Vosganian reduce taxa auto?
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Varujan Vosganian, ministrul Economiei si Finantelor, a atacat problema taxei de prima inmatriculare. Vosganian a convocat o reuniune la nivel ministerial in care s-a discutat fundamentarea unui raspuns catre Comisia Europeana, in ceea ce privesate forma si nivelul taxei auto.
Participantii la acesta discutie au fost Korodi Attila, ministrul Mediului, Adrian Ciocanea, secretar de stat in Ministerul Dezvoltarii Regionale, Alice Bitu, secretar de stat in Ministerul Economiei si Finantelor, Razvan Orasanu, consilier al Primului Ministru si Marius Tudor, secretar general APIA. Principalele teme de dezbatere au evaluat elementele care tin de armonizarea legislatiei nationale cu legislatia comunitara.
Vosganian a sustinut ca partea romana trebuie sa tina cont de aspectul ecologic al acestei taxe si de implicatiile aduse de taxa asupra procesului de innoire a parcului auto.
Reprezentantii ministerului Economiei si Finantelor lucreaza la o forma a taxei de prima inmatriculare care sa multumeasca Comisia Europeana. Singura varianta in care Romania nu ar ajunge in fata Curtii Europene de Justitie presupune reducerea valorii taxei auto.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Constructorul de la Maranello a deschis oficial reprezentanța din România, alături de noul său partener, Holand Automotive Group. Cu această ocazie, noul Amalfi a fost expus, în premieră, la noi în țară. (30.10)
-
Potrivit unui studiu realizat de către platforma Autovit.ro, care tocmai a aniversat 25 de ani de activitate, importurile de mașini second-hand au crescut cu 18% în primele 8 luni ale anului 2025. Înmatriculările de mașini noi au scăzut cu 9.6%. (28.10)
-
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță că circulația rutieră a fost închisă pe Transfăgărășan și Transalpina, din cauza condițiilor meteo nefavorabile. (21.10)
-
Noul motor termic dezvoltat de Omoda&Jaecoo, campion la eficiență

-
Toyota dezvoltă un nou motor cu 4 cilindri: va avea peste 400 CP

-
Toyota prezintă primul concept al mărcii de lux Century

-
Noul concept Toyota Corolla anunță prima generație electrică a modelului

-
Ferrari deschide oficial reprezentanța din România. Noul Amalfi, oaspete de seamă




Comisia Europeana nu are NIMIC cu nivelul taxei: tratatele europene garanteaza dreptul statelor membre de a impune taxe, la valorile dorite de fiecare, DACA NU INSTITUIE DIFERENTE INTRE PRODUSE SIMILARE DIN UE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Cu alte cuvinte, taxa de prima inmatriculare ar fi putut fi si de 10.000 de euro, daca s-ar fi aplicat nediscriminatoriu atat masinilor din Romania, cat si celor din UE (principiul pietei unice).
Comisarul pentru Taxe de Impozite a spus in cateva randuri care sunt reprosurile UE fata de taxa de prima inmatriculare, dar depinde de fiecare de unde isi ia informatiile si cum le verifica.
Solutia nu e asa de simpla. Nu din intamplare Romania NU e singura tara care are probleme cu acest tip ce masuri!
Cica taxa auto protejeaza locurile de munca in industria auto.
Cate locuri de munca ar pica daca UE ar pune taxe de peste 8000 de euro pe orice produs romanesc pe care noi il vindem in spatiul comunitar?