Kia K9 - prima berlină de segment mare cu propulsie spate a coreenilor

De Bogdan Mirică
Publicat Marti, 28.02.2012
Kia lansează astăzi primul său model cu propulsie spate, botezat K9. Modelul va debuta mai întâi în Coreea şi abia apoi pe piaţa europeană şi americană, sub un alt nume.

Kia caută să îşi extindă gama de modele, dar şi să pluseze la capitolul imagine. Astfel se explică lansarea primului sedan de clasă mare al constructorului coreean, prezentat astăzi sub numele de K9. Primele imagini publicate astăzi anunţă versiunea de serie, programată să debuteze oficial la vară pe piaţa din Coreea.

Numele K9 va fi înlocuit de o denumire mai populară odată cu lansarea berlinei şi pe celelalte pieţe mondiale, SUA şi Europa, cel mai probabil spre sfârşitul anului.

În materie de design, noul K9 împrumută multe elemente de design specifice brandului, printre care grila frontală, însă plusează cu elemente noi: blocurile optice faţă, cu lumini LED, inserţiile cromate, care subliniază caracterul superior al modelului şi evacuările generoase, de formă trapezoidală.

Pe lângă debutul într-un segment complet nou, sedanul aduce şi o altă premieră pentru coreeni: propulsia posterioară. K9 va fi primul experiment cu resurse transmise axei spate din istoria asiaticilor.

Sub capotă, propulsia va fi asigurată de aceleaşi motoare regăsite pe fratele de concern, Hyundai Genesis, de la care împrumută şi platforma. Este vorba despre unităţile pe benzină V6 de 3.8 litri şi V8 de 4.6 şi 5 litri. Pe piaţa din Europa vom regăsi, probabil, ceva mai multe versiuni diesel.

Soon-Nam Lee, directorul de marketing Kia, a declarat cu ocazia lansării: "K9 este primul nostru sedan cu propulsie posterioară, creat fără compromisuri în materie de design, performanţe şi tehnologie. K9 îşi propune să stabilească noi standarde în segmentul sedanurilor mari şi să facă din designul său o referinţă care să demonstreze puterea brandului la nivel mondial."

Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru