Salonul Auto de la Geneva 2017

Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90

Publicat Marti, 07.03.2017
de Mircea Meşter
Comenteaza 25
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 1
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Atacul scandinav continuă: noul Volvo XC60 este fratele mai mic și mai dinamic al lui XC90 - Poza 2
Volvo oferă astăzi primele informații și fotografii cu noua generație a SUV-ului XC60, cel mai vândut model din gama proprie.

După o serie de teasere care au prezentat bucăți din noul model, Volvo a dezvăluit oficial la Salonul Auto de la Geneva noua generație a lui XC60, SUV-ul său compact. Modelul suedez primește o binemeritată schimbare într-un moment excelent al carierei sale, XC60 fiind cel mai vândut SUV compact premium în Europa, depășind la volum rivali precum X3, GLC sau Q5.

Volvo XC60: date esențiale

● Este a doua generație a lui XC60. Prima a fost prezentată oficial în 2008.

● Așa cum era de așteptat, XC60 preia indicii vizuale estetice de la fratele mai mare, XC90, dar le transformă într-un pachet cu look ceva mai dinamic.

● Este a treia interpretare diferită (după XC90 și S90/V90) a "ciocanului lui Thor", așa cum denumește Volvo motivul T din luminile față LED. De această dată, segmentul orizontal este prelungit până în grila frontală.

● Dimensiuni în creștere: noul XC60 e cu 4.4 centimetri mai lung și cu 10.8 centimetri mai lat. Înălțimea a fost redusă cu 5.5 centimetri.

La nivel de greutate, modelul suedez a pierdut 20 sau a câștigat 20 de kilograme între generații, în funcție de versiunea de motorizare.

Garda la sol a fost redusă de la 23 la 21.6 centimetri. Cu toate acestea, Volvo susține că vorbim de cea mai bună valoare din segment.

● Interiorul oferă aceeași ambianță pe care am regăsit-o la frații mai mari. În centrul bordului se află display-ul vertical al interfeței Sensus prin care cel de la volan poate controla majoritate funcțiilor mașinii.

● Thomas Ingenlath, designer-șef Volvo: "Exteriorul lui XC60 oferă linii atletice sculpturale de calitate atemporală. Interiorul este o compoziție de clasă formată din arhitectură construită corect, materiale frumoase și tehnologie de ultimă oră. XC60 oferă o experiență pur scandinavă ".

● XC60 împrumută pachetul de siguranță complet de pe frații mai mari din familia deja completă 90, însă plusează cu trei sisteme care intervin asupra volanului în cazurile de urgență în care frânarea în sine nu poate evita un impact.

Detaliile despre aceste sisteme au fost deja prezentate într-un material dedicat pe care-l puteți parcurge AICI.

● Motorizări în momentul lansării: două diesel-uri, două pe benzină, un hibrid. Toate beneficiază de motoare de 2.0 litri din familia nouă Drive-E, concepută in-house de Volvo.

● Motoare diesel: D4 (190 CP) și D5 (235 CP).

● Motoare pe benzină: T5 Turbo (254 CP) și T6 Turbo supraalimentat (320 CP).

● Versiunea hibridă T8 folosește motorul de pe T6 (320 CP) și un motor electric suplimentar. Total: 407 CP. Conform datelor Volvo, XC60 accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.3 secunde în această versiune.

● Producția noului Volvo XC60 va începe la mijlocul lunii aprilie 2017 la fabrica suedeză de la Torslanda. Pentru comenzile din Asia, mașina va fi produsă la uzina din Chengdu, China.

● Hakan Samuelsson, CEO Volvo Cars: "Noul XC60 este mașina perfectă pentru un stil de viață activ".


Comentarii (25)

  • Nu ma asteptam ca noul XC60 sa primeasca motorizarea T8 cu 400hp...
    Arata ca un Volvo si probabil se va simti ca un Volvo...
    23 3
  • Tc1900
    spatele arata f bine, il vei recunoaste ca un volvo
    21 3
  • De departe cel mai interesant SUV compact premium de pe piata. Da, e baby XC90, insa la toti producatorii vezi efectul matrioska. Inseamna atat identitate puternica de marca cat si scaderea costurilor cu design-ul. Nu e ceva rau.

    Se alatura 3008-ului si XC90-ului in categoria SUV-urilor europene care-mi plac la nebunie la ora actuala.
    29 5
  • e una din masinile care as cumpara-o fara discutii
    26 5
  • someone
    un exemplu clar de " asa DA "
    23 3
  • poza 56...subtila trimiterea la provenienta suedeza a constructorului

    ...incredibil design...
    17 5
  • Felicitari Volvo ! Ai reusit sa aduci pe piata o masina care a depasit Q5 GLC cel putin ca design. Sa vedem cum va arata noul X3...greu de crezut sa faca BMW ceva mai frumos ca Volvo. Cam atat....pana aici. Ca dupa el urmeaza Macan si Velar...acolo batalia se da doar intre cele doua chiar daca sunt din aceeasi clasa cu Volvo asta compact.
    24 5
  • LauCalin
    Nu credeam ca poate fi ceva mai frumos ca Giulia. Ma bucur ca m-am inselat. :)
    18 6
  • maximus
    Exterior frumos, interior frumos, functionalitatea bordului ...... Acelasi rahat cu putine butoane, pacat.

    Probabil ca va ramane liderul european in segment, SE AUDE MARIUS?
    10 8
  • Nasol cand esti pe mobil si nu esti logat
    Back on topic
    Masina pt cine nu are nevoie de suv cu 7 locuri, altfel, daca nu esti obsedat de ideea de suv tot V90 CC e mai bun.
    13 1
  • Exemplu pentru nemti: Cand zici ca faci o masina NOUA si este 100% noua. Caut un element de la vechiul Xc60...dar inca nimic.
    Interior, exterior si motorizari noi, nu reciclate de 20 de ani. Hint Audi copy-paste ;)
    19 6
  • Andrei
    Hakan Samuelsson, CEO Volvo Cars: "Noul XC60 este mașina perfectă pentru un stil de viață activ" Ce treaba are stilul de viata activ cu o masina? Daca vorbea de o bicicleta mai intelegeam...
    In alta ordine de idei, vad exaltare mare pe aici. Problema mare a lui Volvo e felul in care se conduce. E plictisitor precum o sufragerie suedeza.
    12 30
  • @Andrei - Exact. Arata ok, nimic de zis, dar nu rupe gura targului. Cateva liniute pt o agresivitate fortata si cam atat. Ma uit si parca vad si X3 si Q5. daca n-ar avea stopurile ridicate pana sus, ai fi spus ca-i un Audi cu luneta ceva mai dreapta. Din fata daca n-ar fi ,,dunga Thor" ai fi spus ca are faruri de seria 3.
    Toti au laudat S90/V90 pana la testele comparative si volvo s-a topit pe locul 3,4, depinde cu cate germane a fost comparat.

    In clasa asta nimic nu bate azi noul velar de la Range si GLC la Mercedes dpdv al design-ului.
    12 24
  • Andrei
    Profilul ''urla'' a X3, e chiar amuzant cat de mult seamana.
    Velar, Macan, F-Pace, X3, GLC, Q5, toate se conduc mai bine, iar faptul ca e cel mai vandut SUV ''premium'' nu inseamna ca e cel mai bun, nici vorba de asa ceva.
    E o masina decenta, nimic mai mult, nimic mai putin. Nu inteleg entuziasmul celor de mai sus pentru asa ceva.
    11 24
  • @Andrei
    Nici eu nu inteleg atata exaltare la volvo si manute verzi, cate 20.
    Asta nu o vad nici din partea celor mai infocati fani bmw, care sigur sunt mai multi, la rticolele despre bmw.
    Cred ca se aduna si comenteaza doar fanii volvo.
    Asta o vad la fiecare articol despre volvo.
    Oricat ma fortez sa-mi placa ultimele volvo-uri, nu reusesc.
    Imi placea volvo 850t prin 1994, in schimb.
    6 14
  • @zuzu
    Ba exista. De Macan ai auzit ? Sau de F-Pace ?
    5 1
  • @Andrei
    Pentru tine exista BMW, Audi...
    5 4
  • @Andrei
    Ce de experti pe aici: "Velar, Macan, F-Pace, X3, GLC, Q5, toate se conduc mai bine." :)) Macar te-ai urcat in vreuna ? Sau esti din ala care face credit pentru un BMW sh, locuiesti in garsoniera inchiriata si te duci cu bidonul de 2 litri la pompa ca sa iei benzina sa mai dai o tua prin cartier ca sa te dai smecher ca ai BMW ?
    11 5
  • @Scorpionul - Macan mai frumos ca GLC?! Are cabina mai mica, dar dpdv al design-ului pare doar un Q5 mai cocosat si agresiv. Jaguar de acord daca ne oprim în jumătatea anterioara a exteriorului. La interior arată depasit de nemțoaice. Deși costa mai mult conform etichetei, arata mai ieftin decât GLC-ul cu care l-am comparat.
    Cea mai aspectuoasa masina a segmentului, in acest moment, din punctul meu de vedere, este Velar urmat de GLC, Stelvio abia apoi Macan/Jaguar, Volvo etc.
    Păi un S90 de 70k arăta cu 10 ani mai vechi decât noul E de aceeași valoare, strict interiorul. Ne miram toți cei care comparam cele 2 mașini cum poate cere Volvo banii ăia pt o tabletă. Îmbinările și calitatea executiei era bună dar lipsea cu desăvârșire acel ceva care să facă mașina deosebită.
    Singura masina care merita laudată dpdv al aspectului este conceptul XC40. Restul sunt doar actualizări in pas cu timpul. Nu că ar trebui sa fie ceva remarcabil, dar să nu ne infierbântăm pt chestii ,,normale".
    7 8
  • Volvo aplica reteta pe care germanii o practica cu succes de multa vreme, anume identitatea de marca, pe scurt noul XC 60 este un XC90 mai mic, drept urmare arata la fel de bine.

    Despre liderul segmentului...XC60 a devenit liderul acestui segment pentru prima oara in 2014, urmat la mica distanta de Evoque, apoi de Q5, completand podiumul. Pe locul 4 a fost X3, dar deja exista si X4, care a muscat destul de bine din felie, cumuland vanzarile celor doi, X3 s-ar fi mentinut foarte aproape de XC60, Bmw fiind singurul care are doua modele in aceasta clasa. Sa nu se culce pe lauri suedezii, atat le zic :).

    Ideea este ca va fi batalie mare in urmatorii ani pe acest segment, cu noul XC60, noul X3/X4 ,Q5 si GLC. Macan si Velar sunt mai scumpe.
    12 2
  • babacloanta
    Nici eu nu inteleg de unde atata exaltare. Nu zic ca nu e o masina reusita...dar atat. Nu vad emotie, nu vad feeling...Comparatia cu "sufrageria suedeza" imi pare foarte reusita. Da, e la ultimele standarde, e practica, e functionala...dar atat. Din pacate desi Volvo ascos niste modele reusite parca ii lipseste sufletul ca sa le trezeasca la viata. Acelasi lucru il vad si la Lexus...No feeling!. Sorry boys.
    7 12
  • a aparut videoul cu crash testele xc60 de la volvo safety centre
    https://www.youtube.com/watch?v=YV1HlIf9MvQ
    9 1
  • iar a explodat tarata!!!
    de altfel masina imi pare super dar din pacate peste..
    1 2
  • Cu 4 de DA mergi in etapa urmatoare
    1 0
  • Este un model pentru care as renunta la Audi :). Imi place foarte tare acest XC60.
    @Automarket: aplicatia automarket este de nefolosit pe iOS de ieri, se inchide de fiecare data cand sunt deschise articolele.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru