Salonul Auto de la Paris 2016

În scădere în vânzări, Panamera trece la planul B: Porsche lansează a doua generație în toamna lui 2016

Publicat Luni, 28.03.2016
de Mircea Meşter
Comenteaza 7
În scădere în vânzări, Panamera trece la planul B: Porsche lansează a doua generație în toamna lui 2016 - Poza 1
Porsche pregătește a doua generație Panamera în toamna acestui an. Se schimbă platforma și apare o nouă versiune Shooting Brake dedicată familiștilor.

Au trecut 7 ani de la lansarea lui Porsche Panamera, ceea ce înseamnă că marca germană vizează în scurt timp înlocuirea modelului sport de familie din gama Porsche cu a doua generație. Potrivit publicației Automotive News, al doilea Panamera va vedea lumina zilei chiar în toamna acestui an, la Salonul Auto de la Paris.

Conform primelor informații care vin din interiorul mărcii Porsche, noua generație Panamera va utiliza o nouă platformă recent dezvoltată în Grupul Volkswagen pe care vor fi asamblate ulterior modele ale mărcilor de top din grup: Bentley, Bugatti și Lamborghini. Asta înseamnă că al doilea Panamera va fi mult mai ușor și va oferi o manevrabilitate net superioară față de modelul pe care-l înlocuiește.

Versiune Shooting Brake

Noutatea absolută pare să fie o viitoare versiune Shooting Brake a lui Panamera. Aceasta va oferi mai mult spațiu de încărcare pentru clienții familiști, lansarea sa fiind dedicată publicului din Europa Occidentală care iubește caroseriile de tip break și le preferă pentru ținuta de drum superioară SUV-urilor.

De altfel, piața din Europa a fost principala problemă la nivelul volumelor pentru actuala generație Panamera, care a fost preferată mai ales de clienții din China. 

Cel mai slab în vânzările Porsche

Vânzările globale ale lui Panamera au scăzut anul trecut cu 31% față de 2014, ajungând la 17.200 de unități. În condițiile în care Porsche a bătut an de an recordul absolut de vânzări la nivelul gamei iar anul de vârf al modelului german a fost 2012 (cu 29.000 de unități vândute), Panamera a ajuns astăzi ultimul model la capitolul comercial în gama Porsche, după Cayenne, Macan, gama 911 și gama Cayman/Boxster. 


Comentarii (7)

  • Era si timpul sa vina cu vestea asta. Panamera trebuia modificata. Cam tarziu la toamna dar e bine si asa. Sper ca versiunea break sa abina garda la sol mai inalta decat berlina. Sunt sigur ca o sa fie o evolutie in bine.
    7 7
  • Eu unul n-am inteles niciodata masina asta... Nici sportiva (in spiritul Porsche), nici spatioasa, nici frumoasa... Doar mare, grea, joasa, gurmanda si ... exagerat de scumpa...
    15 3
  • @Stefi
    Si pe Bentayga il intelegi? Sau X6? Daca nu, ti-l spun eu: firea omului e snoaba si egoista, vrea sa fie diferita de ceilalti.

    Titlul articolului ma face sa cred ca AM aduce reclama negativa deliberata lui Porsche. Cand citesti articolul constati niste lucruri firesti, nimic tragic sau rusinos. Ttilul insa te face sa crezi ca ceva e in neregula cu Porsche.
    8 5
  • Pentru intarirea ideii mele de mai sus, vedeti cifrele de vanzari pentru CLS, pionierul segmentului. Sunt muuult mai mici decat Panamera, chiar la jumatate, cu tot cu shootin brake.
    http://left-lane.com/european-car-sales-data/mercedes-benz/mercedes-benz-cls/

    Si nu cred eu ca vestul plange dupa shooting brake, dar se va vinde.
    3 3
  • Hmmm, am gresit amarnic la aprecierea legata de cifrele de vanzari. Dar asta pentru ca AM a dat niste cifre aiurea:
    http://left-lane.com/european-car-sales-data/porsche/porsche-panamera/

    Intre 3000 si 7000 pe an, nu 17.000, nu 29.000.
    0 4
  • mircea
    @Tibi
    Alea-s vânzările din Europa. Cheers.
    5 1
  • @tibi - inteleg ideea de SUV, pozitie inalta la volan si implicit mai comoda, abilitati de trecere ridicate, iar ultimile modele premium au avansat serios la capitolul manevrabilitate si reducerea ruliului (vezi X5 si Q7) si, sa zicem, dimensiunile generoase se traduc oarecum in spatiul interior mai mare. SUV-urile din ziua de azi nu mai sunt masinile alea de teren de odinioara (multe tare in State) mari, greoaie si bune doar pt offroad. Iar Bentayga merge pe aceeasi reteta de SUV modern, doar ca la un nivel mai ridicat de calitate.
    X6, GLE-coupe... parerea mea ca nu-s nici SUV nici coupe, desi se lauda ca sunt de ambele, un fel de Drake, nici evreu, nici negru, ceva intre, dar e foarte popular! :))
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru