilicit. Ca prim-ministru, nu sunt adeptul ideii ca Romania, dupa ce s-a remarcat prin importul de cauciuc si haine uzate, sa se remarce si prin importul de masini uzate", transmite Mediafax.

Tariceanu a amintit ca Executivul incearca sa gaseasca o solutie de aplicare a taxei conform intereselor Romaniei si conditiilor Uniunii Europene.

Taxa de prima inmatriculare a fost introdusa la inceputul acestui an de catre autoritatile de la Bucuresti, care au afirmat ca vor sa limiteze importul de masini poluante, dupa aderarea Romaniei la Uniunea Europeana.

Comisia Europeana a criticat insa taxa, considerand ca nivelul ridicat pentru masinile vechi de import reprezinta o discriminare.

Comentarii (13)

  • noname00
    de ce nu spune ca este importator citroen si ca de fapt nu vrea sa ii scada vanzarile. El nu isi da seama ca o persoana care are mai putin de 4000 euro nu are ce sa isi cumpere. Masina noua la pretul asta nu gasesti (cea mai ieftina masina noua in romania este Daewoo Matiz, de la 5300 euro in sus) ia masina second hand poti maxim un Cielo sau daca ai mai putin nu poti decat o veche dacie, care mai mult ca sigur este mai poluanta decat orice altceva la acelas pret adusa din vest. Inteleg o taxa de prima inmatriculare, ca sa faca o oarecare limitare a rablelor (ma refer la masini luate din afara la mai putin de 500 euro si/sau mai vechi de 15-20 ani) dar o taxa de maxim 500 euro, nu una care ajunge la 3.600 euro pentru un Opel Astra 1.4 din '94 (l-am considerat euro 1, daca ar fi euro 2 taxa ar fi 2.600 euro), asta in care masina se gaseste la preturi de la 1000 euro in stare relativ buna (oricum, mai buna decat o dacie).
    0 0
  • un prieten
    pun umarul la nevoie
    taricene cu citroen nu putem ara ogoarele patriei...dar poate ai pus TRACTORUL pe butuci si ari cu citroen :::)))
    0 0
  • Impotriva Hotilor
    Jos cu hotii din Guvern !!! Ministrul de Finante e cel mai incompetent individ din Guvern !
    0 0
  • La Liber
    Fara taxa ?!
    noname00, fara suparare, dar un Opel Astra vechi de 12-13 ani sa inteleg ca nu polueaza mai deloc ?! Daca te gindesti putin ca el vine cu Euro I iar motorul lui cu siguranta a ajuns la 300.000km cel putin ... iti cam dai seama ca este un motor deja terminat si care polueaza foarte mult. Toti constructorii vor introduce Euro V, dar noi trebuie sa importam Euro 0, I sau II !!!
    Sa inteleg ca esti de acord sa se aduca Jeep-uri ieftine de 3,4 sau chiar 5.000 cm3 care in momentul in care vor pleca de la semafor pe Magheru sa lase nori de fum in spate. Gindeste-te ca tu ai putea fi la trecerea de pietoni in acel moment. Ti-ar conveni sa inhalezi atitea noxe ?!
    Personal nu sint de acord cu taxa de prima inmatriculare pe autoturismele noi. Pentru SH, o gasesc pe deplin justificata.
    0 0
  • Pacaleala !
    Ce mai praf in oki combinat cu minciuna pe fata !Iau din Belgia un Citroen c5 absolut nepoluant !
    Domnule Tariceanu & Comp. MACANE !
    0 0
  • AndreiRN
    Guvernanti saraciti
    Pai au pierdut venitul taxelor vamale si acuma au decis o alta modalitate de a baga mana in buzunarul oamenilor sub pretextul poluari. Sa ajuns ca sa se legalizeze furtul chiar de guvernul pe care l-ati ales.
    0 0
  • bogdan
    taxa auto
    Lasati baieti ca vin alegerile.... si..... hai base. tariceanu va pierde ca e un looser ca si masinile pe care le vinde. Poate evem noroc cu comisia eu
    salutari
    0 0
  • astia ne iau de prosti...
    Deci e cam aberatie sa spui ca o masina de 2-3 ani importata din Europa, care cam norme de poluare Euro4 la varsta aia nu e conformitate cu reglemantarile actuale. Asta e pentru pacalici. Pai sunt Logan-uri de 2-3 ani pe piata care nu au Euro 4. Alea se vor a fi nepoluante, sau care e logica?!? Fratilor, e mafia mafiei in tara asta !!! Corect, nu sunt de acord sa ma intoxic pe strada cu rable de 10 ani, dar nici sa le platesc eu lor peste 1000 de euro taxa de prima inmatriculare pentru masinile cu Euro 4. E aberatie...sunt varza oamenii astia. Eu cred ca au interese, tot romanul are ca asa ne e natia, dar nici sa ne-o faca in stilul asta. Inca mai asteptam in speranta ca le va veni mintea la cap !!!
    0 0
  • cristi
    ...
    tariceanu este un retardat..ce pot spune...de ce sa ne aducem masina din germania cu euro 3 cand putem sa recirculam masinile SH din romania...ca na..de poluare crezi ca le este lor?
    0 0
  • mcdunn
    praf in ochiul bizonului
    In primul rand Tariceanu ne arata ca el si guvernul pe care il conduce, desi ne impun multe, nu au nici cel mai elementar spirit de respect al reglementarilor legale. Cu alte cuvinte legea e pentru catei, nu pentru dulai. Degeaba i se arata negru pe alb ca taxa de prima inmatriculare nu e legala, - nu, ca se gasesc solutii.
    Daca era dorinta de a micsora noxele, s-ar fi taxat si la noi emisia de bioxid de carbon, separat pe fiecare masina si apoi sa fi vazut cum se duceau toti sa isi imbunatateasca esapamentul. Insa asta ar fi fost o masura nepopulara pentru milioanele de posesori de Dacii din anii 80-90 iar alegerile bat la usa...
    E rau sa fii intre ciocanul alegerilor si nicovala propriului buzunar ! Dar nu eu l-am indemnat in politica :-)
    0 0
  • dorina
    taxa de prima inmatriculare
    Stimati cititori,
    Taxa de prima inmatriculare nu este sub nici o forma o scuza ca sa nu se mai aduca "rable"in tara,este o taxa pe care parlamentarii o vor pentru interes personal.Ca sa nu se mai aduca in tara "rable" se poate da o ordonanta,o lege,un ordin,orice,in care sa se spuna clar ce an de fabricatie si euro sa fie masinile care pot intra in tara.Simplu nu?Ce tot atatea scuze numai sa platim?Taxa jos!!!!!!!!
    0 0
  • Mihai Bc
    taxa Tariceanu Nesimtire
    Dragii mei romani

    taxa auto este cea mai mare nesimtire din istoria Romaniei, cu tot cu initiatorii ei.

    Vreau sa constientizam ca Tariceanu nu este Romania, sa-i dam peste bot cand mai spune "Romania nu renunta la taxa auto".Romania nu este el.
    De fapt Tariceanu vrea sa spuna "Romania vrea renuntarea la taxa auto, insa mie cu mafiotii mei importatori de masini noi nici nu imi pasa de Romania si de voi, ceilalti"

    Asadar sa-i aratam noi ca el cu mafiotii lui zboara, sa-si pregateasaca aripile.
    0 0
  • Mihai BC
    Tariceanu sa plateasca
    Ar mai fi ceva,

    daca Uniunea Europeana ne va impune amenzi atunci ar trebui cati mai multi sa ne constituim intr-o Asociatie si ca parte civila intr-un proces indreptat impotriva lui Tariceanu.
    De ce sa platim din contributiile noastre la buget prostia si ambitia lui. Sa-i amintim ca mandria si prostia se platesc, iar daca el insista atat de mult cu taxa atunci sa stranga bani si de amenda. O VA PLATI DIN BUZUNARUL LUI.
    Nesimtitu dracu' !!!
    Si dobitoc.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru