Salonul Auto de la Frankfurt 2015

Colaborarea Daimler cu Renault-Nissan continuă: pick-up Mercedes bazat pe Navara și versiuni electrice Smart cu tehnologia de pe Renault Zoe

Publicat Miercuri, 16.09.2015
de Mircea Meșter
Comenteaza 6
Colaborarea Daimler cu Renault-Nissan continuă: pick-up Mercedes bazat pe Navara și versiuni electrice Smart cu tehnologia de pe Renault Zoe - Poza 1
Colaborarea Daimler cu Renault-Nissan continuă: pick-up Mercedes bazat pe Navara și versiuni electrice Smart cu tehnologia de pe Renault Zoe - Poza 2
Colaborarea Daimler cu Renault-Nissan continuă: pick-up Mercedes bazat pe Navara și versiuni electrice Smart cu tehnologia de pe Renault Zoe - Poza 3
Pornită inițial ca o colaborare care a avut scopul de a experimenta în câteva zone ale pieței, colaborarea dintre Renault-Nissan și Daimler a ajuns în al șaselea an și anunță noi produse comune interesante.

Deși a fost privit în prima fază ca un proiect atipic, parteneriatul dintre Renault-Nissan și Daimler continuă să aibă rezultate considerate excelente de ambele părți după șase ani de colaborare. Iar cele două mari grupuri auto au anunțat astăzi câteva dintre viitoarele planuri de cooperare între mărcile auto pe care le reprezintă.

Cel mai interesant rezultat din 2015 al legăturii dintre Daimler și Renault-Nissan este noul Infiniti Q30, compacta pe care marca premium a celor de la Nissan a prezentat-o la Salonul Auto de la frankfurt. Noul model Infiniti împarte gama de motorizări atât cu modelele Renault, cât și cu cele Mercedes-Benz, fiind construit pe aceeași platformă pe care este dezvoltat Mercedes Clasa A. Producția efectivă a lui Infiniti Q30 are loc la Sunderland, cel mai important hub de asamblare european pe care-l dețin cei de la Nissan.

Noul Infiniti Q30 este construit pe platforma lui Mercedes-Benz Clasa A. Totuși, cele două modele sunt concurenți direcți pe piață.

O altă veste interesantă este cea legată de viitoarele versiuni electrice ale modelelor Smart Fortwo și Forfour.

Cele două modele construite pe o platformă comună cu cea a noii generații Twingo vor dispune de un sistem electric de propulsie dezvoltat de Renault, Daimler bazându-se pe experiența acumulată de constructorul francez în ceea ce privește acest tip de propulsie odată cu lansarea modelelor Nissan Leaf, Renault Zoe și Renault Kangoo EV.

Foarte probabil, Smart Forfour va prelua direct motorul și pachetul de baterii de pe Renault Zoe, cu care împarte dimensiunile și conceptul. Acest lucru va însemna că viitorul Smart Forfour electric va avea o autonomie de cel puțin 240 de kilometri. Rămâne de văzut dacă Daimler va decide ca vânzarea modelelor Smart electrice să fie realizată normal sau prin închirierea bateriilor, soluție aleasă de Renault și implementată pe Zoe.

Smart Fortwo și Forfour vor avea versiuni electrice bazate pa arhitectura tehnologică a lui Renault Zoe.

Celelalte două direcții de colaborare dintre Daimler și Renault-Nissan vizează deschiderea unei fabrici comune în Mexic și dezvoltarea unui pick-up Mercedes-Benz care va fi construit pe patforma lui Nissan Navara, model tocmai prezentat într-o nouă formulă la Frankfurt. Design-ul va fi dezvoltat de Mercedes-Benz, modelul urmând să beneficieze de "caracteristicile și elementele distincte ale mărcii".

Cele două pick-up-uri plus fratele lor cu siglă Renault anunțat recent de o schiță vor fi produse în Argentina și în Spania, la fabricile pe care Nissan le deține în cele două țări. Conform comunicatului oficial, lansarea și producția utilitarei Mercedes-Benz va începe "înainte de finalul acestui deceniu"

via Daimler/Renault-Nissan


Comentarii (6)

  • probabil in curand for deveni un singur grup, pentru ca se adreseaza unor piete complementare si nevoie unii de altii. presupun ca acuma testeaza terenul
    12 2
  • Odata cu intrarea taiotei pe piata premium prin lecsus si mai tarziu honda, si nisan, raspunsul care mi-a placut cel mai mult din partea constructorilor premium adevarati a fost sa inceapa sa produca si ei masini compacte. BMW se descurca foarte bine de unul singur, cu un mic ajutor de la Mini. Audi are expertiza de la VW. Mercedes se pare ca a ales calea mai simpla a colaborarii cu Renault. Daca era doar Renault, pentru mine era perfect.

    Dar deh, tre' sa manance si asia o paine si daca ar fi doar atat inca ar fi ok. Dar acum nici macar tarile lor nu-I mai incap. Ce se intampla astazi cu siria e doar prelundiul, o mica gustare inainte de dezmat.

    Revenind la Mercedes pe platforma de navara, deocamdata piata pick-up nu ma intereseaza decat la nivel informativ. Daca ar fi vreodata sa aleg, nu stiu daca as merge pe mana Mercedes. Cel putin nu la primele 2 generatii.
    7 13
  • Sandu al-III-lea
    Colaborarea franco-germana se vede treaba ca merge de minune si din punct de vedere economic,nu numai politic.Sincer,nu ma mira.Cu un usor imbold japonez,sa vedeti ce treaba buna o sa iasa.
    7 2
  • doar unindu-se toate 3 intr-o companie vor face fata la wv si 2iota
    2 5
  • @Automarket.ro

    Thank you!
    0 4
  • @dfag
    Volkswagen AG de-abia se poate ajuta pe sine :

    http://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-ar-putea-vinde-actiuni-pentru-a-face-rost-de-opt-miliarde-de-66397.html
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru