Geneva 2009: Peugeot si MCE-5 prezinta motorul de 1.5 litri si 220 de cai

De Bogdan Mirică
Publicat Joi, 26.02.2009
Parteneriatul dintre Peugeot si MCE-5 va aduce la Geneva o versiune preliminara a motorului de 1.5 litri VCRi, capabila sa dezvolte 220 de cai si un cuplu de 420 Nm.

Peugeot si MCE-5 Development vor aduce la Geneva un motor in stadiu de concept, care ar putea revolutiona segmentul propulsoarelor pe benzina. Parteneriatul dintre cele doua parti a dat nastere unei unitati de 1.5 litri VCRi capabil sa dezvolte 220 de cai putere si un cuplu impresionant pentru aceasta cilindree, de aproximativ 420 Nm, resimtit chiar de la 1500 de rpm.

Francezii s-au folosit de cei 12 ani de experienta a celor de la MCE-5 pentru a dezvolta un sistem inteligent cu rapoarte variabile de compresie. Astfel, puterea oferita de motorul de 1.5 litri este egala cu cea livrata de un V6 de 3.0 litri iar cuplul echivaleaza cu cel al unui V8 american pe benzina.

Consumul mediu este si el o performanta, oficialii Peugeot anuntand doar 6.7 litri/100 de km, in timp ce valoarea emisiilor atinge 158 g/km. Tehnologia poate fi aplicata si pe motoare cu o cilindree mai mica, sistemul dezvoltat de MCE-5 fiind momentan inca in stadiu de dezvoltare.

In 2010 cei doi parteneri intentioneaza sa dezvaluie o versiune mai elaborata a propulsorului, echipata cu injectie directa, camere de combustie optimizate si un sistem avansat de management al temperaturii.

Multumita acestor imbunatatiri, motorul de 1.5 litri va putea livra 270 de cai putere si un cuplu motor de 460 Nm. Consumul mediu va avea o valoare de doar 6.0 litri la 100 de km in timp ce emisiile vor scadea pana la 140 g/km.

Anul acesta, 12 dintre cei mai importanti furnizori europeni din industria de automobile si-au unit fortele pentru a propune constructorilor introducerea in productie de serie a motorului MCE-5 VCRi. Se pare ca eforturile vor fi fructificate abia peste 6 sau 8 ani, atunci cand vom putea vedea motorul in productie de serie. Pana atunci el va putea fi observat in cadrul Salonului de la Geneva, la standul MCE-5 Development, sub capota unui Peugeot 407.

via | Zercustoms

Comentarii (9)

  • cifre
    cifrele sunt cu adevarat impresionante si revolutionare, acum ramane de vazut cum o sa stea la capitolul fiabilitate, dar e corect sa dam o sansa oricarui motor, fie ca e german, japonez sau francez.
    0 0
  • Cristian
    Similar cu Diessotto
    Este similar din punct de vedere conceptual cu motorul Diessotto prezentat de Mercedes in 2007 pe conceptul F 700 . In prima faza motorul Mercedes de 1.8 litri dezvolta 238 CP si a obtinut un consum mediu de 5.3 L/100km fiind montat pe un concept avand dimensiunile unui S-Klasse . Aceste motoare vor revolutiona motoarele pe benzina la fel cum motoarele CommonRail au revolutionat propulsoarele pe motorina incepand cu anul 1997 ,cand Fiat urmat de Mercedes au prezentat primele motoare CommonRail .
    1 0
  • mda
    Tot francezii.............V-am zis eu !
    2 1
  • mi se face scarba cand vad asta... motoare mici cu putere mare. sper sa se treaca de la taxarea pe centimetri cubi la taxarea pe cal putere, ca sarantocii sa nu-si permita motoare puternice si sa stea unde le e locul - la 1.9 te de i
    0 7
  • Daniel
    Poate se trece la taxarea indivizilor parveniti si ipocriti care nu se vad decat pe ei in lumea asta....
    4 0
  • anti punct
    legat de „mi se face scarba cand vad asta... motoare mici cu putere mare. sper sa se treaca de la taxarea pe centimetri cubi la taxarea pe cal putere, ca sarantocii sa nu-si permita motoare puternice si sa stea unde le e locul - la 1.9 te de i”.

    Prietene esti foarte redus...ti-e dor de ceausescu...in timp ce tu freci menta si respiri aer degeaba altii se gandesc cum sa optimizeze motoarele ca sa nu mai polueze atat...
    Bine ca esti tu bogat si ai V8...sau esti bogat in oligofrenie...ai auzit bai cocalarule de evolutie? Daca nu stiai inainte in competitii se foloseau motoare si de 8-10 litri...si scoteau 200-300 CP...
    4 2
  • cristi-bv
    foarte tare,

    al 6-lea post si deja se vorbeste aiurea.
    2 0
  • ma abtin!
    am pus semnul exclamarii ca mi scarba sa pun "punct"
    0 1
  • Conceptul e vechi si era deja inventat de Saab: http://www.saabnet.com/tsn/press/000318.html
    Francezii n-au facut decat sa preia o idee si sa o imbunatateasca.
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru