Franele care ucid
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Una din trei masini care circula pe strazi are probleme grave la sistemul de franare. Informatia survine dupa un studiu foarte serios sustinut de Comma, o organizatie britanica de protectie a traficului.
Rezultatele studiului care a avut loc in Marea Britanie si a fost efectuat cu ajutorul tehnic al unui lant de service-uri independente sunt ingrijoratoare: jumatate din masinile testate au probleme la sistemul de franare iar 29% dispun de frane atat de proaste incat soferii masinilor respective isi risca viata involuntar in fiecare zi. Studiul s-a bazat in principal pe analiza calitatii si a cantitatii lichidului de frana, fiind luate in colimator 700 de modele, cele mai multe dintre ele masini de familie.
Cel mai intalnit diagnostic a fost cel al absorbtiei apei din atmosfera de-a lungul timpului, fapt care reduce proprietatile lichidului de frana prin scaderea temperaturii de fierbere. Expertii de la Alba Diagnostics recomanda ca lichidul de frana sa fie inlocuit in momentul in care ajunge sa fiarba la 200 de grade Celsius si afirma ca o temperatura de fierbere de sub 180 de grade Celsius poate cauza oricand accidente neplacute grave. Analiza realizata de Comma arata insa un fapt socant: cateva dintre masinile testate tehnic aveau temperatura de fierbere a lichidului de franare in jurul valorii de 100 de grade Celsius, aceeasi cu a apei.
Problema a fost botezata de specialisti “moartea tacuta”.“Franele sunt OK acum iar in momentul urmator nu mai functioneaza. Odata ce lichidul de frana este contaminat, exista uin risc tot mai ridicat ca acesta sa fiarba. Acest lucru se poate intampla in momentul pornirii/opririi motorului sau cand se franeaza violent. Nu exista niciun avertisment iar imediat ce fluidul se raceste indicatoarele revin la normal”, afirma Mike Bewsey, cercetator la Comma.
Aceste defectiuni “fantoma” – denumite asa tocmai din cauza faptului ca nu se depisteaza dupa racirea lichidului – sunt greu de analizat de agentii de politie, deoarece atunci cand franele sunt testate mecanic dupa un eventual accident, cand lichidul a revenit la normal, totul pare in regula. Doar testele efectuate la temperatura de fierbere pot arata adevaratele probleme.
Iata cum sunt impartite masinile in functie de temperatura de fierbere a lichidului de frana (sursa: cercetarea Comma):
TEMPERATURA DE FIERBERE A LICHIDULUI DE FRANA PROCENT DIN MASINILE ANALIZATE
sub 181 grade C 29%
181-200 grade C 23%
201-250 grade C 33%
peste 250 grade C 15%
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Filiala britanică a mărcii Citroen a emis un ordin de stop-drive pentru clienții a 4 modele vândute în această țară. Marca franceză încearcă să repare o problemă serioasă la sistemul de frânare. (19.09)
-
MG 3, modelul de clasă subcompactă al mărcii britanico-chineze, a obținut 4 stele la testele Euro NCAP. Organismul de siguranță rutieră a notat și o problemă de siguranță majoră pentru acest model, după ce prinderile scaunului șoferului s-au rupt în timpul unui test. (11.09)
-
Euro NCAP a efectuat o rundă nouă de teste de siguranță cu 16 mașini noi. Dintre toate mașinile testate în această serie, 12 au obținut scorul maxim de 5 stele. Printre modelele supuse la noile teste de siguranță au fost Audi Q4 e-tron, Mini Aceman și Hyundai Ioniq 9 și BMW Seria 1. (08.09)
-
Șeful Audi: „Mașina electrică este tehnologia mai bună”
-
Renault Megane electric, eclipsat de noile 4 și 5. Francezii schimbă strategia
-
Motoare BMW pe viitoarele modele Mercedes-Benz. Germanii din Stuttgart dezmint zvonurile
-
Noua Dacia Duster Pick-Up, lansată oficial în România: start de la 26.000 euro
-
Noua Kia K4: hatchback pentru Europa cu motoare până la 180 CP
Subsemnatul, a patit acest fenomen.... la o veche Dacie, care fiind ( prea )bine incarcata, pentru o deplasare de 2 - 3 km, cu axul de la una din rotile puntii spate, RUPT din locasul sau, a provocat supraancalzirea butucului si de aici la o franare pentru repliere dintr-o tentativa de depasire, ZERO FRANA !!!
Am reparat ( ca-n drum )cum am putut mai meserias, si pana acasa (270 km), doar am mai refacut strangerea piulitei la butuc, anvelopa inegal uzata, dar ...