Ferrari trece pe hibrizi?

De Robert Gherghe
Publicat Joi, 31.05.2007
Viitoarele norme de poluare determina strategii neasteptate din partea producatorilor auto. Un exemplu este Ferrari, care studiaza tehnologia hibrizilor.

Viitoarele norme de poluare admise in Europa vor schimba radical mersul lucrurilor pe piata auto. Astfel, incepand cu 2012 Comisia Europeana va aplica o limita maxima admisa de 130g/km de dioxid de carbon emis .

Problema constructorilor nu sta in gasirea tehnologii care sa permita respectarea acestor norme, ci descoperirea unor tehnologii care sa nu ridice foarte mult pretul de productie. Pana in prezent s-a gasit un singur raspuns: Toyota Prius .

Cei mai afectati de aceste norme sunt producatorii de supercaruri, cum ar fi Porsche, Ferrari sau Lamborghini. Ferrari a sustinut pana in prezent ideea ca reducerea emisiilor de CO2 nu va afecta costurile de productie sau performantele.

Amadeo Felisa, directorul tehnic de la Ferrari, a admis recent ca reducerea emisiilor de carboni la un model Ferrari va afecta costurile si performantele. Felisa a dat ca exemplu dezvoltarea modelului 599 GTB, unde inginerii s-au confruntat cu serioase probleme in a stabili o balanta intre performante si reducerea emisiilor de carboni.

Tehnologia actuala nu este pregatita sa mentina performante ridicate si sa reduca emisia de CO2 pana la 130g/km.

In acest context, Ferrari studiaza posibilitatea implementarii tehnologiei hibride. In concluzie, trebuie sa ne asteptam pana in 2012 la modele hibride din partea Calutului Cabrat.

Massimo Fumarola, director de productie la Ferrari, a declarat: „Ferrari nu va construi niciodata modele inferioare, cu performante scazute, cu motoare care sa functioneze pe biocombustibili sau diesel”. Totusi, Fumarola nu a exclus posibilitatea modelelor hibride sau folosirii tehnologiei cu injectie directa.

[poll]68[/poll]

Comentarii (12)

  • ce machete
    0 0
  • Inutil
    Supercarurile inutile au ajuns la ceea ce faceau japonezii acum 10 ani !
    0 0
  • Danutzky
    OMG
    sa intors lumea cu susun jos :|
    0 0
  • trist
    Niciodata nu vom contrui dieseluri!!! bravo Ferrari ;totusi biocombustibilul e o solutie buna, mai ales ca obtii mai multi CP si consumul nu e o grija pentru un Ferrari.
    Din pacate cu normele astea dam cu un pas innapoi in progres. Supermasinile sunt, cum zicea Jeremy Clarkson, menite sa otravesca panza freatica, sa calce ecologisti...de mai multe ori sa se invete minte, sa topeasca calota glaciara, sa distruga ozonul, sa decimeze fauna salbatica si sa transforme toata lumea a 3-a intr-un desert...dar nu inainte sa suga tot petrolul din lume.
    In viitor imi doresc si eu un Ferrari...dar cred ca va trebui sa iau ceva din anii 70-90 care sa nu faca atatea compromisuri. Doar soseaua, scaun, fund si atat.
    Of ce viitor trist ne asteapta.
    0 0
  • re
    ehe, mai e un pic si ramanem fara combustibili fosili, asta e tristetea.
    macar nu o sa apucam...
    0 0
  • Deevylls
    Norme Tampite
    Umbla pe toata planeta numa masini poluante... " destepti " ce arunca cu bombe nucleare si tot felul de laboratoare si firme ce lucreaza cu chimicale si s-au gasit cativa sa tot bage strambe legat de masini cu normele lor!
    0 0
  • Arlequin
    om trai si om vedea
    . pai da .Europa si Asia se da de ceasu' mortii din cauza poluarii iar pe americani ii doare la basca.
    Asta e. o sa puna catalizatoare pe curu' vacii ca doar si vanturile sunt poluante, o sa biozeze masinile toate si o sa arda padurile in continuare ...... o lume nebuna nebuna
    0 0
  • gica contra
    dsi carbonii astia ne omoara cu zile :))
    La "supercaruri" (supercar-uri) nu ma pricep prea bine. Da nici nenea care o scris articolul nu le are cu gramatica.

    Despre emisii, ce sa zic? Stiam ca sunt emisii de dioxid de carbon (C02) si nicidecum de carboni. Ai lipsit un pic de la orele de chimie nene jurnalist. Asa ca mai stati voi in banca vostra si nu mai scrieti despre strategia Ferrari care oricum nu o s-o aflam pe o pagina de net prea curand.
    0 0
  • laurentiu
    ce viata !!!
    Bere fara alcool, cafea fara cofeina, femei gonflabile, masini fara benzina, s.a.m.d. Unde ajungem fratilor !?
    0 0
  • wrctheo
    fu**in' sh**t
    Massimo Fumarola, director de productie la Ferrari, a declarat: „Ferrari nu va construi niciodata modele inferioare, cu performante scazute, cu motoare care sa functioneze pe biocombustibili sau diesel” >>> se teme ca iese din pamant Enzo si-l bantuie noaptea:)) Cum poti tu sa scrii asemenea articol fara sa dai sursa??! >> Da, sunt machete, pacat e netu' plin de poze.... in fine....nu au belit ochii cand i-au dat la poza copy/paste in articol.

    Titlu: "Ferrari trece pe hibrizi?
    " wtf, never ever
    0 0
  • euro...
    da nenorocitii aia de americani cu armamentele lor pe care le folosesc cu atata nerusinare oa re respecta normele de poluare,la ei un motor obisnuit are 5-6 litri
    0 0
  • fara folos
    Multe masini sunt facute sa consume fara rost,multi oamnei sunt interesati de consum mik,ce rost are sa aibe masina 200 in bord suficient 140...iar care vrea mai mult sa isi cumpere la comanda parerea mea :|
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru